ابوترابی فرد: آل سعود و آل خلیفه بر سر نیزه نشسته‌اند/سپاه پاسداران ابهت آمریکا را فروریخته است

امام جمعه موقت تهران گفت: سپاه پاسداران پهپاد رادارگریز آمریکا سرنگون نکرد بلکه شخصیت پوشالی آمریکا را مورد هدف قرار داد و ابهت آمریکا را فروریخت.

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عید قربان که صبح امروز(دوشنبه) در مصلی تهران برگزار شد، با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن گفت: یکی از مهمترین دستورالعمل های سید آزادگان این بود که می‌گفت، برادران هم بند! نباید یک نفر از ما در این اسارت جا بماند، همه با هم باید استقامت و ایستادگی کنیم و برای ملت ایران، امام و رهبر معظم انقلاب پیام‌آور عزت باشیم.

اهم اظهارات امام جمعه موقت تهران را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها می خوانید:

*همه آزادگان در دوران اسارت با عزت ایستادند و از انقلاب دفاع کردند. در طول سالیان پررنج و پر شکنجه سیاه اسارت حتی یکبار پیام نداند که ما خسته شده ایم. پیام آنها برای رزمندگان و مسئولین این بود که ما ایستادیم و ما مردان استقامت هستیم.

* یکی از درس‌های مدرسه حضرت ابراهیم مبارزه با استکبار است، قدرت‌های جهانی چه شأنی دارند که ملت ها را مقهور کرده اند؟ اروپا و انگلیس باید از ملت ایران درس بیاموزند و از شخصیت خودشان در برابر آمریکا دفاع کنند. ملت ایران و جبهه مقاومت چه درس زیبایی از مدرسه ابراهیم آموخته‌اند.

* امام خمینی(ره) به ما درس قدرت آموخت و دنیای اسلام را در برابر استکبار به جبهه قدرت تبدیل کرد.

* اقتدار ملت ایران در این هفته‌های اخیر به نمایش گذاشته شد، سپاه پاسداران پهپاد آمریکا سرنگون نکرد بلکه شخصیت پوشالی آمریکا را مورد هدف قرار داد و ابهت آمریکا را فروریخت.

* رژیم صهیونیستی، آل سعود و رژیم آل خلیفه بر سر نیزه نشسته‌اند و قطعا محکوم به شکست و نابودی هستند.

* حضرت ابراهیم از انبیای بزرگ الهی است و اسحاق و یعقوب پیامبران برگزیده هستند که خداوند آن‌ها را از بین قاطبه انسان‌ها برگزید. این گزینش الهی است، که بر اساس ملاک صورت می‌گیرد. شخصیت‌هایی که قرآن کریم آن‌ها را صاحبان قدرت و منزلت می‌داند. این اشخاص دارای مبانی اعتقادی مستحکم، دارای اصول و ارزش‌های اخلاقی و آراسته به عمل صالح هستند.

* اقتدا به حضرت ابراهیم(ع) یعنی آراسته شدن به عمل دارای علم و معرفت و ایمان؛ این عمل‌ها انسان‌ساز است. تقوا عبارت است از ایمان و عمل و صالح و آراستگی به بصیرت و عمل برآمده از علم. خداوند به انسان‌هایی که آراسته به عمل صالح و دانش و ایمان هستند پاداش و جایزه‌ای ویژه مرحمت می‌کند و آن جایزه این است که این انسان‌ها همواره یاد قیامت هستند. یکی از والاترین ثمرات عمل صالح توجه کامل به عالم آخرت است، این باعث می‌شود انسان نگاه بلندمدت به دست بیاورد و در ادامه با نگاه به سعادت ابدی حرکت می‌کند و فقط جلوی پای خود را نمی‌بیند.

* علامه طباطبایی در دستورالعملی که به یک دانشجوی خود می‌نویسد می‌گوید هر تصمیمی که می‌خواهی اتخاذ کنی آیا برای آخرتت مفید است؟ 

* امام(ره) سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب در نجف اشرف در پاسخ به پیام تسلیت اتحادیه اسلامی آمریکا و اروپا در پی شهادت دکتر شریعتی نامه‌ای مرقون داشتند و گفتند من که زندگی‌ام به اسلام خدمتی نکرد امیدوارم مرگم موجب خدمتی شود. امام خمینی در اندیشه خوب مردن است. تمام تفکر امام(ره) معطوف به آن بود که مرگ زیبایی داشته باشد چراکه او مجاهد فی سبیل الله است.

* دعاهایی که در قنوت‌های نماز عید قربان گفته شد باید به آن توجه شود. خداوندا جامعه ما را در تمام امور خیر که پیامبر و اهل بیت او را وارد کردی وارد کن. یعنی من گام را در جای پای آن‌ها بگذارم. ملت اسلام شما باید گام‌های خود را در جاهایی بگذارید که ابراهیم(ع) گذاشت. قرآن می‌فرماید ملائکه نازل شدند و اعلام کردند ما پیام‌آور عذاب برای قوم لوط هستیم. ابراهیم مفاسد آنها را خوب می‌شناسد اما وقتی پیام را دریافت می‌کند، ابراهیم با خداوند و ملائکه بحث و درخواست می‌کند که عذاب را نازل نکنید.

* انبیای الهی دغدغه گنه‌کاران و اهل معصیت را دارند و برای این اهل معصیت نگران هستند. خداوند را ببینید چگونه از ابراهیم تجلیل می‌کند. ابراهیم اولا باگذشت بود. آیا ما در جامعه خود به این خصیصه آراسته هستیم. آیا برای آنان که احساس می‌کنند در مسیر حق گام بر نمی‌دارند بحث می‌کنیم یا از آن‌ها فاصله می‌گیریم.

* شما اهل نماز جمعه و جماعت شما باید بیش از دیگران دغدغه داشته باشید. یکی از مهمترین دستورالعمل‌های سید آزادگان که خیل عظیم آزادگان با همه وجود در این راه قدم برداشتند این بود که خطاب به برادران هم بند خود عرض می‌کرد نباید یک نفر از ما در این اسارت جا بماند. همه با هم باید استقامت و ایستادگی کنیم و همه با هم باید برای ملت ایران، نیروهای مسلح و رهبری پیام‌آور عزت باشیم.

٢٧٢١٩

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1288797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =