ظرف یک هفته تا ۱۲ روز دولت صد در صد پول گندم کاران را پرداخت خواهد کرد

جواد حسنی در جمع خبرنگاران از پرداخت بدهی دولت به کشاورزان ظرف ۱۲روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین مرکزی،مدیر کل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان گفت:حدود ۳۰۰تا۴۰۰هزار تن گندم مازاد از کشاورزان خریداری شده که به استان هایی که کم تر از گندم برخوردارند صادر میشود.

وی با بیان اینکه تا امروز ۱۷۷هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده، افزود :  مبالغ خرید گندم  یک هفته تا ۱۲روز دیگر توسط دولت پرداخت خواهد شد.
 
حسنی در رابطه با خرید تضمینی دانه های روغنی گفت: کلزا در استان رنگ پر رنگ تری دارد طوری که تا امروز ۳۰۰۰ تن کلزا خریداری شده است.

وی در رابطه با سیلوهای مکانیزه استان  متذکر شد :همه شهرستان های استان دارای سیلوی مکانیزه می باشند و در دلیجان برای بخش تجاری نیز سیلویی در حال ساخت است.

حسنی رتبه استان مرکزی را  از نظر تولید گندم،  رتبه دهم کشور  واز نظر کیفیتی  در رتبه بین ۳تا ۵ اعلام کرد و افزود : عمده تولید گندم استان به صورت دیم می باشد وبهترین شهرستان از نظر نقطه کیفی گندم ساوه است.

حسنی با اشاره به تصویب سند نان در  ۴سال اخیر در شورای برنامه استان گفت : از ابتدای کاشت گندم تا تولید نان در این سند دیده شده ومعلوم می شود کجاها نقص داریم.

وی در رابطه با واردات گندم گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود داشته ما خودکفایی را دوباره تجربه کرده ایم وهیچ گونه وارداتی نداشته ایم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =