ترامپ: ما ملتی انتقام‌جو هستیم/ تلافی می‌کنم!

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا کشورهایی را که به شهروندان خود درباره سفر به این کشور هشدارهای مسافرتی صادر کردند، تهدید به تلافی کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل،رئیس جمهور آمریکا درباره واکنش او به هشدار برخی کشورها به اتباع خود برای سفر به این کشور که در پی تیراندازی‌های مرگبار اخیر در ایالت‌های تگزاش و اوهایو صورت گرفته، گفت: نمی‌توانم چنین چیزی را تصور کنم. اما اگر آن‌ها این کار را کردند، ما مقابله به مثل خواهیم کرد.

ترامپ گفت: با وجود من در راس این کشور، ما ملتی تلافی‌جو هستیم. وقتی کسی اقدامی منفی در مورد کشور ما انجام دهد، ما هم همان کار را در موردشان انجام می‌دهیم.

او افزود: کشورهای خارجی و حتی متحدان ما از کشور ما منفعت برده اند و در مواردی متحدانمان بیش از هر کشور دیگری. سال‌های سال از کشور ما کسب منفعت کرده اند و این روند متوقف شد.

به دنبال تیراندازی‌های مرگبار اخیر در دو ایالت اوهایو و تگزاس در هفته گذشته که نزدیک به ۳۱ کشته بر جا گذاشت، اورگوئه، ژاپن و ونزوئلا درباره سفر به آمریکا به اتباع خود هشدار دادند. دولت ونزوئلا با توصیه به شهروندانش مبنی بر به تعویق انداختن سفر به آمریکا، سخنان مقامات آمریکایی را که حاوی کلام «نژادپرستانه و تنفر از مهاجران» است، عامل موج خشونت دانسته است. کنسولگری ژاپن در دیترویت روز دوشنبه پس از حمله در شهر دیتون در ایالت اوهایو، به شهروندان ژاپنی ساکن آمریکا، هشدار داد و از آن‌ها خواست به خطرات بالقوه حملات تیراندازی در «همه مکان‌ها» توجه کنند. ژاپن در این بیانیه که به زبان ژاپنی بر روی سایت کنسولگری منتشر شده است، آمریکا را «جامعه‌ای مسلح» توصیف کرده است.

کانادا به شهروندانش درباره حملات تروریستی در آمریکا هشدار داده و از آن‌ها خواسته تا در مکان‌های عمومی و در میان جمعیت، نسبت به اطراف خود توجه نشان دهند و هوشیار باشند. صفحه توصیه‌های مسافرتی وزارت خارجه نیوزیلند نیز با اشاره به حملات چند سال اخیر از جمله انفجارهایی در آستین و سن‌آنتونیو در مارس ۲۰۱۸، حمله با وسیله نقلیه در نیویورک در ماه اکتبر ۲۰۱۷ و انفجار در محله چلسی نیویورک در ماه سپتامبر ۲۰۱۶، از افزایش تهدیدات تروریستی و احتمال وقوع چنین حملاتی نوشته است.

در سایت وزارت خارجه ایرلند و صفحه توصیه‌های مسافرتی به آمریکا آمده است که در سال‌های اخیر تهدید حملات تروریستی و خشونت در سراسر جهان افزایش یافته است. بنا بر اعلام وزارت خارجه ایرلند، آمریکا هم در سال‌های اخیر شاهد تیراندازی بوده است. ایتالیا نیز از احتمال وقوع حملات تروریستی نه تنها در شهرهای بزرگ بلکه در شهرهای کوچک سخن گفته و هشدار داده است که حملات تیراندازی در این مناطق گهگاه به وقوع می‌پیوندد.

سایت وزارت خارجه آلمان نیز با اشاره به هشدار دولت آمریکا مبنی بر احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور، از شهروندانش خواسته است تا در مکان‌های شلوغ، توصیه‌های امنیتی را جدی بگیرند.

انگلیس نیز در صفحه توصیه‌های مسافرتی به آمریکا نوشته است احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور «زیاد» است و مهاجمان ممکن است گردشگران را نیز مورد هدف قرار دهند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1288169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    حرف مفت می زنه. همون قدری که بقیه کشورها به آمریکا نیاز دارن، آمریکا هم به اونها نیاز داره.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    60 78
    مثل بقیه مستکبرین تاریخ های گذشته تاریخ شما هم به پایان نزدیک شده . شما به فکر تلافی باشید ما هم منتظر افول ذلیلانه شما هستیم . آن وقت بقیه کشورها هم از شما تلافی خواند کرد و....... . فقط خدا را شکر که ملتی بودیم که گول مجسمه ازادی شما را نخوردیم و نخواهیم خورد .
  • vahid DE ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    54 27
    shoma entegham ju nistid balke WAHSHI tamam air hastid
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    40 95
    دمش گرم
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      16 8
      برو بابا
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    68 29
    رییس جمهور کره زمین
    • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      11 9
      افرین
  • NL ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    45 60
    فعلا که قدرت شما در حال کم شدنه
    • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      32 18
      کو؟ کجا در حال کم شدنه ؟؟!!!! اتفاقا مردم امربکا به حاطر افزایش قدرتی که امریکا در زمان ترامپ داشته ولاعث مخبوبیت او شده مجددا بهش رای خواهند داد
    • US ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
      8 17
      ترامپ هیچ زیرساخت و صنعتی در اقتصاد امریکا بهتر و درست نکرده.بلکه این مدت با دوشیدن اعراب و تعرفه ها روی محصولات اروپا و ژاپن و چین توانست مقداری پول بدست بیاره .یعنی امریکا داره زور اخر خودشو میزنه و زمان اوباما هم که پول چاپ میکردن تا تورم را به بقیه دنیا هدیه بدن.برای همینه که در حال ورشکستگیه و زورکی و با قولدوری فریب دارن پیش میرن
    • IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
      16 11
      14:37 ی منبع بیار برای من که نشون دهنده محبوبیت ترامپ پیش اکثر ملت امریکا باشه.چرا انقدر عادت کردین حرف صد من ی غاز و چرت و پرت بگین
  • قمر ارومیه ای FR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    78 63
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    50 15
    من موافق سیاست خارجی ترامپ نیستم ولی یک واقعیت رو قبول کنیم ترامپ برای ملت خودش بسیار خوب کار کرده هم امار بیکاری کم شده و هم رفاه بیشتری برای مردمش اورده
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
      10 3
      دمش گرم به این میگن رییس جمهور
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    24 27
    امریکا و مردمش روزی میرسه که تاوان خون بیگناهی که تو منطقه ما ریختن رو میدن...امیدوارم به زودی دلار سقوط کنه و خواهیم دید چطور همدیگه رو بدون سس میخورید
  • شمس تبریزی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    37 17
    ترامپ، انتقام جویی در تو و سایر مذهبی هایی که به تو رای دادند را به همه آمریکایی ها تعمیم نده. مشکل جنابعالی و بسیاری از دولتمردان آمریکا اعم از دموکرات و جمهوریخواه این است که از کودکی با آموزه های مذهبی یهودی بزرگ شدید .یهودیت یعنی غصب سرزمین دیگران و آواره کردن مردم. این آموزه ها را دور بریز تا روح و روانت به آرامش برسد تا با مردم دنیا خصوصا خاورمیانه بهتر از این تعامل کنی. به همان خدایی که مسیح را بدون داشتن پدر متولد کرد سوگند که این آموزه ها برای تو و سایر مقامات آمریکایی خیر آخرت و حتی دنیا را به دنبال نخواهند داشت. خیال نکنی پس از مردن به خاطر این کینه توزی های و خوش خدمتی ها به آل یهود مسیح به استقبالت خواهد آمد. به سر بریده یحیی ع سوگند همچین خبرهایی نیست و تو از جناب مسیح سیلی ای خواهی خورد چنان که آرزو خواهی کرد ای کاش در خیابان های نیویورک حمال بودی اما رییس جمهور آمریکا نمیشدی.
    • NL ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
      13 7
      امریکایی ها نفهمیدن تو هستی والا تور رییس جمهور میکردن الان هم دیر نشده برو کاندید شو ساندیس یادت نره
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
    29 4
    هتون قول میدیم انتقام جو تر از ایرانی ها نیستین !
  • م IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    3 0
    من فقط این را میدانم اه وناله یکی از کودکانی که با جنگ. شماها بی پدر ومادر شد واه وناله کودکی که بخاطر تحریم دارو نرسید وخانواده را داغدار کرد گریبان شما خوناشامان را خواهد گرفت... اقای ترامپ اینقدر با خون ریختن واسایش ورفاه مردم رابه هم زدن برای کشورت ثروت واعتبار جمع نکن.. افول ونابودیت را خواهیم دید.. چرا که وعده خدا حق است
  • محمد IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    1 0
    فعلآ که آمریکا تا کشور و شرکت و بانک و موسسات مالی و اقتصادی چه در داخل و یا خارج کشور خودشو تهدید به تحریم و جریمه می‌کنه اونا از ترس آمریکا سریع و بدون درنگ به حرفاش گوش میکنن و هر کجا که آمریکا بگه اونا سرمایه گذاری انجام میدن و نمونه های اون در بیشتر کشورها فراوان دیده شده و شاهد اون کشور خودمون شرکت توتال با وجود ۴۰ میلیون سرمایه گذاری در صنعت انرژی ایران و یا شرکت خودرو سازی پژو رنو و شرکتهای هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ و غیره فقط بخاطر ترس از جریمه و تحریم امریکا ایران را ترک کردند