رژیم صهیونیستی بار دیگر در سازمان ملل محکوم شد

ایرنا نوشت: سازمان ملل با تصویب دو قطعنامه رژیم صهیونیستی را به نقض حقوق بشر و حقوق زنان محکوم کرد و همچنین اشغالگری این رژیم را مانع بزرگی برای تحقق حقوق زنان و دختران فلسطینی دانست.

روزنامه تایمز آو اسرائیل امروز (شنبه) با اعلام این خبر نوشت: نروژ و 6 کشور اروپایی در سازمان ملل به دو قطعنامه محکومیت اسرائیل برای نقض حقوق زنان و حقوق  بشر رای دادند. فقط رژیم صهیونیستی در جلسه روز پنجشنبه "شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل" توسط 54 کشور به عنوان ناقض حقوق بشر و مخل ایجاد برابری اجتماعی در میان زنان فلسطینی مورد محکومیت قرار گرفت.

فرانسه، هلند، دانمارک، ایرلند، لوگزامبورگ و مالت به کشورهای ایران، روسیه، چین و عربستان در حمایت از این قطعنامه پیوستند. در این قطعنامه آمده است که اشغال گری اسرائیل همچنان مانعی بزرگ برای زنان و دختران فلسطینی در تحقق حقوقشان است.

همچنین قطعنامه مصوب دیگری "پیامدهای اجتماعی اشغالگری" رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد.  

Image result for ‫نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی‬‎

در جلسه روز پنجشنبه سازمان ملل فقط آمریکا و کانادا به این قطعنامه رای منفی دادند.

رژیم صهیونیستی از زمان اشغال اراضی فلسطینی ها در سال 1967 هزاران زن و دختر فلسطینی را بازداشت کرده است؛ در حالیکه اکنون دهها زن فلسطینی بخاطر مبارزه با اشغالگری های رژیم صهیونیستی در زندان های اسرائیل به سر می برند.

زنان فلسطینی بیش از 70 سال دوشادوش مردان علیه اشغالگری صهیونیستها و ظلم های ناشی از آن در سرزمینهای اشغالی فلسطینی مبارزه می کنند، ولی پیشتر این مبارزات خیلی کم از سوی جامعه جهانی مورد توجه قرار گرفته بود.

حضور در تظاهرات و برنامه های اعتراضی، دستگیری و تحمل زندان های رژیم صهیونیستی و آوارگی تنها بخشی از مسایل و مشکلات زن امروز فلسطینی است که با آن دست و پنجه نرم می کند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =