باشگاه خبرنگاران نوشت: گفت‌وگوی ویژه خبری امشب نهم مردادماه با موضوع بررسی وعده‌های بی‌عمل اروپا تا تقویت راهبرد نگاه به شرق برگزار شد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب ۹ مرداد ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی وعده‌های بی‌عمل اروپا تا تقویت راهبرد نگاه به شرق پرداخت.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدا با اشاره به سفر هیئت چینی به تهران گفت: سانگ تائو بنا به دعوت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک هیئتی به ایران آمده بودند، ایشان وزیر امور بین الملل حزب حاکم چین هستند به طوری که از افراد عالیرتبه چین محسوب می‌شوند، ایشان مستقیماً با کمیته مرکزی چین که تصمیمات اصلی و راهبردی در آنجا اتخاذ می‌شود ارتباط مستقیمی دارد.
وی با اشاره به پنجمین سفر هیئت‌های چینی به ایران طی ده سال اخیر افزود: در مقابل ایران نیز ۱۱ هیئت به چین فرستاده است که آخرین هیئت ایرانی به سرپرستی حداد عادل در دو سه ماه گذشته بود، لذا مجمع تشخیص با هیات عالی حزب کمونیست چین رابطه سابقه درازمدتی دارد، که یکی از سه قدرت اصلی اداره چین محسوب می‌شود؛ چین سه رکن حزب حاکم، دولت و ارتش دارد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه حزب کمونیست چین حدود ده سالی است که با ما ارتباط دارد ادامه داد: هیئتی که اخیرا به ایران آمده هیئتی کاملا سطح بالا و راهبردی است که برای تعمیق و گسترش روابط ایران و چین این هیئت عازم تهران شد.
وی با اشاره به اینکه رابطه راهبردی با رابطه تاکتیکی تفاوت دارد خاطرنشان کرد: در رابطه تاکتیکی بر روی موضوع خاصی جلساتی برگزار می‌شود که در نهایت توافقاتی حاصل نمی‌شود لذا موضوع معین است و همه جانبه نیست و معمولا کوتاه مدت است از زمانی که این هیئت به تهران آمد و با رئیس جمهور بحث کردند و بیانیه اقدام مشترک راهبردی نوشتند، جمهوری اسلامی وارد فاز جدیدی از روابط خود با چین شده است.

رضایی با اشاره به پیام رهبر انقلاب به رهبر چین تصریح کرد: ما در برنامه ۲۵ ساله با چین کار می‌کنیم، به طوری که هم با ارتش و هم با حزب کمونیست و هم با دولت چین وارد سطح جدیدی از روابط به صورت دراز مدت شده‌ایم لذا مسائل حیاتی و استراتژیک را در مسائل سیاسی و اقتصادی و سایر مسائل دنبال می‌کنیم.

64231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =