چرا مرد ۴۱ ساله، استودیو کیوتو را به آتش کشید؟

ایسنا نوشت: فردی که با به آتش کشیدن استودیو انیمیشن کیوتو ۳۵ نفر را به کام مرگ فرستاد، پیش‌تر نسخه‌ای از رمان خود را به این استودیو ارسال کرده بود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، شینجی آئوبا، مرد ۴۱ ساله‌ای که در تاریخ ۱۸ جولای عامل اصلی آتش‌سوزی در استودیو انیمیشن کیوتو در ژاپن بود، پیش از وقوع جرم یک رمان به دفتر این استودیو ارسال کرده بود که در مرحله اول رد شده بود. 

بنا بر اعلام شاهدان، زمانی که او پس از آتش‌سوزی توسط پلیس دستگیر شد فریاد می‌زد به دلیل این که استودیو ایده او را دزدیده آن‌جا را به آتش کشیده است. 

استودیو کیوتو (KioAni) در ابتدا اعلام کرد هیچ مدرکی موید ارسال رمان به استودیو پیدا نکرده است اما تحقیقات بیشتر به کشف نسخه‌ای از یک رمان منتهی شد که شینجی آئوبا به استودیو ارسال کرده بود. 

از سال ۲۰۰۹ این استودیو (KyoAni) جوایز سالانه‌ای در حوزه انیمه برگزار می‌کند تا داستان‌های جدیدی پیدا کند و از میان آن‌ها برخی را منتشر و برخی دیگر را دستمایه ساخت انیمه می‌کند اما مسئولان این استودیو مدعی هستند هیچ یک از آثار تولیدشده مشابه رمان نوشته شینجی آئوبا نبوده است. 

در جریان این آتش‌سوزی عمدی در مجموع ۳۵ نفر جان باختند و چندین نفر نیز مجروح شده‌اند که وضعیت برخی از آن‌ها وخیم است. بیشتر قربانیان این حادثه بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشته‌اند و عامل آتش‌سوزی نیز به دلیل شدت جراحات هنوز در بیمارستان است و قادر به حرف زدن نیست. 

کمپانی کیوتو انیمیشن در سال ۱۹۸۱ توسط یوکو هاتا و همسرش هیداکی آغاز به‌کار کرد. این کمپانی ۱۶۰ کارمند داشت و دارای دفاتری در توکیو و کیوتو و همچنین اوزاکا است و تاکنون محصولات انیمیشن متعددی را تولید کرده است. 

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =