روایت جالب نامزد دموکرات از خیانت‌های ترامپ علیه مردم آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: کاملا هریس، سناتور کالیفرنیا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دیروز در مصاحبه با شبکه ان بی سی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با سیاست‌های اقتصادی‌اش به مردم زیادی خیانت کرد.

به گزارش هیل، هریس گفت: افرادی هستند که به دلایل مختلف به او رأی داده اند؛ و خیلی از آن‌ها به خاطر وعده هایش به او رأی دادند. وعده‌هایی که ترامپ نتوانسته است آن‌ها را عملی کند، زیرا این‌ها وعده‌های دروغینی بوده اند. او به مردم زیادی خیانت کرد.

وی در ادامه افزود: او با این وعده جلو آمد که به خانواده‌های کارگر کمک می‌کند. از کشاورزان گرفته تا کارگران خودروسازی. اما کشاورزانی هستند --در واقع همه کشاورزان—که به دلیل سیاست‌های به اصطلاح تجاری ترامپ با ورشکستگی مواجه شده اند. این کار یک اقدام یکجانبه بود که باعث شد کشاورزان آیووا با ورشکستگی مواجه شوند؛ زیرا سویای آن‌ها باید در سطل زباله‌ها بپوسد. چرا؟ زیرا آن‌ها در ۱۰ سال گذشته بازاری را در چین بدست آورده بودند و الان این بازار برای آن‌ها از بین رفته است.

این نامزد دموکرات انتخابات آمریکا همچنین گفت: مردم آمریکا باهوش‌تر از آن هستند که به دنبال توییت‌های ترامپ بروند. به لایحه مالیاتی او که فقط به نفع ۱ درصد مردم و شرکت‌های بزرگ آمریکایی است توجه کنید. این شخص (دونالد ترامپ) به مردم خیانت کرده است.

مذاکرات تجاری میان پکن و واشنگتن قرار است در ماه سپتامبر از سر گرفته شود. اما جنگ تجاری میان آمریکا و چین این روزها به شدت پرتنش شده است. دونالد ترامپ پیشتر تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر روی ۲۵۰ میلیون دلار از کالاهای وارداتی از چین اعمال کرد. وی حتی به تازگی تهدید کرده است که از تاریخ اول سپتامبر (حدود سه هفته دیگر) تعرفه‌های ۱۰ درصدی دیگری هم بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی اعمال خواهد کرد. به همین دلیل چین هم مقابله به مثل کرد و تعرفه‌هایی را بر روی کالاهای وارداتی از آمریکا اعمال کرد. پکن همچنین خرید محصولات کشاورزی آمریکا را متوقف کرده است.

دونالد ترامپ چند روز پیش در حساب توییتر خود نوشت که کشور چین می‌خواهد توافق با آمریکا را به شکل بدی انجام دهد و به شکست او توسط یک نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امید دارد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1288795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
    11 1
    کارگر آمریکایی هیچوقت قدرتی که امروز داره رو نداشته. معلوم نیست این خانوم چی مصرف کرده که اینجوری تو روز روشن همچین مضخرفاتی رو به هم میبافه
    • IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      2 6
      هادی جون ساقیت رو عوض کن چون اولا مزخرف دوما طبق امار خود امریکایی ها ترامپ نامحبوب ترین رییس جمهور اخیر امریکاست.انقدر براش چاقو میکشی و بی جیره مواجیب شعبون بی مخ بازی درمیاری ی منبع بده به من که ترامپ محبوبه اخه چقدر به شما الفبای همه چیز رو یاد بدم
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
      3 0
      من آمارهام رو میدم، ولی علاقه دارم شما هم بیای آمارهات رو بدی رشد رشد تولید ناخالص آمریکا در حالی سال آخر ریاست جمهوری اباما یک و نیم شده بود و کلا تیم اقصادی اوباما اعتقاد داشتند رشد بیشتر از 3 درصد غیرممکنه. ترامپ تو یک سال و نیم و با یه شیپ پرسرعت رشد رو به 3 و نیم درصد رسوند. این یعنی اقتصاد آمریکا بشدت در حال رشده (برای اینکه میزان رشد رو بتونی تصور کنی بهت بگم که فقط و فقط میزان رشد اقتصاد امریکا تو دو سال گذشته به اندازه نصف اقتصاد ایران بوده) این از کل اقتصاد آمریکا در مورد قشر کارگر هم آمار میگه درصد سهم شرکت های بزرگ (حتی با وجود معافیت‌های مالیاتی) در اقتصاد آمریکا به کمترین میزان خودش از سال 2008 رسیده. این یعنی الان هیچ کجای دنیا به اندازه آمریکا به کارگرها و کسب و کارهای کوچیک خوش نمیگذره اقتصادی که روز به روز بزرگتر میشه و سهم کارگرها توش از همه بیشتره برخلاف تصور جهان سومی امثال شما که خیال میکنن آمریکا کارگر نداره و همه جنساش رو میده چین و کره و ژاپن براش میسازن