۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
کوشنر با پادشاه اردن دیدار کرد

فارس نوشت: داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا در ابتدای سفر دوره ‌ای خود به منطقه، با پادشاه اردن دیدار و گفت‌وگو کرد.

 «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ویژه رئیس جمهوری آمریکا در مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) وارد «أمان»، پایتخت اردن شد و مورد استقبال «عبدالله دوم»، پادشاه این کشور قرار گرفت.

خبرگزاری عمّون اردن گزارش داد که پادشاه این کشور طی این دیدار بر اهمیت تحقق صلح عادلانه و دائمی به گونه‌ای که تشکیل دولت مستقل فلسطین را در مرزهای ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی تضمین کند، تأکید کرد.

عبدالله دوم گفته است که دولت فلسطین باید بتواند در کنار دولت رژیم صهیونیستی در امنیت و صلح زندگی کند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن، «بشر الخصاونه»، مشاور پادشاه اردن در امور ارتباطات و هماهنگی و «جیسون گرینبلات»، مشاور ترامپ و فرستاده ویژه او در مذاکرات و گفت‌وگوهای بین‌المللی و هیأت همراه وی حضور داشتند.

سفر دوره‌ای کوشنر به منطقه از صبح امروز آغاز شده و قرار است او علاوه بر اردن، به فلسطین اشغالی، مصر، قطر، عربستان سعودی، امارات و مغرب نیز سفر کند.

منبعی در واشنگتن اخیرا به روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی در باره این سفر گفته است که هدف از این سفر کوشنر آماده‌سازی شرایط جهت رونمایی از طرح معامله قرن آمریکا است.

این منبع مدعی شد که پیش‌بینی می‌شود که رؤسای عرب به نشست «کمپ دیوید» آمریکا دعوت شوند و دونالد ترامپ در این نشست طرح صلح ادعایی خود را اعلام کند. به گفته این منبع آمریکایی، «بنیامین نتانیاهو»، در این نشست حضور نخواهد داشت؛ چرا که حضور وی مانع از حضور سران عرب خواهد شد.

برخی رسانه‌ها این سفرهای کوشنر و گرینبلات را به شکست آمریکا در نشست منامه که روزهای چهارم و پنجم برگزار شد، ربط دادند و اعلام کردند که آن‌ها به دنبال، عدم موفقیت نشست مذکور، دور جدیدی از تلاش‌ها را برای موافقت سران عرب با معامله قرن شروع کرده‌اند.

طرح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =