جک استراو نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد

ایسنا نوشت: وزیر امورخارجه اسبق انگلیس با هشدار نسبت به افزایش تنش‌ها در منطقه گفت: اگر وزیر خارجه بودم برای آزادی نفتکش انگلیس در ازای آزادی نفتکش حامل نفت ایران توافق می‌کردم.

جک استراو وزیر امورخارجه اسبق انگلیس در گفت‌وگو با یک برنامه خبری- تحلیلی در شبکه بی‌بی‌سی در پاسخ به سوالی درباره احتمال وقوع درگیری در آب‌های خلیج فارس اظهار داشت که باتوجه به بالا بودن تنش‌ها ممکن است هر رویداد تصادفی به یک اتفاق جدی با ایران منجر شود.

وی ادامه داد: در این صورت ممکن است به سادگی شاهد غرق شدن قایق‌های تندروی ایرانی باشید و ایران نیز در تلافی مین‌هایی را (در منطقه) کار بگذارد. سپس کافی است یک مین منفجر شود تا یک درگیری جدی شکل بگیرد.

جک استراو همچنین در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس باید برای کاهش تنش‌ها، نفتکشی که در جبل‌الطارق توقیف کرده را آزاد کند تا ایرانی‌ها نیز نفتکش انگلیسی را آزاد کنند؟ گفت: اگر من هنوز وزیر خارجه بودم به دنبال توافقی می‌رفتم که شامل آزادی نفتکش حامل نفت ایران در جبل‌الطارق در ازای آزادی نفتکش انگلیس در تنگه هرمز باشد. همچنین این توافق شامل آزادی نازنین زاغری در ازای پرداخت پولی بود که ما بدون تردید برای فروش تانک به ایران بدهکاریم، تانک‌هایی که پولشان پرداخت شد اما هیچ‌وقت تحویل داده نشد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی AE ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    1 0
    سردمداران انگلیس نباید در همراهی با سردمداران امریکایی شریک جرمشان باشند، اینگونه نمی شود که منافع ملی آسیا را زیر پا بگزارند و خودشان هرکاری دلشان خواست با آسیا کنند، این عمل جز شکست و برهم خوردن تواضن قدرت جهانی و سرکوب شدن اقتصاد جهانی و فقر و بدبختی مردم در جهان چیزی نخواهد داشت و غارت و چپاول و زیر سلطه گرفتن آسیا و حتی خود اروپا جواب نمی دهد و ایران حافظ منافع ملی خود است، منافع ملی در مقابل منافع ملی و آسیا اجازه نخواهد داد،با آسیا بمانند برده و مانند چند قرن پیش رفتار کنند و در دنیای امروز یکجانبه گری برای تروریسم اقتصادی و سیاسی و... جواب نمی دهد، زیرا ملتها می بینند چپاولگر و استثمارگر و زورگو و یکجانبه گرا کیست