در عصر ارتباطات، به جای مقابله و مقاومت در مقابل پیشرفت تکنولوژی، دانش و بینش خود را افزایش دهیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: قهر کردن با سرعت تکنولوژی نه تنها باعث پیشرفت ما نمی شود بلکه به مرور زمینه را برای بروز پدیده های نامانوس و ناهنجار اجتماعی فراهم می کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری البرز ، دکتر سعید ناجی با بیان این مطلب در آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای استان البرز اظهار داشت: در عصر ارتباطات با پذیرش سرعت و پیشرفت تکنولوژی باید خود را با پدیده های جدید وفق داده و به جای مقابله و مقاومت خود را به دانش روز مجهز کرد.

وی افزود: برای تحقق این مهم باید با قانون گذاری متناسب با شرایط روز دنیا و بهره مندی از نقطه نظرات مراکز علمی و پژوهشی راهکاری بیندیشیم که به جای مقابله و یا مقاومت با سرعت تکنولوژی، اخلاق را پیوست آن کرده و آن را به دنیا صادر کنیم.

این مسئول ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه که برای اولین بار در استان البرز برگزار شده است، خاطر نشان کرد: برگزاری اینگونه نمایشگاهها باعث می شود همگی سهم موثری در مسیر تحولات و توسعه استان داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز تاکید کرد: برای دستیابی به این مهم باید به نقطه از بینش و آگاهی دست یابیم که بتوانیم تحولاتی که در حوزه های مختلف رخ می دهد، به رسمیت شناخته و با توجه به اینکه کشوری دینی و اخلاقی هستیم، در کنار استفاده بهینه از سیر تحولات، دین محوری و اخلاق مداری را در آن رعایت کنیم.

 این مسئول یادآور شد: در این مسیر آنچه حائز اهمیت است این است که باید درک صحیحی از تحولات پیرامونی خودمان داشته باشیم اگر ما در مسیر واقعی درک تحولات قرار نگیریم حتما متضرر خواهیم شد چون آنچه در دنیا اتفاق می افتد و آنچه در دنیا به رسمیت شناخته شده، پذیرش سرعت تحولات است.

دکتر ناجی در بخش دیگری از سخنان خود به سیر تحولات و سرعت تکنولوژیک پرداخت و گفت: باید با افزایش دانش و بینش خود به جای قهر با تحولات و پیشرفت تکنولوژی، همسان با سایر ملل حرکت کرده و جلو برویم.

وی ادامه داد: بسیاری از موضوعات را طی سالهای گذشته تجربه کرده ایم بویژه که نخواستیم بپذیریم تحولات هر روز در حوزه تکنولوژی اتفاق می افتد. ابزارهایی که در حال حاضر به دنیا ارائه شده برای این است که بتوانند دانش خود را افزایش دهند و از تحولات سایر نقاط دنیا مطلع شوند. در این مسیر چاره ای جز این نیست که خود را همسان با سایر ملل حرکت داده و به جلو برویم. 

وی افزود: بستن یک سری فضاها و یا محدودیت قائل شدن برای  دسترسی امکانات و یا فضاهای رسانه ای باعث شده در بسیاری مواقع خود را محروم کنیم در صورتی که می توان علم خود را در معرض عموم قرار داده و باعث امیدآفرینی در میان مردم شویم چرا که در این مقطع زمانی بسیار ضروری است.

به گفته ناجی، تحولات صورت گرفته در حوزه دیجیتال باعث شده هر فعلی در  هر جای دنیا رصد شده و قابل تحلیل و نقد باشد.

گفتنی است معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در پایان سخنان خود از اولین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای استان که در سالن باغ لاله های پارک شهید چمران کرج با حضور 70 غرفه از امروز آغاز بکار کرد، بازدید بعمل آورد.

لازم به ذکر است این نمایشگاه از 8 مرداد لغایت 11 مرداد به مدت 4 روز از ساعت 3 بعد از ظهر تا 10 شب میزبان علاقه مندان خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =