تازه‌ترین موضع‌گیری آلمان درباره پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا

فارس نوشت: وزارت امور خارجه آلمان با بیان اینکه گفت‌وگوهایی را با کشورهای فرانسه و انگلیس دربار ایده ماموریت دریایی اروپا در تنگه هرمز آغاز کرده‌اند، گفت هنور برای صحبت درباره مشارکت برلین در ائتلاف دریایی آمریکا زود است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان طی نشست خبری بعد از جلسه هیأت دولت در برلین گفت این کشور در حال گفت‌وگو با فرانسه و بریتانیا درباره ایده ماموریت دریایی اروپا با هدف مطمئن‌شدن از کشتیرانی ایمن در تنگه هرمز است اما هنوز برای صحبت کردن درباره نحوه مشارکت آلمان در طرح آمریکا زود است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی در این باره توضیح داد: «ما مشارکت فشرده‌ای در این گفت‌وگوها داریم. ولی این ارزیابی‌های مفهومی فعلا در آغاز مسیر هستند. هنوز خیلی زود است درباره نحوه حمایت یا مشارکت احتمالی آلمان صحبت کنیم».

این مقام آلمانی ضمن اشاره به اینکه درخواست‌های آمریکا برای پیوستن آلمان به ائتلاف نظامی دریایی در خلیج فارس، بخشی از این مذاکرات نیست، افزود: «چیزی که مشخص است، همکاری سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و بریتانیا) در این زمینه است».

Image result for german navy

رویترز همچنین چندی پیش به نقل از منابع متعددی در کشورهای متحد آمریکا گزارش داده بود که به دلیل اینکه مشارکت در پیشنهاد واشنگتن برای تشکیل ائتلاف دریایی، به زعم تهران اقدامی ضد ایرانی است، این دولت‌ها تمایل چندانی برای همراهی با آمریکا ندارند. 

«کاترین ویلبارگر» معاون موقت وزارت دفاع آمریکا نیز درباره نگرانی‌ها و سوءتفاهم‌های اخیر درباره این طرح گفته بود: «این طرح برای آغاز درگیری نظامی نبود. واشنگتن در این پیشنهاد خود قصد دارد به کشتی‌ها اقدامات شناسایی پیشگیرانه ارائه دهد و متحدان آمریکا نیز در آب‌های نزدیک آنها گشت‌زنی کرده و کشتی‌های تجاری را اسکورت می‌کنند». 

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =