سومین پارلمان مشورتی زنان کشور در آذربایجان‌غربی تشکیل شد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی از تشکیل پارلمان مشورتی زنان و تهیه سند ارتقا زنان در استان خبر داد و گفت: آذربایجان‌غربی بعد از خراسان رضوی و شمالی سومین استان کشور در تشکیل این پارلمان است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، پریسا علیلو در جمع خبرنگاران گفت: پارلمان مشورتی زنان نمادی از مشارکت نظام مند و سازمان یافته ، محلی برای پیگیری مطالبات بانوان و حضور هدفمند زنان ایران در عرصه اجتماعی است.

وی ادامه داد: این پارلمان نقطه عطفی برای حرکت در تحقق عدالت جنسیتی و افزایش نقش و مشارکت زنان بر اساس اسناد بالادستی و قانون اساسی است.

وی اظهار کرد: این پارلمان مشورتی در آذربایجان‌غربی نیز پس از استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی به عنوان سومین استان در کشور تشکیل و با تعیین اعضای خود در چند ماه گذشته آغاز به کار کرد.

علیلو خاطر نشان کرد: پارلمان مشورتی زنان نمادی از مشارکت نظام مند و توسعه یافته برای پیگیری مطالبات زنان و وی با بیان اینکه چون در سال انتخابات قرار داریم، این پارلمان می‌تواند مشوق زنان باشد، تصریح کرد: این پارلمان‌ها به صورت مجمع عمومی شکل گرفته و اساسنامه توسط خراسان شمالی تشکیل شده و ترکیبی از زنان صاحب نظر و نخبه متشکل از ۲۵ قشر در اساسنامه تعریف شده که می‌توانند دعوت کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =