۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴

مجید جلالی

قبل از اینکه بخواهم روی خصوصیات کلی کرش بحث کنم باید به این نکته مهم و ویژگی خاصی که این سرمربی دارد اشاره کنم. کارلوس کرش یک مربی تخصصی فوتبال است که به خوبی فوتبال را درک می کند. تجربه بالای او و مرور رزومه اش به خوبی گویای همه چیز است. من به شخصه و با قطعیت می گویم که او تا به حال جزو بهترین مربیانی بوده که برای هدایت تیم ملی ایران مطرح شده است و فدراسیون نباید به راحتی این مربی را از دست بدهد. وقتی می گویم که او از بهترین ها است یعنی اینکه می تواند به درد فوتبال ما بخورد. فقط باید امیدوار باشیم که در شرایط موجود مسئولان فدراسیون با او به توافق برسند.

‫در دنیای امروز فوتبال این سبک ها هستند که حرف اول را می زنند و آنهایی که سبکشان خاص است یک گام از بقیه جلوترند. این مربی خودش یک سبک خاص را دارد و پیاده کردن همین سبکی که دارد می تواند کمک زیادی به فوتبال ما کند چرا که معتقدم عملکرد فنی اش هم بسیار خوب است و در کل آدم با تجربه ای است. بدون اغراق باید بگویم که فوتبال ما نیاز به چنین مربیان با سبک و کلاس بالایی دارد. یک بار دیگر می خواهم تاکید کنم که از دید من کرش یک مربی تخصصی فوتبال است. به فدراسیون پیشنهاد می کنم کرش را تحت هیچ شرایطی از دست ندهند و البته قراردادی با او ببندند که برای چند سال در فوتبال ما فعالیت کند. این مربی بهترین است و هم از لحاظ شخصیتی و هم فنی در سطح بالایی قرار دارد. از نظر سوابق کاری و اسم هم کرش مربی شناخته شده ای در دنیای فوتبال است و امیدوارم هرچه زودتر با فرهنگ و شرایط فوتبال ما آشنا شود.

سبک کرش بی نظیر است. او می تواند ساختار فوتبالی ما را تغییر دهد و در فوتبال ملی تحول ایجاد کند. به شخصه به او اعتقاد دارم چون مربی که می تواند در فوتبال چند کشور بزرگ کار کند، قطعا می تواند برای فوتبال ایران مثمر ثمر باشد. البته این موضوع همیشه صادق نیست که یک مربی بتواند فقط با داشته های خودش به موفقیت برسد. در این میان کمی هم شانس باید باشد. درست است که کرش با تیم های بزرگ نتوانسته موفقیتی کسب کند اما گزینه‌ای است که می تواند به فوتبال ما کمک کند. اما بحث دیگری که باید در موردش حرف بزنم حضور او روی نیمکت رئال مادرید است. در همین یکی دو روزه که بحث آمدن او به ایران مطرح شده بود خیلی ها روی ناکامی های کرش در رئال مانور داده بودند. در خصوص اینکه او چطور نتوانسته در رئال مادرید موفق باشد بحث زیاد است اما از دید کلی باید گفت که در رئال کلا شاخصه های غیر فوتبالی برای نتیجه گرفتن دخیل است و نباید یک طرفه به قاضی رفت.

با این حساب معتقدم کرش باید به ایران بیاید تا بتواند با همکاری فدراسیون فوتبال، تحولی در فوتبال ایران ایجاد کند. فوتبال ایران علاوه بر رفع مشکلات زیرساختی‌اش، احتیاج به یک تحول دارد که کرش می‌تواند این تحول را ایجاد کند.

40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
    0 0
    کاملا موافق آقای جلالی هستم
  • محمد IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
    0 0
    همیشه دوست داشته ام اگر بنا به انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی است همین آقای جلالی انتخاب شوند که به نظرم شایستگی فراوانی برای این پست دارند.
  • سعید از رشت IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
    0 0
    من با نظر جلالی مخالفم کرش مربی خوبیه ولی سرمربی خوبی نیست تخصصی که داره کار با جوانان است موفق هم بوده تو این زمینه دستیار گاس هیدیگ امد حالا باید دستیار فرگوسن بیاد من تازه شنیدم بیلسا مربی شیلی تو جام جهانی به توافق نرسیده زود برید دنبال اون به هر حال اگه کرش سرمربی ایران شد امیدوارم موفق باشه
  • مهندس محمد IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
    0 0
    اقای جلالی بواسطه اینکه در فوتبال یک معلم و متخصص هستند، نظراتشون کاملا بواقعیت نزدیکه.
  • داریوش IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۱
    0 0
    آقای جلالی امیدوارم این دفعه کامپیوترت دیگه ویروسی نشده باشه چون از این نظرات زیاد شنیدیم./
  • بدون نام CA ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
    0 0
    عمو جلالی دوست داریم
  • قرمز IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    چه عجب مربياي داخلي از يه مربي خارجي حمايت كردند.
  • mazloomi IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
    0 0
    اميدوارم كه كرش موفق شود تا حمايت آقاي جلالي به واقعيت مبدل شود.
  • فرناد IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    شب دراز است و قلندر بيدار
  • Reza NL ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
    0 0
    آقاى جلالى يكى از كارشناسانِ خوبِ فوتبالِ ايران است، چرا براىِ همكارى با كارلوس به او فرصت داده نمى شود؟.