۰ نفر
۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳

فارس: یک استاد دانشگاه صهیونیست با تاکید بر اینکه "اوباما به مبارک از پشت خنجر زد " گفت که این احتمال وجود دارد که واشنگتن در راستای منافع خود، اسرائیل را کنار بگذارد.

به گزارش روزنامه "یدیعوت آحارونوت "، پروفسور "میخال فومرنتس " در کنفرانس حقوق بین‌الملل و سیاست خارجه آمریکا که در دانشگاه عبری "بار ایلان " برگزار شد، گفت که این احتمال وجود دارد که واشنگتن در راستای منافع خود، اسرائیل را کنار بگذارد.

* احتمال کنار گذاشته‌شدن اسرائیل در سیاست‌های آمریکا

وی افزود: هرچند که به واقعیت پیوستن این سناریو هنوز بعید به نظر می‌رسد اما آمریکا بطور کلی در قبال اسرائیل خود را متعهد نمی‌بیند. تحولات مصر و سیاست‌های آمریکا در دوره کارتر در ایران که به فکر توانمندی هسته‌ای ایران افتاده بود، گواه این ادعا هستند.

این استاد دانشگاه افزود: آمریکا باید بداند آنچه که از وضعیت کنونی حاکم بر مصر نگران‌کننده‌تر و خطرناک‌تر است، عدم وجود دموکراسی در این کشور پس از این تحولات است که همگی به ضرر منافع آمریکا و اسرائیل خواهد بود.

* آمریکا در انقلاب مصر به اسرائیل پشت کرد

پروفسور "ایتان غلبوع " دیگر استاد دانشگاه و متخصص امور آمریکا در دانشگاه "بار ایلان " گفت: اسرائیل باید در روابط خود با دولت آمریکا بازنگری کند. هر چند که کنگره و افکار عمومی آمریکا از مواضع اسرائیل حمایت می‌کنند.

وی افزود: اوباما به مبارک از پشت خنجر زد و بار دیگر به اسرائیل پشت کرد. به این ترتیب باید درباره آینده تجدیدنظر کرد و روابط با دولت‌های بزرگی مثل هند و چین را توسعه داد و روابط با اروپا را بهتر کرد.

*اسرائیل بازنده، ایران برنده

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تمام همپیمانان آمریکا در خاورمیانه اکنون بسیار مهم هستند و تاکنون اسرائیل بازنده میدان بوده و ایران برنده. زیرا هر ضربه‌ای که به آمریکا وارد شد، یک پیروزی برای ایران به شمار می‌آید. به این ترتیب کوتاهی اوباما نظام حاکم بر جهان را تغییر می‌دهد و در خدمت منافع ایران که به دنبال ایجاد تحولات و تغییراتی در رژیم‌های "میانه‌رو " [منفعل] در خاورمیانه است، خواهد بود.

* اسرائیل تنها همپیمان همیشگی آمریکا در منطقه

وی در پایان تصریح کرد: البته یک جای خوش‌بینی وجود دارد. این امکان وجود دارد که سهم اسرائیل در واشنگتن افزایش یابد. زیرا تنها طرفی که آمریکا می‌تواند در خاورمیانه به آن اعتماد کند و وضعیت و مواضع آن ثابت است، اسرائیل است.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسين IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
    0 0
    اوباما بنده خدا چه كند؟ اگر حمايت كند فحشش مي دهيد اگر نكند اين را ني نويسيد. باور كنيد او بهترين رئيس دولت آمريكاست كه تا به حال آمده است. يكجوري با همين آدم كنار بيائيد تا اوضاع دنيا بهتر شود.