«روز تبریز» تا ۲ هفته آینده تعیین می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با توجه به گستردگی پیشنهادات مطرح شده درباره روز تبریز انتخاب این روز تا دو هفته آینده به نتیجه نهایی می رسد.

شهرام دبیری با اعلام این خبر گفت: در جلسه کمیسیون فرهنگی که با حضور چهره های مختلف علمی و فرهنگی برگزار شد، اجماع نظرهای مختلف بر ضرورت تعیین روز تبریز بود.

او افزود: بر این اساس از اساتید رشته های مختلف دانشگاه در این مورد نظرسنجی شده که چه روزی برای انتخاب به عنوان روز تبریز مناسب است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه موارد متعدد با دلایل کافی به شورا پیشنهاد شده، اظهار داشت: برای اینکه اجماع عمومی در خصوص انتخاب روز تبریز بوجود بیاید در نظر داریم نظرسنجی عمومی نیز برگزار کنیم.

دبیری ادامه داد: پس از پایان نظرسنجی و دریافت کلیه پیشنهادها، آنها مورد بررسی قرار می گیرند و بهترین پیشنهاد در شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان روز تبریز تعیین می شود.

او انتخاب روز تبریز را تصمیمی سخت خوانده و افزود: تبریز به عنوان یک شهر تاریخی که حداقل ۳۵۰۰ سال قدمت دارد و در برهه های مختلف نقش آفرین بوده و تعیین یک روز برای این شهر که در بر گیرنده تمام ابعاد آن باشد، بسیار مشکل است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به نظر می رسد کار جمع بندی پیشنهادها تا دو هفته آینده به پایان برسد.

دبیری در پایان با اشاره به برنامه های شهرداری و شورا پس از انتخاب روز تبریز گفت: در نظر داریم در این روز از مسئولان شهرهای مختلف و شهرهای خواهرخوانده دعوت کنیم تا در برنامه های فرهنگی که در شهر برگزار می شود، حضور یابند.

او روز تبریز را فرصتی برای برگزاری هفته فرهنگی تبریز دانست و گفت: از تمام ظرفیت ها برای معرفی تبریز به جهان باید استفاده کنیم تا شاهد توسعه گردشگری در شهر باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =