توئیت اشمید درباره  برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیر کل سرویس اقدام خارجی این اتحادیه توئیتی را درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، هلگا اشمید در توئیترش نوشت:

نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام برای بررسی ضرورت پایبندی کامل به تعهدات توافق هسته ای ایران در تمامی جنبه های آن برگزار شده است .

لازم به ذکر است که نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین در حال برگزاری است.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده دارند.۹۱۰۹

معاون سیاسی وزارت امور خارجه پیش از این نشست، دیدارهای دو جانبه‌ و جداگانه‌ای را با هلگا اشمید و نمایندگان روسیه و چین انجام داد.

در هیات ایران علاوه بر عراقچی، کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، بهزاد صابری مشاور وزیر امور خارجه و نماینده سازمان انرژی اتمی حضور دارند.

این نشست در شرایطی در حال برگزاری است که تهران در آستانه برداشتن سومین گام برجامی خود است.

 بررسی کاهش تعهدات برجامی ایران و همچنین سازوکار مالی اروپا موسوم به «اینستکس» از مهمترین مسائل قابل طرح در نشست کمیسیون مشترک برجام خواهد بود.

یکی از مسائل نگران کننده برای غربی ها، دو اقدامی است که تهران در مسیر کاستن از تعهدات خود آن هم پس از صبر یکساله انجام داده است؛ مرحله نخست افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده از مرز مشخص شده ۳۰۰ کیلوگرم و مرحله دوم افزایش غنای اورانیوم از ۳.۶۷ به ۴.۵ درصد بوده است.

به گفته مقامات سازمان انرژی اتمی، در صورت عدم پایبندی طرف های مقابل به احتمال زیاد افزایش غنی سازی تا مرز ۲۰ درصد و راه اندازی برخی سانتریفیوژها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =