کاربران خبرآنلاین درباره یک دیدار نظامی ایرانی و عربی چه گفتند؟

مخاطبان خبرگزاری خبرآنلاین در نظرخواهی عنوان کردند که ایران باید راه گفتگو با عرب ها را در پیش بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اینروزها امارات سیاست منطقه ای خود را با خروج از یمن تغییر داده است . در هفته های اخیر برای نخستین بار از سال ٢٠١٣ هئیت گارد ساحلی امارات با همتای ایرانی خود دیدار کرد تا در مورد امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس صحبت کنند.

خبرآنلاین طی یک نظرخواهی از کاربران محترم سایت درخواست کرد که نظرات خود را در قالب کامنت ارسال کنند. بخشی از این نظرات را می خوانیم:

یکی از کاربران در اولین کامنت نوشت که ایران باید از این فرصت به نفع خود استفاده کند. که با واکنش های متفاوتی مواجه شد.مخاطبی این سیاست را مدیون دیلپماسی ظریف دانست و مخاطبی دیگر در جوابش گفت:  تاریخ نشون داده اصلا نمیشه رو اعراب حساب باز کرد. خیلی راحت زیر همچی میزنند و متعهد نیستند. حالا از ترس یا هر نقشه دیگری، چهارتا قرارداد هم امضا کنند اصلا نمیشه روی قول و پیمانشون حساب کرد.

مخاطبی دیگر به جنگ یمن اشاره کرد و نوشت: تکلیف خونهایی که در یمن ریختن چی میشه؟ دنیا شده... 5 سال آدمکشی کنی و آخرش بیای بگی اشتباه کردم. به همین راحتی . البته ما هم خیلی راحت میگیم از این فرصت به نفع کشور استفاده کنیم. بله سیاست یعنی همین. اما آیا اگر پیامبر در راس جامعه بود همینطور نظر میداد؟

مخاطبی با نام مجید نوشت: به نظرم از طریق امارات ایران میتونه گفتگو با عربستان رو اغاز کنه

سعید نیز نوشت: ضمن خدا قوت به نیروی دریایی ایران و سپاه پاسداران ایران امارات را به سمت خو کشید البته صحبت ها و مذاکرات ظریف هم بی تاثیر نبود ظریف بسیار تلاش کرد تا عرب های خلیج فارس گفتگوهای منطقه ای را از سربگیرند.

بحث دیگری که در کامنت ها شکل گرفت این بود که کاربری نوشت:بهترین راهبرد وزارت خارجه گفتگوهای منطقه ای

مخاطبی در جوابش گفت: مطمئنی بهترین راهبرد همنیه که به عرب ها التماس کنیم ؟

دیگر در پاسخ گفتک کجا التماس کردیم؟ اونها خودشون احساس خطر میکنن و به سمت ایران اومدند. عربستان دو بار در سازمان ملل همین ماه اخیر پیشنهاد گفتگو به ایران داده ، به بهانه حج با ایران گفتگو کرده ، ایا نشانه عجز ماست یا نشانه قدرت ما؟ چرا انقد به کشور خودتون بی احترامی می کنید؟ انها دریافته اند که اگر جنگی رخ بده اول از همه خود انها اسیب می بینند چه بسا که در یمن هم به گل نشستند حتی با اینکه حمایت بین المللی رو داشتند نتونستند بعد 5 سال پیروز شوند!

کاربری دیگر نوشت: شما خوش باش و اسمشو بزار التماس، وقتی کشورتو تحقیر میکنی، خودت و فرهنگتو داری تحقیر میکنی.

برخی کاربران به اقتصاد امارات اشاره کردند و گفتند که این کشور به رابطه با ایران نیاز دارد چرا که حیات تجاری این کشور به ایران وصل است. برخی دیگر نیز موافق گفتگوهای منطقه ای بودند و از این دیداردر جهت گام مثبت استقبال کردند. برخی دیگر نیز مخالف از سر گیری ارتباط بودند. اما محور مشترک عمده کامت ها ادامه گفتگو و در راستای منافع کشور با عرب های خلیج فارس بود. کاربری در کامنتی جالب با پیامی عربی از ماه عسل ایران و امارات نوشت: پیام دوستی و مودت خود را تقدیم دولت دوست و برادر امارات عربی متحده میکنم. خلقت الاماراة العربیة المتحدة افراجا و جعل الایران لهنّ ازواجا فیولج فیهنّ قعسا ایلاجا ثمّ یخرجها إذا یشاء اخراجا فینتجن له سخالا انتاجا.

مشروح نظرات را اینجا بخوانید.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1289485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =