آذربایجان‌غربی رتبه نخست محیط کسب‌وکار کشور در بهار۹۸

استان آذربایجان‌غربی رتبه اول بهترین محیط کسب‌وکار در بهار ۹۸ را در پایش ملی محیط کسب‌وکار ایران را که توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون و اتاق اصناف ایران انجام شده است، بدست آورد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، روابط‌عمومی اتاق بازرگانی ارومیه اعلام کرد:

بر اساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب‌وکار ایران در بهار ۹۸، رقم شاخص ملی، ۶.۱۷ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) محاسبه شده که بهتر از وضعیت این شاخص نسبت به ارزیابی فصل گذشته (زمستان۱۳۹۷ با میانگین ۶.۲۷) است. همچنین این ارزیابی بیانگر آن است که از دید فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده در این پایش، در اکثر استان ها، وضعیت بیشتر مؤلفه‌های مؤثر بر محیط کسب وکار ایران در بهار ۱۳۹۸، تا حدودی مساعدتر شده است و استان آذربایجان غربی با کسب شاخص ۵.۴۰ رتبه نخست در این پایش را کسب نموده است.
بر اساس یافته‌ های این طرح در بهار۱۳۹۸، استان‌ های آذربایجان غربی، مازندران و گیلان دارای بهترین و استان ‌های کردستان، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان،  دارای بدترین وضعیت محیط کسب‏ و کارنسبت به سایر استان ‌ها ارزیابی شده ‌اند.
بر اساس نتایج این پایش در بهار ۱۳۹۸، وضعیت محیط کسب‏ وکار در بخش کشاورزی  (۶.۰۵) و بخش صنعت (۶.۱۴)  را به ترتیب ، مساعدترین و نامساعدترین محیط کسب و کار ارزیابی نموده اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1288301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =