نظر کاربران خبرآنلاین درباره مافیای دارو در کشور/ «دانه درشت‌ها را اعدام و کدملی خانواده‌شان را بایکوت کنید»

به دنبال نظرسنجی که در مورد مافیای دارو و تجهیزات پزشکی انجام شد، اغلب کاربران خبرآنلاین در نظرات خود خواهان درخواست اشد مجازات برای این متخلفین بودند.

به گزارش خبرآنلاین، چندی پیش وزیر بهداشت از سرنوشت نامعلوم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تخصیصی به تجهیزات پزشکی و نیز رانت و فساد در حوزه سلامت و اخلال در بازار دارو خبر داده است.

 سعید نمکی گفت: در کنار سازمان غذا و دارو سامانه‌ای درست کرده بودند که سرور آن در خارج از این مرزها قرار داشت.

در راستای همین موضوع، خبرآنلاین از کاربران خود خواست تا نقطه نظرات خود را در خصوص مافیای دارو و تجهیزات پزشکی بیان کنند.

برخی اعتقاد داشتند که نظارت دولت بر فروش ارز دولتی می‌تواند مشکل حل کند؛ یکی از کاربران در این مورد نوشت: «در اولین قدم، شرکت‌هایی که ارز دولتی گرفتن رو رصد کنن که واقعا جنس رو به قیمت ارز دولتی فروختن یا ارز آزاد. من یه شرکت رو میشناختم که ارز دولتی گرفته و ست پلاسمافرز (برای مریض‌هایی که پیوند کلیه و کبد زدن) آورده و به نرخ آزاد فروخته، به اداره تجهیزات معرفی کردم ولی از آذر سال قبل تا الان هنوز پرونده به جائی نرسیده!»

و عده‌ای دیگر خواستار نظارت جدی‌تر از سوی وزارت بهداشت بودند: «بهتر است وزارت بهداشت نظارت دقیق‌تری بر بخش بازرگانی و شرکت‌های تامین کننده دارو داشته باشد. شرکت‌هایی مثل پخش رازی و دارو پخش خیلی راحت داروهای کمیاب رو وارد بازار نمی‌کنن حتی یک کارشناس فروش و بخش بازرگانیشون هر کاری که بخوان به سادگی انجام میدن؛ وای به حال مدیران رده بالاییشون

مردم از تجربه‌های شخصی خودشان نیز گله کردند: «یکی از سر نخ‌های این مافیا بر میگرده به بعضی از پزشکان، بطور مثال یک داروی رو برای تمام بیماران خود نسخه می‌کنه و باید حتما از همان داروخانه‌ای که ایشان آدرس داده مراجعه بشه والا این داروی فوق را شما در هیچ داروخانه‌ای پیدا نمی‌کنید، امیدوارم بزودی شاهد برخورد جدی با این گونه موارد هم باشیم

اما یک پزشک در پاسخ به کسانی که جامعه پزشکی را در این خصوص مقصر می‌دانستند نوشت: «متاسفانه این باند مافیا هرگاه در آستانه رسوایی قرار می‌گیرند شروع به حمله به پزشکان می‌کنند و اذهان مردم رو منحرف می‌کنند. مردم اطلاع ندارن پول طرح تحول صرف چه چیزهایی شد. دقت کرده باشید طی این یکی دو هفته که این مافیا دستش رو شده حمله به پزشکان در صدا و سیما و فضای مجازی به شدت افزایش یافته و به نوعی افکار عمومی رو به خود مشغول کرده ولی ماه پشت ابر نخواهد ماند و دیر یا زود مشخص خواهد شد که پول طرح تحول نه صرف بیماران شد نه در جیب پزشکان رفت.»

عده‌ای هم به کنایه نوشته بودند: «باید بهشون وام‌های بی‌بهره داد تا بیشتر و بهتر عیاشی کنند. بعدش هم یکیشون رو دار بزنید تا مردم بگن عجب عدالتی! بعدش تیتر بزنید با مافیای فلان چی چیکار باید کرد!!»

در نهایت افراد زیادی نیز تنها راه ممکن را اعدام عوامل فساد در این زمینه می‌دانستند، چرا که اقدامات آنها زندگی و سلامت بیماران زیادی را تحت الشعاع قرار داده است.

۲۳۵۲۳۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =