۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه حسنی مبارک دیکتاتور مصری فاصله زیادی تا مرگ ندارد تصریح کرد یک دیکتاتور رسالت هایی دارد که مبارک به خوبی از انجام آنها آگاه بود.

رابرت فیسک در یادداشتی برای روزنامه ایندپندت نوشت: نخستین رسالت یک دیکتاتور این است که مانع از رشد سیاسی مردمانش شود . رسالتش آن است که مغز مردمانش را در حوزه سیاسی در حد کودکی شش ساله نگاه دارد . کودکانی که به ناظمی دائمی نیازمند هستند . آنها روزنامه هایی را ورق می زنند که داده های آنها کذب محض است، در انتخاباتی شرکت می کنند که نمایشی است ، کابینه ای دارند فرمایشی. اگر از قانون تبعیت نکنند، نیروهای پلیس محلی آنها را به باد کتک می گیرند. اگر هم این نافرمانی ادامه پیدا کند،معترضان اعدام می شوند.

وی در ادامه یادداشت خود افزود:  تنها زمانی که جوانان مصری با کمک تکنولوژی اندکی با دنیای خارج آشنا شدند ، رشد سیاسی شکل گرفت و خیزش و انقلاب اجتناب ناپذیر شد.

فیسک معتقد است در این برهه زمانی بود که مردمی که کوچک نگاه داشته شده بودند فهمیدند که رهبران آنها نیز کودکانی هستند و البته مسن ترین این کودکان 83 سال سن دارد . حسنی مبارک با سی سال حضور در قدرت حتی متحدان خود را در غرب هم کودک نگاه داشت.16146

 

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =