۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
بیش از ۳.۰۰۰ تخلف صنفی در اردبیل کشف شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در چهار ماهه نخست سال‌جاری ۷۲ هزار و ۵۳۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی انجام شده و ۳ هزار و ۵۰ مورد تخلف به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، رامین صادقی اظهار کرد: معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت در چهار ماهه نخست سال‌جاری ۷۲ هزار و ۵۳۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی انجام داده و طی این مدت ۳ هزار و ۵۰ مورد تخلف به ثبت رسیده است.

وی افزود: طی این مدت ۳۷۱ مورد گشت مشترک نیز با ارگان‌های ذی‌ربط انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: پرونده متخلفان پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های کارشناسی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شده‌اند که ارزش ریالی آن‌ها در مجموع ۱۱۹ میلیارد و ۷۵ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۱۴۵ ریال برآورد شد.

وی تشریح کرد: تخلفات در زمینه مواد لبنی و پروتئینی، غلات، حبوبات، سیب‌زمینی، قند و شکر، روغن نباتی، پودر شوینده،لاستیک خودرو، نهاده‌های دامی،مصالح ساختمانی و آرد و نان بوده است.

صادقی ادامه داد: در بخش مواد پروتئینی، لبنی و میوه، تعداد بازرسی‌ها ۱۴ هزار و ۶۳۰ مورد و تعداد پرونده‌های متشکله ۲۷۵ فقره ااست که ارزش آن بالغ بر ۶۶۹ میلیون ریال برآورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل اظهار داشت: بازرسان این سازمان در بخش غلات، حبوبات، سیب زمینی، چای و خرما ۱۶ هزار و ۷۰۴ مورد بازرسی انجام و ۷۶۰ فقره پرونده تخلف تشکیل‌داده‌اند که ارزش کلی آن بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: در بخش قند و شکر، پودر شوینده و لاستیک خودرو ۸ هزار و ۳۹۴ مورد بازرسی انجام که از این تعداد ۱۰۷ فقره پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است که ارزش کل تخلفات در این بخش ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۵۶ ریال برآورد شد.

صادقی اذعان کرد: در بخش آرد و نان نیز ۱۱ هزار و ۶۹۳ مورد بازرسی انجام و ۶۳۴ فقره پرونده  به ارزش ۵۴۳ میلیون ریال تشکیل شد و بیش‌تر تخلفات در این حوزه کم‌فروشی بوده که به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی افزود: در بخش نهاده‌های دامی و مصالح ساختمانی، تعداد بازرسی‌ها ۹ هزار و ۸۱۳ مورد و تعداد پرونده‌های متشکله ۲۹۵ فقره پرونده بود که ارزش آن بیش از ۳۴ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار نمود: تعداد ۱۴۶۲ مورد شکایات مردمی به‌صورت تلفنی، کتبی و حضوری دریافت شده و از این طریق ۳۰۳ فقره پرونده تخلف صنفی تشکیل شده است.

وی گفت: کارکنان اداره مشارکت‌های مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در دو شیفت کاری قبل از ظهر و بعدازظهر آماده دریافت گزارشات مردمی هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =