موضع‌گیری میترا حجار درباره سفر رامبد جوان به کانادا/ دیگران هم اگر امکانش را داشتند می‌رفتند

میترا حجار که در نشست بیست و سوم نقد و اندیشه صحبت می‌کرد، اطلاع‌رسانی به مردم در مورد تولد فرزند خانواده جوان در کانادار را به عنوان یک واقعیت لازم دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست بیست و سوم نقد و اندیشه با موضوع حریم خصوصی در فضای مجازی با حضور سیدضیاءالدین خرمشاهی، حقوقدان و میترا حجار، از چهره‌های سینمایی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

خرمشاهی در این نشست با اشاره به صفت «ستار العیوب» بودن خداوند این صفت را به پوشاندن همه موضوعات تعمیم داد و گفت: نقض حریم خصوصی برخلاف صفات خداوندی محسوب می‌شود. چراکه خداوند به حریم خصوصی همه بندگانش احاطه دارد اما چیزی را فاش نمی‌کند.

این کارشناس حقوق تأکید کرد: چهره‌های مطرح در جامعه و در شبکه‌های اجتماعی نیامدند که خود و زندگی خود را عرضه کنند تا دیگران به آنها حمله کنند، بیشتر اوقات فضایی از طرف مردم ایجاد می‌شود که مسؤولان نیز وارد آن فضا می‌شوند و بارها شاهد بودم که مسؤولان کشور حتی در مناظره تلویزیونی حریم خصوصی دیگران را نقض می‌کنند و این نشانه این است که صفت‌های اخلاقی پست به صورت دو سویه از مردم به سمت بالا و بالعکس منتق می‌شود.

خرمشاهی با هشداری به افرادی که به چهره تبدیل می‌شوند، گفت: چنین افرادی باید متوجه باشند که دیگر متعلق به خودش نیست و زمان و مکان برای خودش نگذارد و تاریخ انقضا برای خودش نگذارد. آنهایی که چهره می‌شوند و به سمت عکس گرفتن با مسؤولان سیاسی می‌روند در واقع برای خودشان تاریخ انقضا تعیین می‌کنند و با تمام شدن زمان مسؤولیت آن مسؤول، زمان انقضای چهره‌ها نیز فرا می‌رسد و همچنان که آن مسؤول فراموش می‌شود، به طور حتم مردم آن چهره را نیز فراموش می‌کنند.

در بخش دیگری از نشست نقد و اندیشه حجار به طرح دیدگاه‌های خودش در مورد حریم در فضای مجازی پرداخت و با اشاره به اینکه مردم هنرمندان را می‌شناسند و ما در خلوت آنها حضور داریم، گفت: هنگامی که مردم در خلوتشان به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند یک نوع نزدیکی میان خود و هنرمند مورد توجه شأن احساس می‌کنند، این نزدیکی حتی به گونه‌ای است که گاهی در برخورد با ما سوالاتی می‌پرسند که بسیار شخصی است.

او با اشاره به دادگاهی شدن اخیر یکی از فوتبالیست‌ها و نوع برخوردی که خبرنگاران با او داشتند، افزود: اینکه جامعه در مورد علت رفتن این بازیکن فوتبال به دادگاه بداند کمکی به جامعه نمی‌کند از طرفی با یک جمله نیز نمی‌توان در مورد کل ماجرا قضاوت کرد، بنابراین ورود پیدا کردن به چنین مسائلی گاه کمکی نمی‌کند و فقط پاسخی برای حس کنجکاوی است.

حجار در مورد اقدام رامبد جوان و همسرش برای تولد فرزندشان در کشور کانادا هم این طور اظهار نظر کرد: ما ایرانی‌ها برای رفتن به کشورهای مختلف مشکلات فراوانی داریم، اگر افراد دیگری هم بودند که امکانات مشابه خانواده جوان را داشتند چنین کاری را انجام می‌دادند. هر شخص در جهان مسیر خودش را می‌رود و من به مردم نمی‌گویم در زندگی شأن چه کاری انجام دهند و چه کاری را نکنند، اما واقعیت‌ها را باید به مردم گفت.

این بازیگر تلویزیون و سینما فضای مجازی را نمونه کوچکی از آزادی بیان عنوان کرد و گفت: هرشخص حق دارد نظر خود را تا جایی که توهین آمیز نباشد در شبکه‌های اجتماعی بیان کند. من هم بر اساس همین عقیده ام در صفحه شخصی ام در اینستاگرام بخش کامنت ها را باز می‌گذارم، گاهی شاهد هستم که در همین بخش کامنت های صفحه ام «گفت و گویی» به راه افتاده است. به این صورت می‌توانیم مردم را به جای تحمیل، به سمت انتخاب پیش ببریم و از ظرفیت مثبت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم.

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    125 1
    چه کسانی امکانات خانواده جوان را دارند؟ آیا در شرایط اقتصادی فعلی مردم عادی با کار و زحمت میتوانند به جایی برسند که این امکانات را داشته باشند؟ جواب خیر است خانم حجار. فقط کسانی میتوانند که از نردبان شهرت، رانت، اختلاس و نان به نرخ روز خوردن بالا رفته اند.
    • love canada GB ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
      0 6
      برای کانادا امدن سرمایه زیاد میخواد که شما ندارید برای همین حسودیتان میشه و مثل گربه میگید پیف پیف بو میده شرایط پذیرش کانادا خیلی خوبه و هر کس که پولدار باشه را راه میده مثل امریکا و استرالیا نیست که جوری دیگر باشه
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    165 4
    میتراحجار بهت میگم بحث امکانت رفتن نیست ما مردم فهم داریم اونی ک الکی چاراچاپان بازی درمیاره ک عاشق وطنمم ووووو باید درراه وطن جان داد!!!خودش میپره میره اونورو ... و بچش شهروند کانادامیشن ادعای ایرانی بودنشون مزخرفههههه
    • ندا IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      4 1
      دمت گرم ۰۰۰احسنت ۰۰۰۰بدم میاد دیگه حتی از صدای رامبد جوان ۰۰۰۰با برنامه مزخرفش به اینجا رسید
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    77 2
    نظر شما محترم ولی بی زحمت فقط در مورد خودت نظر بده. هر ایرانی نظر خودش را داره
  • GB ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    99 0
    در مورد آقای جوان و یا افراد مشابه ،بحث بر سر این است که این افراد بواسطه یک چرخه معیوب ،میلیاردی پول در می آورند و بدون پرداخت مالیات ثروت باد آورده ،پول مملکت رو بصورت ارز از مملکت خارج می کنند و این چرخه معیوب همچنان ادامه دارد.در صورتیکه اگر افراد جامعه وجدان داشته باشند باید این چرخه معیوب دستمزد های میلیاردی برای کاری در حد برنامه کودک که توسط تهیه کننده ای با سرمایه احتمالا باد آورده و جهت پولشویی ،به فردی با توانایی در حد بسیار متوسط مثل آقای جوان ،پرداخت می شود ،باید حساسیت برانگیز باشد.و از آن گذشته افراد و شرکت‌های سودجوی دیگری با استفاده از این فرد محبوب شده و با هشتک و ستاره ،باز مردم رو سر کیسه و باز هم پول بیشتر و البته ناموجه و البته ناعادلانه را سرازیر جیب این افراد می کنند.شاید عده ای بگویند که ایشان در این چرخه فاسد بی تقصیر و وسیله است،در صورتیکه این طور نیست و بعد از مدتی هر کسی با هوش متوسط هم متوجه اصل ماجرا خواهد شد.ایشان با دریافت دستمزدی که در حد توانش نبوده و با سکوت پیشه کردن به اندازه تمام کسانیکه در دوشیدن ملت و بیت المال مستقیما دست دارند ،مقصر است.
  • محمدی IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    4 59
    یک واقعیت این است که کانادا شرط دادن تابعیت را تولد فرزند در آن کشور اعلام کرده است و هر انسانی به اختیار خودش و سعادت دنیوی و اخروی خود عمل می کند، حداقل اسم های رایج ایرانی و ایران را برای اولادش انتخاب کند
  • م. ع IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    72 11
    من اگه امکانات هم داشته باشم نمیرم. چون امکانات برخاسته از سرمایه ی همین کشوره. من یک ایرانیم و این که ایرانم برقرار است و سرفراز، از برکت افراد بی ادعایی است که در سخت ترین شرایط برا کشوذشون عزت و افتخار کسب کردن. اکثر هنرپیشه ها و سلبریتی ها میوه چین هستن. هر جا که خوشتر باشن فرزند همونجا هستن. از دلاوری و جانفشانی آرش و رستم و کوروش و... فقط اسمشون رو یدک میکشن نه رسمش نو.
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      25 6
      دمت گرم.
    • LV ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      28 55
      یه مثل هست که میگه وقتی گربه دستش به گوشت نمیرسه اخ و پیف میکنه که گوشت چقدر بد و بی مزه است..
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      21 6
      کاملا موافقم. خیلی خوب گفتین
    • IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
      2 0
      جناب ۲۰۴۸ همه رو با معیار شخصیت خودتون نسنجید همه گربه صفت نیستن
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
      1 0
      من هم با شما کاملا موافقم ، علیرغم داشتن این امکانات فرزند خودم رو از بزرگترین هویتش که ملیتشه محروم نمیکنم ، متاسفانه این مشکل از بی اطلاعاتی و کم اطلاعاتی هست که فکر میکنیم صرف عوض شدن پاسپورت و محل تولد باعث خوشحالیه در حالیکه بیشتر باعث بی هویتیه، خوشحالم که به خیلی از هموطنان برخورد این نشون میده ما به سرزمین و ایرانی بودنمون در کنه وجودمون با همه مشکلات ارزش قاییلیم...
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    122 1
    هرکسی دوسداره بره کسی مخالف نیست. ولی توی تلویزیون شعار دروغ و دورویی نداشته باشه
  • RO ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    9 61
    آخه به کسی چه مربوط که کی کجا رفته !؟ ۴۰ سال این مملکت به این فلاکت افتاده کسی حرفی نمی زنه! ولی پی گیر رامبد جوان هستن! به من و شما چه مربوط که در زندگی دیگران فضولی کنیم
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
      3 0
      ما که نمی تونیم بیاییم تو صدا و سیما چند سال بگیم ما ایران رو خیلی دوست داریم بعد پول میلیاردی بگیریم بریم کانادا. دو تابعیتی نباید در ارکان نظام باشد مگر ایران جوان ایرانی اصیل کم دارد اصلا چرا اینا دو تابعتی می شند؟ اونم کانادا و امثال ان
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    85 7
    میترا خانم چرت نگو
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
      45 0
      از چرت اونورتر.... نون به هم قرض میدن
  • مرتضی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    57 2
    پس خانم حجاز هم اگه مشکل رفتنش حل بشه اونطرفی هستن طبق گفته های خودش.. سلبریتیها همه چیزشون را از این مردم دارن وگرنه اگر حمایت این مردم نبود شما هیچی نبودین هیچی.
    • بهزاد IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
      0 2
      ميترا حجار بعد از سالها زندگي در آمريكا به ايران برگشته. همينجوري يه چيزي نگو
  • شهرام IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    این به اصطلاح سلبریتی ها از توجه شما و من نون درمیارن و غره میشن در واقع محتاج و معتاد توجه ما هستن شما اینارو ندیده بگیر فالو نکن لایک نکن فیلماشونو نبین دی وی دی هاشونو نخر ببین چجوری از سکه میفتن اینا به توجه ما زنده هستن!
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    ما وطن خود ایران را به کشور خارج نمی فروشیم
  • CA ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    2 0
    من البته از امثال حجار انتظار ندارم حرفی بزنند که عاقلانه و منطقی باشه. آخه چرا باید سیستمِ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادیِ یک مملکت چنین باشه که یک آدم معمولی مثل رامبد جوان به چنان ثروتی برسه که برای تولد بچه اش و استراحت و تفریح پس از زایمانِ همسرش بتونه بره کانادا در حالی که بسیاری از آدم های فرهیخته و زحمتکش مملکت حتی در پرداخت اجاره ی خونه خودشون یا هزینه های یک سفر داخلی مانده اند؟ دیگه اینکه، چرا حرف و عملش این همه نتاقض داره؟!
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    پروفسور میترا !!! مهم اینه که توانایی انجام کار ی را داشته باشی حتی اگر به نفعت باشدولی بخاطر دیگران انجام ندهی البته این کار نیاز به روح بلند و ...دارد
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    کاش کشورم جایی بود ک همه آرزوشون بود بیان واینجا زندگی کنن ببینین چی به سر این مملکت اومده ک بعضیا ننگشونه بچشون اینجا بدنیا بیاد
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    2 0
    شما سلبریتی ها که یک تار موی پرفسور حسابی هم نمی شوید که در جواب چرا دعوت دانشگاههای بزرگ دنیا رو رد کردید ایشون فرموده بودند که برداشتن یک اشغال از خیابان های ایران بسیار ارزشمندتر است زندگی در رفاه ستان غربی ها و آمریکاییها واقعا ایران ما خیلی مظلوم هست یک عده سلبریتی نمکش رو میخوردنئ ونمکدانش را میشکنند اونقدر خود شیفته هستند که انتظار حمایت هم دارند اونهم از نوع تمام قدش .
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    6 0
    ما که نمی تونیم بیاییم تو صدا و سیما چند سال بگیم ما ایران رو خیلی دوست داریم بعد پول میلیونی یا میلیاردی بگیریم بریم کانادا.
  • بهمن IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    والا در شرایط کنونی کشور ایران به ادمهای کاری و لایق نیاز دارد و البته ادمهای لایق و کاری نه سیستان بلوچستان برای خدمت برایشان مهم است و نه تورنتو کانادا .ایران نه ادم نق نقو هیچ نیازی ندارد
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    این هنرمندان نمی خوان بفهمن یا حس تعصب صنفی به اونها اجازه نمیده درست قضاوت کنند که مسأله رفتن یا نرفتن به کانادا در میان نیست مسأله اصلی شعار دادن و برخلاف آن عمل کردن است.
  • شهلا IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    من عاشق ایرانم و دوست دارم در وطنم بمیرم ولی خیلی ها دوست دارند جای دیگری زندگی کنند و این هیچ اشکالی ندارد مگر اینکه قبلش تبلیغ ایران ایران بکند .
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    کاش شما سلبریتیا همه میرفتین..اینطوری هم مردم از شر شما خلاص میشدن هم استعدادای بهتری جای شمارو میگرفتن
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    ایشان راست می گویند بنده هم اگر امکانش را داشتم همین امروز می رفتم. اما تمام راست را نمی گویند؛ بنده و امثال بنده لوس بازی در نمی آوریم و برای دیگران ایران ایران نمی کنیم.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    بله خانم حجار هرکس امکانش را داشته باشد و دلش بیاید وطنش را ترک کند و به گفته شما به مردم نباید توضیحی بدهد اما کسانی که داد از ایران و ایران دوستی و... میزنند و نسخه برای مردم در تریبون های صدا و سیما می پیچند به نظر عوام فریب می آیند.وگرنه واقعا به ما چه امثال ایشان هم مثل بقیه مردم کار میکند و پولش را میگیرد .
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    هرکس هرجا دلش میخواد میتونه زندگی کنه اما باید پولش رو هم داشته باشه که خیلی ها با زحمت فراوان در ماه خیلی حقوق بگیرند میشه 2 میلیون اونوقت به نظر شما چطوری برن؟ ضمن اینکه اکثر هنرمندان دم از وطن و وطن دوستی میزنند اما پولها رو اینجا در میارن برای خرج کردن و سرمایه گذاری میرن خارج از کشور ف دو رویی و ریا بده برای هرکسی که شعار میده.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    0 0
    من میگم بیاییم برای یکسال سینما را تحریم کنیم و به دیدن هیچ فیلمی نرویم آنوقت ببینیم این هنرپیشه ها اونقدر درآمد دارند که برن خارج از کشور و ادعای روشنفکری هم دربیارن که زندگی ما به کس مربوط نیست! اینا فکر میکنند واقعا خیلی آدم حسابین چون پول پارو کردند و تقصیر ما مردم هست که بعضی از این آدمها بازیگر را تحویل میگیریم.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    3 0
    تقصیر ما مردم هست که توی هر مسابقه ای اس ام اس میدیم به درخواست مجری ها و اونا هم طبیعتا چون پول آوری برای خیلی جاها دارند سهم خودشان را میگیرند درسته ما مردم سرگرمی درست و حسابی جز سینما و تلویزیون نداریم اما باید در این مسابقات و پیامک هاشون شریک نشد تا دستشون بیاد که به مردم مربوطه یا نه!
  • م IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    0 1
    سلام اره جون خودت.توتایید نکنی کی بکنه کاراین اقارو منم اگه جای خانم حجاربودم کارشو تایید میکردم چون ممکنه خودمم برم .....