شما نظر دهید/ چه کنیم جوانان بیشتر به ازدواج ترغیب شوند؟

امروز، 12 مرداد روز ملی ازدواج در ایران است.

به گزارش خبرآنلاین، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در همایشی با همین موضوع اعلام کرده که  آمار ازدواج در کشور کاهش یافته و گفته است:جوانان صاحب شغل و درآمد نیز تمایلی به شکل گیری خانواده و تعهد پذیری ندارند.
از طرفی به گفته این مقام مسئول به ازای هر ٣ ازدواج یک طلاق در کشور رخ می‌دهد.

شما چه فکر می‌کنید؟ چرا جوانان صاحب شغل و درآمد هم به ازدواج رغبتی ندارند؟ حاکمیت و خانواده‌ها چه کنند تا آمار ازدواج افزایش یاید؟ افزایش طلاق، آداب و رسوم دست‌وپاگیر و یا نپذیرفتن مسئولیت می‌تواند عامل کاهش ازدواج در ایران باشد؟

شما می‌توانید نظرات خود را در قالب کامنت زیر همین خبر منتشر کنید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 116
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    حیف پول که میره واسه این چیزها که همیشه موجب دردسره
    • NZ ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      به دختران آموزش دهید ازدواج یعنی زندگی مشترک، نه تجارت و کسب درآمد. بهشون یاد بدهید دید شون نسبت به همسر، نگاه به عابر بانک نباشه، در فکر ازدواج نباشند با این انگیزه به سکه و طلا و ماشین و خونه بدون زحمت و تلاش میرسند... این نخستین گام برای ترغیب به ازدواج است
    • JP ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      باید مجلس و قوه قضائیه محکم وارد شوند و جلوی مهریه های زیادخواهانه را بگیرند، قانون کنند که مهریه بیش از 10 سکه ممنوع است و از نظر حقوقی و قانونی جایی برای اجرا ندارد.
    • AE ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      6 11
      الان سوخته های 60 ای بیکار میان میریزن اینجا میگن کاش یه شهاب سنگ میومد میخورد تو سرمون راحت میشدیم !
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      8 1
      با نظر 13:59 موافقم. اینطوری دکان سرگردنه کاسبی مهریه گیری بسته میشه و سنت حسنه ازدواج به سمت شکل درست خود حرکت میکند. خانواده هایی را میشناسم که اگه کل پولی که تا به عمرشون دیده اند و دارایی چند نسل شون را روی هم بگذاریم ، و پول کل دام و گوسفنداشون را حساب کنیم، به اندازه مهریه ای که برای دخترشون طلب میکنن نمیشه
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      13 1
      من با فوق لیسانسم، سالهاست چشمم به در خشکید که یه خواستگار بیاد برام. دیگه امیدی به ازدواج ندارم
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      7 3
      به عنوان یه دختر مجرد حدود چهل ساله میگم اشتباه کردم رفتم دانشگاه. دوستانی دارم که دیپلم بودن و تا الان بچه دار هم شده اند.
    • دختر AE ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      7 3
      به این آقای بی نام بالایی: ..... به بعضی پسرها، و نه همه شون، یاد بدید که در انتخاب همسر معیارهای محکم داشته باشن. مثلا اینکه سراغ دخترهایی که دنبال تجارت و گرفتن مهریه هستند نرن. باور کنید همه ی دخترها دنبال سرکیسه کردن پسرهای مردم نیستن. منتها بعضی پسرها به خودشون زحمت نمیدن معیارهای محکم و مطمئن رو حتی بشناسن.
    • ناامید IT ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      1 10
      اول توجه به مشکلات جوانان دوما سختگیری به طرحهای غربی مثل ازدواج سفید و دوست دختر و ..‌.
    • ناشناس DE ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      4 7
      موافقم . من خودم از لحاظ مالی خیلی خوب هستم ولی ازدواج نمی کنم. تا موقعی که دخترا به ساخت زندگی مشترک با تلاش مساوی فکر نکن من ازدواج نمی کنم . مگه دیونه هستم خودم رو تو دردسر یا توافق های مالی ندازم ... من خودم اخر توافق بستن هستم و ۸۰ درصد ازدواج ها به نفع خانم ها هست و باعث میشه مردها برده زنان باشن و ... خخ
    • احمدی RO ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      3 2
      به پسران چی؟؟؟ همه ی مسائل ابعاد مختلف داره.
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      6 4
      من که دخترم 35 را دارم میرم. نشد خواستگار داشتم ولی نه باهاش صحبت کردم نه اون موقع که جوانتر بودم شغل داشتم و چون میترسیدم نه گفتم. الان در محل کار هم از بس حسود وجود داره هر کی جلو بیاد یه جوری منصرفش میکنن. دیگه دارم یه سرمایه بخور نمیر جمع میکنم برم از این کشور . فقط اینجا بایست افسوس بخوری نه راه برگشت داری نه دیگه کسی آدم را قبول داره با این سن.
    • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      3 2
      اصلاح قانون مهریه
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    279 3
    پول ندارند... در این وضعیت بد اقتصادی مگه میشه ازدواج کرد؟ برای ازدواج باید حداقل در تهران ماهی 8 میلیون در آمد داشته باشی تا از پس خرج خونه و اجاره بر بیای
    • RO ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      آخه ماهی هشت میلیون هم شد درامد؟ یکم زرنگ باشید، بیشتر از اینا میتونید
    • نوری IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      13 0
      آنچه شما زرنگی نام می گذارید زرنگی نیست بی وجدانیست
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    180 5
    آقا من جدا شدم. مهریه هم سنگین دادم. من از شما میپرسم شما نظر بدید به نظر شما چطور دیگه با این وضعیت میشه ازدواج کرد.
  • رضا ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    در نظر اول همه مشکلات مالی را دلیل ازدواج نکردن عنوان می کنند. در حالی که به نظر من دلیل اصلی تغییر نگاه جوانان به زندگی مشترک و فاصله گرفتن از سبک زندگی دینی و سنتی است. در این نگاه غیر دینی جوانان از قبول تعهد و مسئولیت شانه خالی می کنند. وگرنه بسیاری از جوانانی که هنوز باور دینی دارند با وجود هزینه های کمر شکن به ازدواج تن می دهند.
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      243 4
      شما می تونی بری تو غار زندگی کنی. بقیه نمی تونن. یک سر به املاکی بزن هزینه اجاره یک ۴۰ متری رو بپرس تا روشن شی
    • DE ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      132 4
      جوان چون شغل با درآمد کافی ندارد و نمیتواند از عهده مخارج جشن عروسی و مسکن و ... بربیاید از مسؤلیت شانه خالی می کند نه به دلیل تغییر نگاه به ارزش ها و دین. این تغییر نگرش خودش معلول تفسیر بد و اجرای گزینشی احکام دینی است.
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      1 0
      فرض کنیم مهریه کم باشه جهزیه کم باشه خونه کوچیک باشه و... اصلا محضر که می خوای بری پول می خواد تا بماند چیزهای دیگه با چی می خوای زندگی کنی تو جوب میشه خوابید میشه از سطل زباله نون درآورد
  • حسنعلی IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    108 3
    لطفا فقط شغل ایجاد کنید و هزینه های زندگی را کاهش دهید و حواشی و هزینه های مراسم ازدواج را بشدت کم کنید و از همه مهمتر از بزرگتر بخواهید اینقدر ما جوانان را نترسانند
  • مم IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    154 0
    شغل
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      104 1
      شغل ثابت
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      29 0
      شغل ثابت با درآمد خوب
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    159 6
    کاملا مشخصه باید تحریم ها برداشته شوند تا زمینه یک زندگی عادی برای جوانان فراهم شود و مثلا قیمت مسکن از ۱میلیارد پایینتر بیاید و یا قیمت یخچال از ۲۵میلیون پایینتر بیاید...
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      12 2
      عزیز دل، تو این مملکت هر چیزی که گرون شد هیچ‌وقت ارزون نشد. دلار یک ریال هم بشه قیمت‌ها نمیاد پایین.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    12 88
    حکومت بیاد و در یک اقدام خیرخواهانه بسیاری از اداب و رسوم ازدواجو عوض کنه خیلی چیزها حل میشه.
    • AE ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      110 8
      مگه قوانین ازدواج رو حکومت گذاشته؟ حکومت گفته ی بار برید فرمالیته عکس بگیرید ی بار اصلی؟ حکومت گفته 10 مدل غذا بدید؟ حکومت گفته چاپ کارت عروسی از طلا باشه؟ هر چه ب سرمون میاد از جهالت خودمون هست
    • امیر IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      10 1
      پس چرا حکومت در حقوق اولیه مثل نحوه پوشش وارد میشود ولی در موراد رسم و رسوم غلط نمیتواند وراد شود/؟
  • علی زالی RU ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    71 56
    با سلام خلاصه مرد الگوی طلابدست زنش میاندازه زن دستبند بازداشت مرد با مراسم عروسی زنش و به خانه میاره، زن بمانی به سوی زندان مرد در دادگاه محکوم بالفطره ست زن صاحب حقوق فراوان مرد یک پیچ از جهیزیه را تحویل ندهدجریمه میشود زن اگر دست به سرقت از خانه شوهر بزند دعوای زن شوهری بوده و قابل پیگیری نیست مرد بدبخت با هزار بدبختی وخون دل خوردن یک خونه زنگی تشکیل میده وبه محض امضای عقدنامه بدهکار اندر بدهکار میشه همه اینها سر من آمده خیلی بیشتر هرکس ماجرای مرا می شنود از ازدواج فرار میکند اگر تریبونی در اختیار داشته باشم میگویم من سال۸۱ازدواج کردم و پس از یک سال جدا شدیم ولی ۱۷ ساله که دارم مهریه میدهم ...........
    • رضا IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      4 1
      من درک میکنم چی میگی. خیلی سخته تازه با این وضعیت اقتصادی.
  • رضا IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    176 1
    بیکاری نامیدی از آینده
  • مهران IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    98 3
    چه کنیم؟ ارزانی را به کشور برگردانید تمایل و رقبت به تشکیل زندگی مشترک در بین جوانان بوجود می آید. خیلی ساده......
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    99 13
    گذشته از مشکلات مالی تو ایران، دیگه عصر ازدواج و خانواده و تولید مثل و تولید مثل و تولید مثل تموم شده نه تو ایران که کل جهان، جمعیت بشر به مقدار اشباع نزدیک شده و امکان افزایش جمعیت به شکل گذشته دیگه نیست در آینده شاید از هر دو انسان یکیش والد بشه انسان ها از این به بعد وقتشون رو صرف چیزهای مهمتری خواهند کرد.
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      2 1
      جالب بود
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      2 7
      حرف شما درست هست. این همان نتیچه تفکر فرد گرایی و اصالت انسان است. در ادیان الهی ازدواج جهت آرامش و تولید نسل هست و تولید نسل یک ارزش محسوب می شود. اما در تفکر غیر الهی، شخص می‌سنجد که آیا ازدواج برایش فایده دارد یا خیر.
  • عابدینی IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    118 0
    باسلام.ازدواجی که بافقروفلاکت شروع شودازقبل شکست خورده است.نحوه ازداج درکشورمااشتباه است هم سنتی هم مدرن.ماالگوی خاصتی نداریم فقط شعارمیدهیم؟
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    98 0
    اخه خبرانلاين اين پرسيدن داره با اين وضعيت اقتصادي و گراني هاي وحشتناک منزل :چه اجاره و چه خريد پوشاک حتي خوراک و حتي تهيه جهيزيه براي خانواده بيچاره عروس کي ميتونه ازدواج کنه
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    105 0
    ترس از اینده. که دلیلش هم بی ثباتی اقتصادیه. حتی اونیکه الان درامد خوبی داره نمیتونه امیدوار باشه که در یکسال اینده هم همین شرایط رو خواهد داشت
  • ... US ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    115 1
    دیگه مگه جوونیم مونده.
  • غریبه IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    42 1
    تقریب نچشیده اند که ترغیب شوند
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    12 1
    از اقای الم الهدی دعوت کنید هر روز اندر مزیت اردواج برنامه زنده اجرا کنن.
  • بی نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    66 0
    اول از همه ایجادو امنیت شغلی و اقتصادی دوم هم کم کردن توقعات طرفین
  • M IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    5 0
    سلام ماشالله خبر انلاین وضع مالیت خوبه کی میتونه ازدواج کنه تو این گرونی مردومو مسخره کردین .
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    8 1
    اولین چیز اینه که خانومها یاد بگیرن ازدواج محل درآمد نیست. کسی که مهریه و نفقه و حق طلاق و ... رو همه با هم میخواد یعنی دنبال زندگی نیست. پس همون بهتر که ازدواج نکرد و احتمالا بچه ای رو هم درگیر این مسخره بازیها نکنیم. لااقل برای نسلهای بعدی خیلی بهتره.
  • RO ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    3 0
    اول شرایط نامساعد اقتصادی دوم عدم امید به اینده سوم عدم امنیت و پایداری درامد به نسبت تورم و رکود چهارم. تفاوت نسلها و افکار
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    5 7
    به ازدواج ترقیب بشن که چی بشه؟ با ازدواج دیر هنگام یا ازدواج نکردن کیفیت زندگی ها صد چندان میشه که بهتر از سیاست های دولت مبنی بر دو چندان کردن میزان زاد و ولد در کشوره
  • محمد صادق IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    11 0
    جمعیت داره زیاد میشه . واسه چی ازدواج کنن ؟ جمعیت همین الانش هم بیش از حد ظرفیت هست . چند سال دیگه جنگه آب هست
  • یک خانم US ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    5 6
    گذشته از این تحمل آقایون هم کار راحتی نیست. آقایون اصلا از لحاظ عاطفی به خانمها نمیرسند و صادق نیستند به خاطر همین اگرم خانمها بخوان باهاشون وارد رابطه بشن فقط به خاطر مسائل مالیه. این قضیه ام علتش فرهنگیه یک نگاه به فیلمای قدیم بندازید رفتار آقایون رو ببینید با الان مقایسه کنید متوجه میشید. مردای قدیم هم اقتدار داشتن هم محبت هم صداقت ولی حالا چی همه دنبال پدر زن پولدارند. فکرم می کنند از زرنگیشونه.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    6 0
    امکانات زندگی مشترک را برای آنها فراهم کنید. ازدواج پایان ماجرا نیست بلکه اول ماجراست و جوان امروز مسیر پیش روی خود را چنان ناهموار می بیند که حاضر نیست مسئولیت ان را بپذیرد. ازدواج و تشکیل خانواده که شوخی و بازی نیست.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    18 0
    من 37 سالمه.کارهم دارم .بابام نباشه باید مسجد بخوابم عمو.یکی دیگه رو بدبخت کنم که چی؟؟
  • یه پیر پسر مجرد 31 ساله IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    21 1
    زنده باد هرکی هنوز مجرده... من مجرد موندم چون نمیخوام فکر درگیر باشه ، من مجرد موندم چون ترس از آبنده دارم ، من مجرد موندم چون با این حقوق 2 م ت خودم رو به زور تا آخر ماه میرسونم ، من مجرد موندم چون نخواستم یکی دیگه بیاد و باهم بدبخت بشم ، من مجرد موندم چون نخواستم همین حقوقی رو هم که میگیرم خرج مهریه کنم...
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    3 0
    مشکلات که زیاده...ولی خیلی از کسانی که هیچ مشکلی ندارن هم ازدواج نمیکنن.مثلا دوست من.مهندس شاغل پولدار هست خونه داره سفرهای خارجی هم میره زن نمیگیره ولی ....کلی همش مشکل مالی نیست
  • همایون GB ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    14 0
    به عنوان یه جوان با وجود اصرار چند ساله خانواده وضعیت مجردی رو به متاهل شدن ترجیح میدم، کار دارم، ماشین دارم، خانه دارم، پس انداز هم دارم، با این حال تن به ازدواج نمیدم به دلایل زیر: 1.نداشتن ثبات اقتصادی کشور 2.نداشتن ثبات سیاسی کشور 3. سرسام اور بودن هزینه های تشکیل زندگی 4. فرهنگ غلط مهریه و داشتن عقل کافی جهت نپذیرفتن تهعد خارج از توان 6.تربیت نادرست دخترها و دید اشتباه نسبت به ازدواج و شوهر(که البته شامل همه دخترها نیست) 7. افق دید بسیار منفی از وضعیت آینده کشور. انشالله بعد از مهاجرت از کشور به مرحله تشکیل خانواده برسم. با دعای شما خبرآنلاینی های عزیز....
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    6 1
    شاید درست نباشه این حرف. چون حرف امروزمه. من چندین سال ایران و خارج از کشور تا انتهای درس رفتم. مشکل مالی نداشتم. مشکل خانوادکی و فرهنگی نداشتم. از نظر اخلاقی همه اذعان دارند که بسیار با اخلاق و قانونمدار و اهل ملاحظه ام. ولی چند بار تا مرز ازدواج رفتم و نرسیدم. حالا فقط افسردگیش برام مونده. واقعا تو این شرایط خوندن این تیترها هم آزار دهنده است برام.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    19 1
    باید صورت مساله را از نو نوشت. چه دلیلی دارد که دولت در روابط درون منزل و فرزند آوری دخالت کند.کجای دنیا این کار را میکنند؟ دولت باید شغل و مسکن و درمان تامین کند سبک زندگی مردم خودبه خود تنظیم میشود. اصلا شاید مقتضای زمان ازدواج به شکل سنتی نباشد.با اجبار و وام که نمیشود به گذشته برگشت.
  • رضا IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    14 0
    من وقتی ازدواج کردم 32 سالم بود کمتر از یک سال از زندگی مشترک از هم جدا شدیم. الآن 40 ساله هستم. تمام پس انداز زندگیمو که ماحصل کار کردن و عرق ریختن بود بابت اول هزینه ازدواج و سپس هزینه دادگاه و مشاوره و بعدشم طلاق و مهریه از دستم رفت. متاسفانه اکثر دخترهای ایرانی فلسفه زندگی مشترک را درک نمیکنند آنها فکر میکنند شوهرشان باید فقط وفقط کار کند و اونها هم بریز و بپاش راه بیندازن. کمتر دختری وجود داره که حاضر بشه مسئولیت حداقلی رو در قبال هزینه های زندگی تقبل کنه آنها شوهر را به شکل عابر بانک میبینن. بعد از جدایی دیگه نتونستم به لحاظ اقتصادی خودم رو به یک شرایط مطلوب برسونم. الآن نصف موهام سفید شده و البته دیگه رمقی برای ازدواج مجدد ندارم و هیچ انگیزه ای هم ندارم میخوام بقیه عمرم رو به تنهایی سر کنم و آرامش نسبی که دارم رو به مخاطره نمیندازم. از ما که گذشت اما به خانواده ها مخصوصا مادران دخترها توصیه کنید که دخترشون رو برای زندگی مشترک درست تربیت کنند.
  • آراز IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    11 0
    کوتاه ومختصر: تا روزی که در قوانین ما چیزی به عنوان حق طلاق و مهریه وجود دارد روزگار ما بدتر نیز خواهد بود بنده در این خصوص پایان نامه نوشتم و به صراحت ایمان دارم که عقد ازدواج باید به صورت یک قرارداد همکاری تنظیم شود
  • عبدالله IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    2 5
    زمان سربازی متاهلین رو کم کنین و ایجاد شغل هم کمک میکنه.
  • صابر IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    4 0
    باندازه ای روی فرهنگ پسر و دختر برای ازدواج کار میکنید لطفا روی فرهنگ پدر و مادر هم کار کنید ، پدر ها خودشون برای دختر تصمیم میگیرن و در اکثر مواقع اصلا نطر دختر رو نمیپرسن که چی میخای و چی نمیخای و برا خودشون میبرن و میدوزن
  • شمس تبریزی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    6 6
    وقتی میشه بدون قبول مسولیت رابطه جنسی مفت برقرار کرد دلیلی نداره یک جوان برای ازدواج خودش را به زحمت بندازه
  • امیرحسین IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    3 2
    سربازی رو حذف کنید
  • علی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    7 1
    جوانان اگر بی رغبت شدند به دلیل مسائل اقتصادیه. جوانی که در خانه پدر و مادر به دلیل حقوق پایین نسبت به هزینه های روز مره از پس مخارج خودش هم بر نمیاد معلوم است که ازدواج دردسری روی انبوه مشکلاتش می بینه.تازه مشکلات بیکاری و مهریه هم هست.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    0 11
    fاگر به مسائل شرعی توجه شود ورابطه های غیر شرعی حذف گردد وهزینه رابطه ها خارج ارز مسائل شرعی برای مدان وزنان در جامعه بالا رود هم ازدواجهای سفید از بین میرود وهم تمایل به ازدواج منطقی وشرعی افزایش میابد تاوقتیکه جوانان به راحتی متوانند تمایلات جنسی خودرا ارضائء نمایند تمایلی به پذیرش مسءولیت ایجاد نخاهد شد
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    8 0
    با حکومت فعلی و آینده مبهم و بیکاری، و هزینه های سنگین باید جوان مغز خر خورده باشد که خودش را در دریایی از مشکلات بیشمار گرفتار کند.
  • لادن IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    9 0
    اولین کار اینه که انقدر به ازدواج اصرار نکنید ازدواج بد که به زودی به طلاق بکشه همون بهتر که انجام نشه و بچه ای هم تو این جامعه اسیب نبینه به خاطر طلاق والدین ویاوالدین بی مسئولیت
  • سعید IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    4 0
    حاکمیت نگاه علت و معلولی به تعداد ازدواج نداشته باشد و دنبال تاثیر زورکی بر ارقام نباشند. بلکه قوانین مرتبط با عقد ازدواج را بازنویسی و به روزرسانی کند. قصد بر تاثیرگذاری بر صرف نتایج کنشهای اجتماعی گاه نتیجه خلاف میسازد.
  • ارس IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    5 0
    یه سر برین مجمتع قضایی مفتح اونوقت متوجه میشین علت سوالتون چیه ؟
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    6 0
    فقط دست از سرشون بردارین
  • کیوان IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    6 1
    سلام .در جامعه امروزی شما پرسش هایی را مطرح میکنید که ارزش پاسخگویی ندارد .ما مشکلات سیاسی واجتماعی واقتصادی زیادی داریم که شما متوانید نظرخواهی کنید ونظر واقعی مردم را بشنوید و دیگران هم استفاده می برند. شما این موضوع را از تعداد شرکت کننده گان متوجه میشوید.هرچند که شما خود سانسوری هم میکنید
  • ARIA GB ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    10 0
    تجربه نشون داده همینکه شما کاری انجام ندید شرایط بهتر میشه
  • شهاب IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    10 0
    دزدی نکنید تا جوونا پول داشته باشن ازدواج کنند
  • قدرت IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    0 0
    با سلام سلامت دختران در محیط های شهری و رفتاری که بین پسران و دختران بدون اصول و روابط درست اتفاق می افتد و اکثرجوانان هم دیگر کمتر اعتماد می کنند تا با کسی ازدواج کنند بازهم در وهله دوم اشتغال خیلی مهم است
  • US ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    0 1
    از مسئولان حاکم بر کشور توقعی نیست ! انتظار و توقع اقدام ایجابی دیگر نیست فقط اقدام سلبی نکنید و چوب لای چرخ جوانان و مردم نگذارید ! خبرآنلاین این نظرسنجی شما نمک پاشیدن بر روی زخم حدود 11 میلیون جوان مجرد در سن ازدواج است !!! صرفنظر از اینکه تعدادی قابل توجهی هم سن جوانی و ازدواج را گذرانده اند و حالا به سن میان سالی و نزدیک سن 50 سالگی یا بیش از آن رسیده اند و هنوز به دلیل بیکاری یا عدم امنیت شغلی یا عدم یافتن شغل متناسب با درآمد مکفی یا عدم تمکن مالی جهت تهیه مسکن مناسب و یا نقدینگی کافی نتوانستند سنت نبی مکرم اسلام (ص) را احیاء و نیمی از دین ناقص خود را کامل نمایند !!!
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    8 0
    حاکمیت دست از سر الگو سازی برای ملت برداره ملت خودشون می دونن چیکار کنن یه گشت ارشاد ازدواج زورکی کم دارن فقط بزارن رو سر ملت
  • ایمان RO ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    4 1
    از بین بردن ترس ازدواج. مثلا کلی ها رو مشناسم من جمله خودم که از ازدواج ترس داریم. کمرویی هم بماند که طرف از اوردن حرف ازدواج و دوست داشتن فلانی خجالت میکشه. ازدواج صرفا برا مسایل جنسی نیست بلکه مسایل عاطفیش بیشتره
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    4 0
    اول تامین مسکن ( مالک دولت باشد ولی به کسانی که خانه ندارند بدون لحاظ سود، اجاره بدهد)
  • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    6 0
    شما با یک حساب سر انگشتی می توانید متوجه شوید که دیگر اکثر جوانان باید با ازدواج خدا حافظی کنند از هزینه زیاد ازدواج که بگذری اجاره خانه سنگین خرج مخارج زندگی که سر به فلک کشیده فقط کسانی می تواندد ازدواج کنند که سرمایه و پول دارند که ان هم تعدادشان زیاد نیست ویکی دیگر عدم اعتماد از وضعیت اقتصادی و کارشان در اینده
  • علی IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    5 0
    گرانی که خود ما(کاسب .بنگاه .نمایشگاهی ) سر جوانان اورده ایم مسابقه گرانفروشی گذاشته ایم . از ماست که بر ماست
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 6
    در یک نگاه سطحی شاید همه فکر کنند که مشکلات اقتصادی باعث فرار جوانان از ازدواج هست ولی اگر نگاه عمیقی به مسئله داشته باشیم عدم ازدواج یک مسئله فرهنگی است زیرا امروزه با سیطره جهانی فرهنگ غنظام سرمایه داری بر ارکان تمام جوامع و کمرنگ شدن نقش خانواده موجب شده که دیگر جوانان زیاد مشتاق ازدواج نباشند . کاش یک آماری هم از دیگر کشورها مخصوصا کشورهای منطقه خاورمیانه و کشورهای به اصطلاح پیشرفته هم در کنار این گزارش آماده میکردید
  • رحیم IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    2 2
    اون قدیما وقتی سریال آئینه پخش میشد دعواهای خانوادگی به نمایش گذاشته میشد و سکانس آخر وقتی زندگی شیرین میشود ما دوست داشتیم زود تر بزرگ بشیم ازدواج کنیم و طعم زندگی شیرین رابچشیم ، البته اون زمان هم تورم بود اما حالا تمام فیلم ها و سریال ها در مورد خیانت و کلاه برداری های خانوادگی و... است که هرکسی از ورود به این نوع زندگی وحشت داره .
  • mj DE ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    9 0
    ازدواج تا یکی دو دهه دیگه ور میوفته. برنامه ریزی رو واسه زندگی فردی کنید
  • تعجب IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    6 0
    با این وضعیت هیچ امیدی به آینده نداشته باشید ازدواج رو هواست
  • ایکس IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    6 0
    مثلا ماهی پنج شش بار از این تیترا میزارید و نظر می پرسید چی میشه؟؟ مسئول قسمت ازدواج جوانان خبرآنلاینو بفرستید ی قسمت دیگه،تنوع ایجاد بشه! مثلا اگه همینو چاپ کنه هم تو این قسمت تنوع ایجاد میشه! با تشکر
  • مرتضی IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 0
    سلام ازدواج مقوله ای است که باید اول مباحث مهریه رو یعنی عواقبش رو کاهش داد دوم این که مسایل مادیات مهم برای ازدواج رو راهی بزارن از جمله مسکن شغل و سوم بحث فرهنگ سازی ازدواج که از محاسن ازدواج گفته بشه و در مورد بچه دار شدن که بماند
  • بینام GB ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    5 1
    کلاس آموزشی برای پدرو مادرها که الگوی جوانها هستند ،جوان پولکی نیست ،این خانواده های ایرانی هستند که فکر میکنند تا آخر عمر صاحب فرزندان خود هستند و باید چیزی به ثروت اونا اضافه کنند نه از صفر شروع کنند .عشق در خانواده ها کم رنگ شده و ازدواج منبع درآمد و عقده گشایی برای بعضی خانواده ها شده ‌.همه چیز پول نیست ،فرهنک خراب شده
  • اسمان IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    4 4
    بجای وام شغل بدید.و اعلام کنید.جوانانی که ازدواج کنن.شغل رسمی داده میشود.
  • سرمایه جاویدان IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    5 1
    برو کار میکن مگو چیست کار که سرمایه جاودانیست کار کار درست کنید کار ...کار برای جوونها درست کنید همه چیز درست میشه
    • کارمند بیکار IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      0 0
      البته اگر واقعا کار باشد یعنی حقوق و درآمد و امنیت شغلی داشته باشد نه مثل حالا که همش استثمار و بیگاری و دلالی است
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    13 0
    من خودم ۴۵سالمه ارزوی ازدواج به دلم موندمگه من دل نداشتم فوق لیسانس گرفتم چندین سال کار گیرم نمیومد خدا لعنت حکومتی کنه که مارو در نطفه خفه کردند فقز اقتصادی نتونستم ازدواج کنم الانم دیگه دل و دماغی برام نمونده د
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 7
    افزایش وام ازدواج به مبلغ 60میلیون با بازپرداخت 9 ساله .
  • محمدرضا IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    4 0
    عدم دخالت دولت در این موضوع تا وضع خرابتر نشود.
  • بی نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    5 0
    جوک نکید لطفا.ازدواج اخرین چیزی است که میشه بهش فکر کرد
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    6 0
    با این وضع مملکت دیگه نمیشه
  • حق گو IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    6 0
    جوانان صاحب شغل!!! و درآمد!!! چه شغلی؟؟؟!!! و چه درآمدی؟؟؟!!! مثلاً 1700 درآمد به حساب میاد؟؟؟!!! تا کی به فهم و شعور مردم توهین میکنید؟؟؟!!!
  • ali IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    14 0
    بی اعتمادی به همدیگه در جامعه باعث گریز از ازدواج هست کسی نمیتونه روی معرفی کسی حساب کنه نمیتونه حتی رو شناخت خودش هم حساب کنه اینقدر سیاهی و زشتی میبینه از همه چیز سیر میشه ... گزینه های جایگزین ازدواج هم که داره رواج پیدا میکنه باید خیلی بزرگ فکرکرد تا این مسئله رو به بهبود بره
  • شيدا CA ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    2 1
    تغيير بنيادين قانون اساسی که منجر به کاهش فساد شود
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    6 0
    جوونی که بیکارر تو خونه نشسته چطور ازدواج کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا کسی که حقوقش ماهی 1700 چطور کرایه خونه بده ؟؟
  • یه خانم IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    9 1
    سلام.خبرآنلاین حالا که یک طرفه نظرات برخی دوستان رو راجع به ازدواج نوشتی که اکثرا از مهریه بالا وهزینه هایی که خانم ها به دست مرد می ندازن نوشتی پس صحبت من رو هم بنویس که بخاطر اینکه وضع مالی ما خوب نبود هر کی زنگ زداز متراژخونه واین که چراشغل رسمی ندارید ماروپس زدن...حالا که استخدام رسمی شدم از درودیوار برام میاد اونم چه گل پسرایی....درصورتیکه من همان دخترم با سن بالاتر...ولی انگار همه اتفاقات باید با پول رقم بخوره.پس بی مسوولیتی آقایان چی؟
  • ای بابا IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    14 0
    شرایط سخت جامعه باعث کاهش شدید اعتماد به نفس در جوانان شده،لطفا این اعتماد به نفس رو به جامعه برگردونید...
  • IQ ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 9
    اعلام کنند تا آخر سال هر می ازدواج کرد از سربازی معاف موقت میشه. و اگر ازدواجش منجر به طلاق بود کارت پایان خدمتش باطل بشه اگر صاحب اولین فرزند شد کلا معاف بشه. بخدا صدها هزار نفر ازدواج موفق خواهند داشت. سربازی مهمترین مانع پیشرفت کشور است
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    5 0
    من به شخصه تا زمانی که قانون مهریه اصلاح نشه ازدواج نمیکنم البته که به ازای حذف مهریه باید حق طلاق هم برای دو طرف وجود داشته باشه
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    7 0
    اینترنت رایگان وزیر ارتباطات میده دیگه نگرانی نداره
  • peyman IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    10 0
    وقتی میتونی بدون استرس زندگی کنی مگه دیوانست آدم زیر قست این همه سکه آدم بره
  • نازنین IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    9 2
    فقط مسایل مالی نیست. دختران و پسران ما نحوه برقراری ارتباط صحیح و شناخت از یکدیگر رو بلد نیستند و این هم به خاطر تفکیک جنسیتی هست که از ابتدا در مدارس شاهد اون هستیم، دختران و پسران ما تا 18 سالگی کاملا از هم جدا هستند، کی باید یاد بگیرن با جنس مخالف به طور صحیحی ارتباط برقرار کنن؟
  • عباس IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    سلام،قیمت کالاها ومسکن را پایین بیاورید جوانان خودبخود بسوی ازدواج می روند.با این شرائط بسیار بد و وحشتناک اقتصادی ازدواج دیوانگی وجنون واحمقانه و انداختن خود درچاه ویل است.
  • عباسعلی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    8 0
    مردم همت کنند همین زندگی های مشترک حفظ بشود ،هنر کرده اند
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    7 0
    لطفا بیشتر از این کاری نکنید!
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    7 1
    مهريه برداشته بشه حق طلاق به خانمها هم داده بشه.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    7 0
    جوون اگه از آیندش مطمئن باشه ازدواج میکنه فعلا با این شرایط که یهو اجاره خونه 3 برابر میشه با چه درامدی اون جوون بیچاره باید از پس هزینه ها بربیاد من که خودم هم دختر دارم هم پسر با این وضعیت اصلا راضی به ازدواج هیچکدوم نیستم چه برسه به خود جوونا
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    6 41
    یکی از راهها برای ترغیب جوانان به ازدواج اینه که طلاق رو هم سهل و آسون کنیم.
  • علی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    اگرتشریفات زاید مهریه سنگین چشم هم چشمی در خصوص جهازیه و میمانی های بیخودی بار سنگین خرید های لاکچری لباس و طلا از طرف والدین جم و جور شود و هزینه کمر شکن برای آنها مهیا نشود و همه مراسمات ساده انجام شود جوانان تمایل به ازذواجشان مهیا می شود
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 0
    وقتی امید ندارن برا چی ازدواج کنن
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    چه کنیم جوانان بیشتر به ازدواج ترغیب شوند؟ هیچ کاری !
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    به نظر من یک علت اساسی ازدواج نکردن ترس از طلاق است