قدیمی‌ترین کشتی غرق شده در ترکیه پیدا شد

یک کشتی تجاری پر از شمش های مسی با وزن 1.5 تن که حدود 3.6 هزار سال پیش که در دریای سیاه غرق شده بود در سواحل ترکیه و در منطقه آنتالیا کشف شد.

با توجه به شواهد موجود در مورد شمش های مسی داخل کشتی این طور به نظر می رسد که این کشتی به یک کشتی تجاری متعلق به عصر برنز می باشد. بر اساس اطلاعات دریافتی از استاندارد های آنتالیا شمش های کشف شده در داخل کشتی از معادن قبرس استخراج شده است که قالب ریزی آن در قرن 15 یا 16 می باشد.

حدس و گمان بر این پایه است که که کشتی در خلال حرکت به یکی از بنادر در سواحل گیریت و یا اژه در اثر حادثه طوفان غرق شده است، گروه تحقیقات اعلام کرده اند که قصد دارند که این کشتی را در محلی که کشف شده است دست نخورده باقی بگذارند و قطعه کوچکی از آن را برای انجام تحقیقات بردارند.

در رزرو تور لحظه آخری آنتالیا گردشگران علاوه بر کشتی غرق شده می توانند شاهد کشتی های لوکس تفریحی باشند که سالانه ده ها فروند کشتی لوکس تفریحی به هر نقطه از جهان صادر می کند، جالب است بدانید کشتی سازی در این شهر بندری نوعی تفریح پر رونق است. آنتالیا از جمله تور هایی می باشد که در فصل تابستان گردشگران کشورمان در رفاه کامل به این شهر سفر می کنند.

گردشگران تور استانبول می توانند از موزه کشتی های غرق شده در استانبول بازدید کنند که بزرگترین کشتی غرق شده در جهان است و قدمت آن به قرن چهارم برمی گردد، هنگام بازدید از این موزه بزرگ ترین کلکسیون کشتی های جهان که مربوط به دوره بیزاس است را تماشاکنند.

لازم به ذکر است که گردشگران تور ترکیه در سفر خود می توانند کشتی کروز ترکیه که نوعی مسافرت دریایی پر استقبال می باشد نیز استفاده کنند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284929