روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بازار مسکن در هفته‌های اخیر وضعیت متفاوتی از سه ماهه بهار را سپری می‌کند. مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران عنوان می‌کنند حضور متقاضیان خرید مسکن در بنگاه‌های املاک انگشت شمار شده است.

در هفته‌های اخیر اگرچه حجم متقاضیان خرید مسکن در بازار خرید و فروش کاهش پیدا کرده اما همچنان برخی فروشندگان بر قیمت‌های پیشنهادی اولیه خود پافشاری می‌کنند این در حالی است که مشاوران املاک عنوان می‌کنند برای انجام معامله، فروشندگان باید در قیمت‌های خود تجدیدنظر کنند. بررسی‌های میدانی از فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن نشان می‌دهد: در حال حاضر حجم آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال در میان فایل‌های عرضه شده بسیار اندک است. نکته مهم آن است که این میزان عرضه اندک آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال ساخت در میان واحدهای کوچک‌متراژ کمتر است.

در عین حال با توجه به اظهارنظرهای مسوولان بخش مسکن درخصوص انصراف متقاضیان از خرید آپارتمان نیز تا حدود زیادی بر تمایل متقاضیان برای خرید مسکن اثرگذار بوده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که بخش زیادی از متقاضیان به امید ارائه بسته ویژه برای تسهیل شرایط خرید مسکن از بازار عقب‌نشینی کرده‌اند.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =