کاربران خبرآنلاین: خطر ظریف کم‌تر از موشک‌های ایران نیست

دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان بامداد 5 شنبه از سوی آمریکا تحریم شد که با واکنش گسترده ای در سطح بین الملل مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا ظریف را صدای مواضع رهبر معظم انقلاب عنوان کرده اند و گفته شده است که ظریف از مقام رهبری دستور می گیرد.(اینجا)

دولت ترامپ با هدایت تیم بی در حالی ظریف را تحریم کرده است که ماه گذشته رهبر معظم انقلاب را نیز تحریم کرد. پیش از این نیز سپاه پاسداران کشورمان را در لیست تروریسستی قرار داد. این تحریم ها همگی شامل تحریم ثانویه می شوند که پس از خروج امریکا از برجام عنوان شد. اقدام تازه آمریکا واکنش های بسیاری از سیاستمداران این کشور را به دنبال داشته است با این مضمون که راه دیپلماسی و گفتگو با ایران بسته شده است.(اینجا)

خبرآنلاین طی یک نظرخواهی از کاربران خود خواست نظرات خود را نسبت به تحریم وزیر خارجه کشورمان ارسال کنند که بخشی از آن را از نظر می گذرانید:

ایراندوست نوشت: دولت نژاد پرست و نابخرد آمریکا با اعمال تحریمهای حداکثری به قول خودشان سعی در به زانو در اوردن ملت ایران دارد .در این راستا هر عاملی که باعث تضعیف این اقدامات ناجوانمردانه امریکا شود بایستی حذف شود لذا به دلیل اظهارات ظریف علیه پمپئو و دیگر مقامات امریکایی از جمله ترامپ و بولتون انها تنها کاری که از دستشان برمیامد را انجام دادند یعنی تحریم ظریف قبلا هم رهبری را نیز تحریم کردند.

کاربری با نام معلم تاریخ نوشت: چون کاخ سفیددر دست افکار بیماری است انتظار رفتارعاقلانه داشتن ازآنها بی مورد است، باید زمان مشکلات راحل کند، با دیو انه که نمی شود منطقی صحبت کرد.

پیمان نوشت: حقیقتا خطر محمدجواد ظریف برای نظام سلطه کمتر از خطر موشکهای ایران نیست که او را تحریم کردند. از قدرت منطق و کلام او کمتر از قدرت موشکهای ما نمی ترسند .

آرش نوشت: حالا دیگر یک بچه هم می فهمد ادعای آمادگی برای مذاکره با ایران یک دروغ کثیف بیش نیست تاثیر دیپلماسی موفق و منطقی استاد ظریف بقدری برای نظام استکبار دردناک بوده که ایشان را تحریم کردند . دکتر ظریف عزیز با قدرت و انگیزه دوچندان به کار خود برای رسوا کردن توطئه گران کثیف بین المللی ادامه دهید شما بیش از پیش در دل ما جای دارید...

پیام نوشت: به روشنی به معنای دروغگویی و ریاکاری استکبار جهانی برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران و موثر بودن فعالیتهای با ارزش دکتر ظریف در رسوا کردن توطئه گران بین المللی و جنگ طلبان می باشد و شرم بر افرادی که با بستن چشمها و گوشها و باز کردن دهان و عربده کشی وقت و انرژی ظریف را که باید بی وقفه و خستگی ناپذیر صرف مبارزه با دشمنان ایران شود بیهوده تلف می کنند...

بهرام نوشت: دکتر ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی خارجی این کشور ونماینده مردم ایران است و علاوه بر قدرت دیپلماسی دارای قدرت بیان قوی است و هر وقت که به نیویورک سفر می کند در متن خبرها و مصاحبه ها قرار می گیرد بایستی به آقای ترامپ و همکارانش گفت اگر دکتر ظریف نبود هیچ برجامی اتفاق نمی افتاد و با تحریم ایشان ثابت شد که دمکراسی آمریکایی معادل با زور و دیکتاتوریست. آقای ترامپ این را بدان که با این کار- خودت و تیم کاریت من جمله بولتون و پمپئو را در نزد همه جهانیان -حقیر و کوچک کردی این عمل نشان داد که تو دلت به حال مردم ایران نسوخته است چرا که ظریف زبان گویای ما بوده و هست دوران ابرقدرت و یک قطبی بودن جهان به افول گراییده و ایران سرزمین دلیران و با شکوه و با عظمت خواهد ماند بقولی زمستان تمام می شود و رو سیاهی به زغال خواهد ماند.

کاربر بی نامی نوشت: تحریم ظریف حاصل پخش گاندو ؛؛ وقتی خودمان آدرس میدهیم !!! افراط طرفین یک ماجرا به نتایج خوبی نمی رسد.

حسنعلی نیز نوشت: به نظرم مهمترین حربه تحریم ظریف شناخت و جایگاه والای او در ارتبلاطات بین المللی است که خود عاملی مهم در درک و فهم متقابل و در برخی موارد ملاحظات دیدگاهی است که مانع کند شدن مواضع خصمانه افراطیون کاخ سفید شده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =