آب پاکی سخنگوی نیروی انتظامی: برای موتورسواری زنان قانونی نداریم

آنا نوشت: سخنگوی نیروی انتظامی درباره حواشی اخیری که درباره صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان پیش آمده است، گفت: قانونی درباره صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان نداریم.

احمد نوریان درباره صدور حکم یکی از شعب دیوان عدالت اداری مبنی بر لزوم صدور گواهینامه رانندگی برای بانوان موتورسوار گفت: پلیس نه تنها در مباحث راهنمایی و رانندگی بلکه در همه موارد براساس قانون عمل می‌کند و در این مورد خاص نیز قانونی نداریم. باید مراجع مرتبط این موضوع را بررسی کنند و اگر به نتیجه رسیدند که صدور گواهینامه رانندگی برای بانوان موتورسوار لازم است، پلیس نیز براساس قانون اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: این موضوع نیاز به شفاف‌سازی دارد اما پلیس درحال حاضر به‌دلیل اینکه صدور گواهینامه رانندگی برای بانوان موتورسوار در قانون نیامده است اقدامی در این خصوص نخواهد کرد.

سخنگوی نیروی انتظامی درباره برخورد با موضوع بدحجابی برخی بانوان در جامعه اظهار کرد: طرح‌های امنیت اجتماعی در سطوح مختلف در کشور درحال اجراست. مأموران ناجا به‌دلیل اینکه در فصل تابستان قرار داریم و مردم نیز برای گذراندن اوقات فراغت خود به تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی می‌روند، اقدامات مربوط به سالم‌سازی این مکان‌ها را انجام می‌دهند. همچنین طرح ویژه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در استان‌های شمالی کشور درحال اجراست و مأموران ناجا در قالب اکیپ‌های مختلف کنار سواحل حضور دارند و با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد.

نوریان با اشاره به اینکه پلیس با مزاحمین نوامیس به‌شدت برخورد می‌کند، افزود: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و هر فردی که بخواهد با حرکات خود امنیت مردم را تهدید کند بازخواست خواهد شد؛ در همین راستا طرح‌های مختلف برخورد با اراذل و اوباش و اشرار را در سطح کشور به‌ویژه تهران اجرا کردیم، نیروی انتظامی هم به‌طور کلی با هر نوع بی‌قانونی برخورد خواهد کرد و برای ناجا تفاوتی ندارد که این بی‌قانونی از سوی چه فردی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اکثر مردم جامعه حجاب را رعایت می‌کنند، ادامه داد: مردم ما از گذشته تاکنون نسبت به رعایت عفاف و حجاب حساس بودند و براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته مشخص شد که آحاد مردم حجاب را رعایت می‌کنند؛ ما نیز در نیروی انتظامی موظف هستیم با بدحجابان به‌دلیل اینکه این اقدام جرم مشهود محسوب می‌شود برخورد کنیم.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج فساد در جامعه اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی تمام تلاش خود را برای بی‌توجهی مردم به ارزش‌های دینی انجام می‌دهند و در این راه از فضای مجازی بیشترین استفاده را می‌کنند و هدف این افراد به‌وجود آوردن درگیری بین مردم است.

نوریان گفت: پلیس طرح‌های مقابله‌ای خود با بدحجابان را هوشمندانه اجرا می‌کند و در این راه هرگز قائل بر درگیری نیست اما پلیس با افرادی که با اهدافی خاص اقدام به ناهنجاری کنند به‌شدت برخورد می‌کند، چراکه سلامت اجتماعی جامعه باید حفظ شود.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    حرفشون غیرمنطقی است برای صدور گواهی نامه قانون وجود دارد برای زنان منعی در قانون وجود ندارد زنان هم انسان هستند پس زنان هم می توانند گواهینامه داشته باشند. بسیار ساده و منطقی.. اگر قرار است برای صدور گواهی نامه برای زنان منعی وجود داشته باشد باید قانون منع صدور ایجاد شود.
    • US ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      84 5
      مگه باید برای همه چیز در این کشور از جمله انجام یک کار مشروع ، قانون وضع بشود ؟! تورم وضع قانون در کشور ما زیاد است ! بیشتر مشکل فرهنگی وجود دارد تا منع قانونی ! منع قانونی وجود ندارد بفرمائید بیم بروز مشکل شرعی پیش می آید و این زیبنده کشور اسلامی نیست .
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      95 2
      مثل اصل برائت ایشون چپه ترجمه کردن. اگر قانونی باشه برای منع باید وجود داشته باشه والا صدور گواهینانه برای زنان چرا باید نیاز به قانون داشته باشه. این خودش نشون دهنده سطح اطلاعات مجریان قانونه. تبریک می گم
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
      10 0
      چه فرقی می کنه. یه کم سخت بشه، یکی از مراجع حکم می ده که اون هم مسلما اینه که موتورسواری مثل دوچرخه سواری و ورود به استادیوم ضروری نیست و بعد قانون صادر میشه، به قول شما قانون منع صدور صادر میشه. قرار نیست در این کشور حرکتی در جهت آزادی های اولیه اجتماعی انجام بشه.
    • م IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
      0 19
      در جواب کامنت گذار با وی پی ان آمریکا ، مشکل فرهنگی را همین قوانین و بی قانونی های بیفرهنگی گستر سبب شده اند و آنرا دامن میزنند
    • GB ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
      0 10
      حرف های غربی میزنید حالا اگر تو غرب زن ها موتورسواری میکنند ما هم باید اجازه بدهیم مگر تو چین و روسیه به زن ها اجازه موتور سواری میدهند یا این که میگی تورم این حرف را غربی ها تو دهان ما انداختند
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    11 94
    نبود قانون به معنی سلب حق زنها برای موتورسواری نیست. خواهشا موتورهای سه چرخ و سبک برقی وارد کنید و پارکینگ موتورسیکلت هم بسازید. من نمی تونم با موتور دو چرخ موتور سواری کنم.
  • رجایی جهرمی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    به جای اینکه در قرن 21 یه ذره انعطاف از خودشون نشون بدن،کاملا سرسختانه موضع هم میگیرند.خب مبارکتون باشه با این تصمیم قاطعی که گرفتید.حالا فهمیدیم آلودگی شهرها و ترافیک تقصیر کی هست.دقیقآ خود نیروی انتظامی.قطعا از این کار سود میبرند
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    189 6
    بنی اسراییل باید بروند خدمت ایشان درس یاد بگیرند!! آیا جایی در قانون آمده که "مردان می توانند موتور برانند" که ایشان می فرماید در قانون نیامده که" زنان می توانند موتور برانند"؟؟!!! اگر زبان ما مثل عربی مذکر و مونث داشت شاید می توانست چنین چیز سطح پایینی را بهانه کند ولی آقایان بدانند با این قبیل حرف ها آبرویشان را بیش از پیش می برند.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    ما که نفهمیدیم امنیت اجتماعی چیه چون هیچ وقت حسش نکردیم
    • AT ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      85 4
      بهترین کامنتی که خوندم
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    146 5
    در قانون صدور گواهینامه کلا از جنسیت نام برده نشده. بنابراین عدم صدور گواهینامه برای بانوان خلاف قانون و اجحاف در حق بخش از جامعه است.
  • GB ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    106 5
    یعنی هر خانمی می تونه بدون داشتن گواهی نامه موتورسواری کنه؟
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    115 5
    برای سوار نشدن ،قانون دارید
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    99 2
    اتفاقا چون قانونی وجود ندارد پس پلیس نمی تواند مانع از صدور گواهینامه شود. فردی امتحان داده و قبول شده و باید به او طبق قانون گواهینامه داده شود. یعنی در قانون امده که فقط باید به رجال و مردان گواهینامه داد؟
  • AT ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    95 2
    قانونی برای منع موتورسواری بانوان هم ندارید
  • AT ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    99 6
    اینهمه ضدیت و جبهه گیری در برابر زنان برای آبرو و حیثیت خودتان هم خوب نیست. از ما گفتن...
  • کاکو IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    82 4
    دانشمند آیا قانونی برای منع صدور گواهینامه برای بانوان داری
  • اهل منطق IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    92 4
    اخه این چه توجیهی است ؟ سکوت قانون یعنی مباح بودن مطلب چرا زن و مرد را دو نوع انسان قلمداد میکنید از نظر اقایان سر صندوق رای فرقی ندارند !
  • ایرانی IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    85 5
    این آقا بهتره بجای اینکه حرف شخصی یک عده از آقایون قانون گریز رو به گوش عوام برسونه، به همون آقایون یادآوری کنه که بزرگترشون هرچی میگه گوش کنن. وقتی قانون میگه قوانین صدور انواع گواهینامه برای زن و مرد بلا مانع است ، پس یعنی مشکلی برای صدور گواهینامه موتور سیکلت وجود ندارد. شاید آنها موتور سیکلت را وسیله نقلیه نمی دانند. امثال این آقایون که به نظر میرسه یه رگ سعودی دارن باعث میشه که قوانین مدنی ما گاهی بهانه ای برای دشمنان ما در بحث حقوق بشر بشه.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    77 2
    اظهارات ایشان فوق عجیب است تا آنجا که عقل سلیم حکم میکند ایشان باید بفرمایند چه قانونی در منع موتورسواری بانوان سراغ دارند وگرنه نبود قانون یعنی نبود منع موتورسواری بانوان ،این نوع تفسیر دلبخواهی قانون هم فقط و فقط در کشور ما و توسط مسئولین ما اجرا میشود
  • US ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    109 5
    یک سوال: نشستن زنان پشت رُل موتور سیکلت با نشستن پشت ترک موتور سیکلت از نظر شرعی و قانونی چه فرقی داره؟ یعنی الان خانمها پشت ترک همسرانشون هم نباید سوار بشند؟
  • AE ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    64 4
    در قانون نیامده یعنی چی ؟ یعنی قانون بانوان را منع کرده ؟ یا اصلا چنین چیزی پیشبینی نشده ؟
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    29 11
    چقدر دنبال کارهای ریز وکوچک هستیم یا افراط یا تفریط ! همه مشکلات جامعه الحمداله حل شده وتنها مشکل سوار شدن خانم ها به موتور مانده که انشاا۰۰۰ به قید سه فوریت در مجلس قانون تصویب می شود ۰ تا برسیم به مشکلات عمده وبزرگ کاهش تلفات جاده ای ، افزایش ایمنی خودروها ، اصلاح نقاط حادثه خیز ، ترمیم آسفالت اتوبانها وبزرگراه های کشور که سرمایه های ملی جانی ومالی را با خطر مواجه می کند و۰۰۰
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    120 5
    در عصر حجریم
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    128 6
    آدم خجالت میکشه از اینکه تو این مملکت زندگی میکنه
    • US ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
      15 65
      من جای شما بودم مغزم را می گرفتم و فرار می کردم !
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
      9 5
      تو که پرچم آمریکا داری ! تو این مملکت زندگی میکنی فیلترشکن استفاده نکن!
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    81 1
    نگاه ها خیلی بد هست همه چیز بین زن و مرد بر اساس ایده داشتن یا نداشتن تقسیم شده البته نمیشه چیزی گفت زیرا نظر سانسور میشود فقط نگاه جنسیت زده هست مردان باید همه چیز داشته باشند و زنان بر اساس قانون طبیعت حتی فاقد حقوق اجتماعی هستند
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    4 48
    این بنده خدا حتی نمیداند دلیل اینکه به زنان گواهینامه موتور نمیدهند چیست دلیل شرعی دارد نه قانونی شما خودت به زنان گواهینامه پایه یک می دهی چطور زن نمی تواند موتور براند
  • FR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    95 10
    من چهل سالمه یعنی دیگه بعد ازاین نه موتور میتونم برونم نه دوچرخه نه حوصله دارم استادیوم برم چهل ساله مانع همه جور دلخوشیامون شدید ولی اقازاه هاتون خارج از کشور هرکاری دلشون میخواد میکنند
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    0 0
    وقتی قانونی وجود نداره یعنی اینکه منعی نیست داستان از خود خلق نکنید
  • بیژن IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    6 0
    مسئولین باید حرفی بزنند که تمامیت شخصیت خودشان زیر سوال نرود ، مگر قوانین موجود برای اخذ گواهینامه معطوف به جنسیت است که برای زنان قانون نداریم ، در اینصورت برای دوجنسه ها هم باید قانون جدید وضع کرد و یا اینکه شغل شریف جدید دیگری هم پیش بینی کنند که مراجعین را با خطکش و گونیا و تراز بررسی کنند ببینند شامل قانون میشوند یا باید صبر کنند چهل سال دیگر قانون بزاید
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    0 1
    حمله به پلبس ،ائمه محترم جمعه ،صدا و سیما و ... چیو می خواید ثابت کنید . می خواید مملکتو به اشوب بکشید خجالت بکشید.مگه حرف منافقا رو آدم منعکس می کنه
  • CA ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    4 0
    بله زنان حقی ندارند مگر اینکه خلافش ثابت بشه!!! بسیار مترقی و شیک!
  • US ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    6 0
    نشستن بر زین اسب و استر حلال، نشستن بر زین چرخ و موتور حرام، والسلام !
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    3 0
    قانون عام است و شامل مرد و زن . این چه حرفی است