جهش و توسعه شهرها تنها با حضور بخش خصوصی امکان دارد

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: توسعه و جهش شهرها، در گرو حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، مهدی جمالی نژاد در نشست مشترک شهرداران، دهیاران و اعضای شورای شهر و روستاهای استان کردستان از شهرداری های استان بابت کم توجهی به جذب بخش خصوصی انتقاد کرد و اظهار داشت: مطمئن باشید شهرها در صورتی توسعه پیدا می کنند که بخش خصوصی را به کار بگیرید.

وی ادامه داد: موضوع قیر برای شهرداری ها، وضعیت استخدامی شهرداران، وصول مطالبات دولتی و پسماند از جمله مواردی است که پیگیری شده است اما در سفر قبل با شهرداران استان وعده کردم که آنها به حضور جدی بخش خصوصی ورود کنند که متاسفانه این امر محقق نشده و از این بابت نیز گله مند هستم.

جمالی نژاد افزود: لازم است شهرداران استان کردستان ریشه های عدم استقبال و جذب بخش خصوصی را پیدا و برای آن چاره اندیشی کنند.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: استان کردستان یک قطعه از بهشت است و با این همه استعداد و پتانسیل نباید حوزه شهری اش دارای چنین مشکلاتی باشد و قطعا توسعه واقعی منوط به ورود بخش خصوصی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید به فکر درآمد پایدار برای خود باشند و روی پای خود بایستند و بدانند که شهرداری ها یک نهاد عمومی و خصوصی هستند.

جمالی نژاد با بیان اینکه سال گذشته یکی از سخت ترین سالها برای شهرداری ها و دهیاری های کشور بود بیان کرد: در سال جاری و با وجود همه مشکلات اقتصادی و با حمایت دولت سال خوبی را برای شهرداری ها  و دهیاری ها پیش رو خواهیم داشت.

معاون عمرانی وزیر کشور در پایان گفت: شهرداری های زیر 50 هزار نفر جمعیت هر کدام یک پروژه درآمدزا برای شهر معرفی و اجرایی کنند و ما نیز بصورت پلکانی و با پیشرفت کار به آنها کمک اعتباری خواهیم کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =