تفاوت بین نیروهای مسلح ایران و آل سعود از زبان امام جمعه موقت تهران

امام جمعه موقت تهران گفت: تنهاترین نهادی که مستقیماً زیر نظر ولی فقیه اداره می شود، نهاد نیروهای مسلح است و اگر کسی می خواهد مدیریت ولی فقیه را ببیند باید نیروهای مسلح را بنگرد که موفق ترین نهاد نظام اسلامی است.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی نهاجا، آیت‌الله سید احمد خاتمی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع کارکنان پایگاه شهید فکوری نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح یقیناً در تراز انقلاب اسلامی و مایه افتخار نظام هستند؛ اظهار داشت: تنهاترین نهادی که مستقیماً زیر نظر ولی فقیه اداره می شود، نهاد نیروهای مسلح است و اگر کسی می خواهد مدیریت ولی فقیه را ببیند باید نیروهای مسلح را بنگرد که موفق ترین نهاد نظام اسلامی است و حتی روحانیونی که در نیروهای مسلح خدمت می کنند جز موفق ترین روحانیون نظام هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه در تشریح ویژگی های نیروهای مسلح کشور گفت: اولین ویژگی نیروهای مسلح ما این است که مکتبی هستند و با عقیده خود داخل میدان شده اند که به تعبیر امام علی(ع) جنودالله هستند که عقیده شان را بر نوک شمشیرشان حمل می کنند چراکه در این نیروها به همان اندازه که به مسائل فنی و تخصصی پرداخته می شود به همان میزان نیز به مسائل دینی و عقیدتی اهمیت داده می شود و این ویژگی در هیچ یک از دیگر نیرو های مسلح دنیا وجود ندارد.
آیت الله خاتمی دیگر ویژگی نیروهای مسلح کشور را خدمتگزاری به اسلام و مسلمین دانست و افزود: نیروهای مسلح دنیا یا در خدمت یک دیکتاتور یا یک حزب و یا یک خاندان مانند آل سعود هستند درحالیکه نیروهای مسلح ما در خدمت اسلام هستند و ماموریت شان خروش علیه دشمنان اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری  تاکید کرد: نیروهای مسلح دنیا سکولار هستند و ناپاکی برای آنها رویه است همانطور که در سردمداران رژیم پهلوی به دنبال اجرای این رویه بودند و ناپاکی و بی‌غیرتی به عنوان یک اصل در ارتش طاغوت برای ترقی ضروری بود؛ ولی در قوای نظامی ما، پاکی و ایمان اصل است و ترقی در این سیستم بدون این موارد و ویژگی ها امکانپذیر نیست.

آیت الله سید احمد خاتمی اظهارداشت: بی بدیل بودن فرمانده کل قوای نیروهای مسلح کشور، از دیگر ویژگی های منحصر بفرد نیروهای نظامی جمهوری اسلامی است و در هیچ کجای دنیا فرماندهی با این ویژگی های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی وجود ندارد.

نیرو های مسلح خار چشم دشمنان هستند

روابط عمومی نیروی پدافندهوایی نیز نوشت؛ امیر سرتیپ «علیرضا الهامی» در مراسم صبحگاه ستاد این نیرو با اشاره به افتخار آفرینی های نیروهای مسلح در منطقه در خصوص جلوگیری از نفوذ دشمنان به مرزهای کشور و برخورد محکم با هنجارشکنی در قوانین دریایی حاکم بر آبراه بین المللی تحت نظارت کشورمان اظهارداشت: همه کارکنان پدافند هوایی اعم از فرماندهان،مسولین و سربازان بیش از پیش هوشیار باشند تا مانند گذشته بتوانیم توطئه‌ها و مقاصد شوم دشمنان را در نطفه خفه کرده و اقتدار نیروهای مسلح را به رخ دشمنان کشیده و مثل همیشه خار چشم دشمنان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره شهدای سایت راداری سوباشی را گرامی داشته و در خصوص رشادت این عزیزان بیان کرد: باید فرهنگ شهادت را برای نسل امروز نهادینه کرده و نسل امروز بدانند چه کسانی آگاهانه شهادت را انتخاب کرده و با وجود اطلاع قبلی از بمباران قطعی سایت خود توسط دشمن موقعیت خود را ترک نکرده و تا آخرین لحظه قبل از شهادت شان مأموریت خود را به خوبی انجام دادند.

همکاری با روسیه امنیت آب‌های بین‌المللی را افزایش می‌دهد

همچنین دریادار دوم «پرویز سلیمی‌پناه»  با اشاره به تعاملات دریایی ایران و روسیه در ارتباط زنده با «رادیو گفت‌وگو» اظهار داشت: هم اینک امنیت دریاها بسیار در مسائل اقتصادی و راهبردی حائز اهمیت است و کشورهایی که به طور واقعی درپی برقراری امنیت دریاها هستند، در صلح جهانی بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

معاون تربیت و آموزش نداجا همچنین لزوم ایجاد یک آبراه امن را برای تجارت جهانی مهم برشمرد و افزود: ایران و روسیه درپی اقدام در زمینه فعالیت‌هایی هستند تا شاهد امنیت هرچه بیشتر در خطوط مواصلاتی کشتی‌رانی باشیم.

دریادار دوم سلیمی پناه امنیت دریاها را نیازمند فعالیت و رویکردی جمعی دانست و تصریح کرد: هرچه کشورها به این رویکرد نزدیک شوند و در حوزه امنیت دریایی کمک کنند، بسیار تاثیر گذار خواهد بود؛ لذا حضور روسیه نیز مطمئنا بسیار تاثیر خواهد داشت.

۲۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =