آیا ما جدا تصور می‌کنیم که ایرانی‌ها جنگ نفتکش‌ها را فراموش کرده‌اند؟

یک روزنامه نگار کهنه کار انگلیسی در مقاله ای نوشت: زمان آن فرارسیده است تا چشم خود را به روی حوادثی که در این بحران کاملا ساختگی در خلیج فارس جریان دارد و دروغ هایی که ترامپ و سگ های دست آموزش در لندن تحویل ما می دهند و سیاه بازی های که راه انداخته اند، بازکنیم.

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه ایندیپندنت در مقاله ای به قلم رابرت فیسک با عنوان «ترامپ انگلیس را به آماده شدن برای جنگ با ایران ترغیب می کند» نوشت: رئیس جمهور آمریکا که فردی نژادپرست، زن ستیز، متقلب و روان پریش است به همراه دو مشاور همپالکی خود، تهدید می کنند که با ایران وارد جنگ خواهند شد و در این میان یک ابله دیگر( بوریس جانسون) به جای متمرکز ساختن توجه خود روی ربودن کشتی هایش، همه تلاش خود را روی نابود ساختن کشورش متمرکز ساخته است.

فیسک در ادامه نوشت: ایرانی ها توانسته اند به رئیس جمهور ابله آمریکا که توافق بین المللی هسته ای با این کشور را بی اعتبار ساخته است به بدترین شکل ممکن توهین کنند و اکنون نیز قایق های موتوری خود را در خلیج فارس به راه انداخته اند تا به ترامپ و جانسون و جرمی هانت بی نوا بگویند که خاورمیانه گورستان امپراتوری های کنونی و آنهایی که  سالهای پیش نابوده شده اند ( آمریکا و انگلیس) خواهد شد.

وی ادامه داد: این ایمپریو نام مناسبی برای کشتی است ( امپراتوری). در واقع هیچ چیز غم انگیز تر از مکالمه فرمانده رزمناو انگلیسی مونت رُز و فرمانده نیروهای سپاه که کشتی استنا ایمپریو را توقیف کردند نیست. باید دانست که گذشت آن زمانی که هوراتیو نلسون(دریادار انگلیسی که در جنگ ترافاکگار ناوگان مشترک فرانسه و اسپانیا را شکت داد هر چند که خود در این جنگ کشته شد) نوجوان پانزده ساله توانست بدون هیچ گونه مزاحمت و مانعی شناور جنگی انگلیس را که ٢٠ قبضه توپ روی آن سوار بود و فرماندهی آنرا دایی وی موریس ساکلینگ بر عهده داشت در خلیج فارس تا بصره هدایت کند.در زمان نلسون، نیروی دریایی سلطنتی انگلیس ششصد شناور جنگی داشت اما امروزه  برای مقابله با متجاوزان در خلیج فارس یا متجاوزان چینی بیش از ٢٠ کشتی در اختیار ندارد. بی علت نیست که جرمی هانت تلاش می کند تا اوضاع را در خلیج فارس آرام کند.

این روزنامه نگار انگلیسی به توصیه کرد: انگلیسی ها باید بدانند که در موقعیتی نیستند که بتوانند بدون دردسر نفتکش ایران را در آب های تنگه جبل الطارق توقیف کنند و دیدیم همانطور که کماندوهای انگلیس کشتی ایرانی گریس ١ را توقیف کردند کماندوهای ایران نیز توانستند نفتکش انگلسی ایمپریو را توقیف کنند. نه شناورهای انگلیس و نه آمریکا نتوانستند مانع از توقیف نفتکش انگلیسی شوند و حقارتی که از این بابت نصیبشان شد را هرگز فراموش نخواهند کرد چون ایرانی ها در تحقیر کردن کسانی که به تحقیر آن ها مبادرت کرده اند استادند.

وی افزود: تصور نمی کنم ائتلاف بین المللی که ترامپ ابله قصد ایجاد آنرا دارد نیز بتواند کاری از پیش ببرد چون تعداد داوطلبان عضویت در این ائتلاف اندک است و جانسون نیز که سفیر انگلیس در آمریکا را به علت ارزیابی انتقادی وی از ترامپ قربانی کرده است از قرار حاضر است که یکی دو شناور انگلیس را نیز در راه دوستی با امریکا به قعر دریا بفرستد.

وی تاکید کرد: ایرانی ها بار دیگر ثابت کردند که می توانند به خوبی از عهده کارها برآیند.

فیسک در ادامه تصریح کرد: ایرانی ها به خوبی از وضعیت آشفته انگلیس به علت مساله خروج این کشور از اتحادیه اروپا و کشمکش قدرت آگاهند و اینکه تصمیم گیری ها در زمینه انتخاب نخست وزیر انگلیس توسط چند مقام دسیسه چین محافظه کار اتخاذ می شود. تردیدی وجود ندارد که ایرانی ها می دانند چگونه بوریس جان را در آب های خلیج فارس صید کنند اما هدفشان صید کردن ماهی بزرگتری است.

وی اضافه کرد: آیا ما جدا تصور می کنیم که ایرانی ها جنگ نفتکش ها در خلال جنگ ایران و عراق را فراموش کرده اند. من به خوبی این جنگ را به خاطر دارم چون آنرا پوشش خبری دادم.

مشروح این یادداشت را اینجا بخوانید.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    7 2
    خیلی جالب بود
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    14 2
    عملا روی کثیفشونو نشون میدن