رسانه آمریکایی گزینه‌های جانشینی بولتون را بررسی کرد

ایرنا نوشت: تارنمای خبری واشنگتن اگزمینر در گزارشی به نقل از منابع نزدیک به کاخ سفید نوشت که رئیس جمهوری آمریکا به دنبال برکناری جان بولتون مشاور تندرو امنیت ملی بوده و نام گزینه های نزدیک به ترامپ و پمپئو بر سر زبانها افتاده است.

واشنگتن اگزمینر راست گرا دیروز(۱ مرداد) نوشت که دونالد ترامپ دیگر تحمل بولتون را ندارد و به دنبال برکناری اوست. منابع آگاه خبر دادند که نام چند تن برای جانشینی بولتون مطرح شده که از آن جمله می توان به داگلاس مک گرگور سرهنگ بازنشسته ارتش و ریکی وادل دستیار جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک آمریکا اشاره کرد . یکی از این منابع گفت که گرگور به تازگی با ترامپ گفت وگو کرده ولی خبری از محتوای آن منتشر نشده است.

واشنگتن اگزمینر به نقل از یکی از مقام های پیشین کاخ سفید نوشت: دیگر همه می دانند که دوران بولتون به سر آمده و فقط معلوم نیست که وی چند هفته یا چند ماه بر سر کار خواهد بود. دو مقام پیشین کاخ سفید نیز گفتند که ترامپ جداً به دنبال گزینه های جانشینی بولتون بوده و دیگر نمی تواند او را تحمل کند.

به نوشته این تارنمای خبری، ترامپ از تلاش ناکام بولتون برای برپایی"قیام" در ونزوئلا ناراضی است و هفته پیش رند پاول صلح طلب را برای تماس با تهران انتخاب کرد و علناً با هدف دیرینه تغییر حکومت بولتون به مخالفت پرداخت.

مک گرگور، از میهمانان متداول شبکه راست گرای فاکس نیوز، دیدگاه هایی نزدیک به ترامپ دارد و ارزش مداخله در افغانستان، عراق و سوریه را زیر سوال برده است.

وادل که پیشتر معاون هربرت مک مستر سلف بولتون بود، گزینه ای متعارف و مورد نظر مایک پمپئو وزیر امور خارجه فعلی به شمار می آید.

واشنگتن اگزمینر در ادامه این گزارش خبر داد که میک مالِونی رئیس دفتر کاخ سفید نیز با بولتون روابطی تنش آلود دارد و یکی از منابع نزدیک به وی گفته که مالونی یک هفته است که به برکناری جان بولتون علاقمند شده است.

با این حال مالونی این ادعا را تکذیب کرده و برخی دیگر از منابع آگاه نیز معتقدند که دستکم فعلا خبری از برکناری بولتون نیست و او تا انتخابات ۲۰۲۰ به کار خود ادامه خواهد داد.

یکی از مقام های کاخ سفید نیز اخبار مربوط به برکناری بولتون را "جعلی" خواند و آنها را تکذیب کرد.

نشریه فارن پالیسی نیزبه تازگی نوشت: جان بولتون دیگر اعتباری در میان متحدان آمریکا ندارد و شواهد بسیاری در واشنگتن از نومیدی نسبت به این مشاور امنیت ملی خبر می دهد و حتی شخص دونالد ترامپ هم از او سرخورده شده است.

از ۱۶ ماه پیش که بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید کار خود را آغاز کرده است، اغلب خود را بازنده بحث های سیاسی دیده و این امر موجب شده که بسیاری در واشنگتن نسبت به جایگاه بولتون در تصمیمات سیاست خارجی ترامپ ناامید شوند. همچنین شواهد بسیاری از سرخوردگی ترامپ نسبت به بولتون وجود دارد.

ترامپ ماه گذشته در مصاحبه با خبرنگاران گفت: همچنان به بولتون اعتماد دارد، اما ولتون یک "باز جنگ طلب" است و کسی دیگر نمی تواند موضعی مثل بولتون داشته باشد.

ترامپ با این حال گفت: من با جان بولتون اختلاف های بسیاری دارم و تنها چیزی که در این میان اهمیت دارد شخص خودم هستم.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =