جرج لوکاس خالق مجموعه فیلم‌های «جنگ‌های ستاره‌ای» با 170 میلیون دلار پردرآمدترین مرد هالیوود در فاصله ژوئن 2008 تا ژوئن 2009 بوده است.

جرج لوکاس خالق مجموعه فیلم‌های «جنگ‌های ستاره‌ای» با 170 میلیون دلار پردرآمدترین مرد هالیوود در فاصله ژوئن 2008 تا ژوئن 2009 بوده است. این فهرست از سوی وب‌سایت مجله معروف فوربس ارائه شده و برابر با آن تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی توانست بالاتر از استیون اسپیلبرگ قرار بگیرد که با 150 میلیون دلار در رده دوم قرار گرفته است. قسمت چهارم «ایندیانا جونز» به تهیه‌کنندگی لوکاس و کارگردانی اسپیلبرگ پارسال به بازار آمد و 786 میلیون دلار فروش داشت.

 فوربس برای تهیه این فهرست به گفته‌های مدیران، کارگزاران و منابع هالیوودی تکیه کرده است. 15 مرد پردرآمد فهرست فوربس در مجموع بیش از 2/1 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. جری بروکهایمر تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی CSI و مجموعه فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» با 100 میلیون دلار سومین فرد این فهرست است. جری ساینفلد 85 میلیون دلار درآمد داشته و نفر چهارم شده و دکتر فیل مگرا روانپزشک و چهره شاخص برنامه‌های تلویزیونی با 80 میلیون دلار در رتبه پنجم قرار گرفته است.

بروس اسپرینگستین خواننده راک و هریسن فورد و آدام سندلر - بازیگر - دیگر افراد حاضر در فهرست پردرآمدترین مردان دنیای سرگرمی هستند. لوکاس 65 ساله تهیه‌کننده فیلم‌هایی چون «جنگ‌های ستاره‌ای»، «مهاجمان صندوقچه گمشده» و «دیوارنوشته آمریکایی» است. او کارگردان اولین قسمت از سه‌گانه نخست «جنگ‌های ستاره‌ای» است که سال 1977 به بازار آمد و خیلی زود به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد. لوکاس در 1999 ساخت دومین سه‌گانه «جنگ‌های ستاره‌ای» را آغاز کرد که داستان آن قبل از حوادث سه‌گانه اول روی می‌دهد. لوکاس برای «دیوارنوشته آمریکایی» و اولین «جنگ‌های ستاره‌ای» در چهار رشته نامزد اسکار بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 12878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =