همکاری‌های علمی تبریز و ترکیه افزایش می‌یابد

ایرنا نوشت: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی و سرکنسول ترکیه در تبریز زمینه همکاری‌های علمی دانشگاهی را بررسی و بر افزایش همکاری‌ها تاکید کردند.

فرزان قالیچی روز پنجشنبه در دیدار با سرکنسول ترکیه در تبریز بر آمادگی کامل این دانشگاه برای هم افزایی و همکاری‌ با موسسه‌های علمی و دانشگاه‌های ترکیه تاکید کرد.  

وی با اشاره به بازدید هیات موسسه توبی تاک از توانمندی های مرکز ماشین سازی این دانشگاه در سال گذشته، افزود: در این بازدید، هیات توبی تاک، امکانات ماشین سازی را خوب ارزیابی کردند و مقرر شد که همکاری‌های مهارتی و فنی با این موسسه آغاز شود.

قالیچی در ادامه گفت: می‌توانیم با همکاری و تعامل با دانشگاه‌های ترکیه، دروس کاربینی و کارورزی، برگزاری کارگاه‌ها و استارت آپ‌های مشترک،  همایش‌ها و تورهای فناوری را اجرایی کنیم.  

سرکنسول ترکیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه، بیان کرد: برای نخستین بار است که دیدار با یک هیات ایرانی در کنسولگری ترکیه برگزار می‌شود، امیدوارم این دیدارها در این کنسولگری ادامه داشته باشد.  

 حسین گونگور با اشاره به رایزنی‌ها با برخی از دانشگاه‌های ترکیه، اظهار کرد: دانشگاه فنی و صنعتی ساکاریا آمادگی کامل خود را برای هرگونه تعامل و همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی اعلام کرده است.  

  سرکنسول ترکیه با بیان اینکه نشست ها نباید تنها در حد حرف و تفاهم نامه باقی بماند، افزود: امیدواریم با گسترش پیوندها و تعامل، بتوانیم از امکانات و ظرفیت های دانشگاه‌های دو کشور برای تربیت دانشجو و افزایش مهارت افراد استفاده کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =