۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
راهنمای جامع خرید تخت خواب مناسب

بیشتر افراد نزدیک به ثلث عمر خود را روی تخت خواب سپری می کنند بقیه ساعات عمر نیز به شدت تحت تاثیر همان ثلثی است که در خواب هستند . زیرا کسانی که شب خواب راحتی ندارند در روز نیز شادابی لازم را برای انجام کارهای روزانه ندارند . بنابراین توصیه می کنیم قبل از خرید تخت خواب مقداری راجع به آن تحقیق کنید و دایره علم خود را در مورد آن گسترش دهید . به طور کلی تخت خواب ها از لحاظ کاربرد به سه دسته یک نفره دو نفره و دو طبقه تقسیم می شوند . 

تخت خواب یک نفره برای کودکان و نوجوانان و همچنین بزرگسالان مجرد مناسب است . تخت دو طبقه نیز برای کسانی مناسب است که اتاق خواب کوچکی در اختیار دارند و در عین حال می‌خواهند دو فرزندشان از یک اتاق خواب استفاده کنند تخت خواب های دو طبقه صرفه جویی بسیار مناسبی در فضای اتاق خواب ایجاد می کنند . تخت خواب دو نفره همچنان که از اسمش پیداست برای متاهلین مناسب است .

همچنین تختها از لحاظ جنس نیز به سه دسته کلی تقسیم می شوند . تختخواب های چوبی, فلزی و ترکیبی از چوب و فلز .

بررسی امکانات و نیازها قبل از خرید تخت خواب

قبل از آنکه در مورد ویژگی های یک تختخواب خوب و خرید آن صحبت کنیم بهتر است ابتدا به نیاز ها و امکانات خود توجه کنیم . اول اینکه آیا تختخوابی که می خواهیم خریداری کنیم برای یک شخص مجرد است برای یک بزرگسال, نوجوان, یا یک نوزاد است ؟ یا اینکه یک زوج می‌خواهند از آن استفاده کنند ؟ آیا یک دختر میخواهد از تخت استفاده کند یا یک پسر ؟

دوم اینکه چه مقدار هزینه می توانیم برای آن کنار بگذاریم ؟

و سوم اینکه چقدر فضا در اختیار داریم تا تخت خواب را در آنجا قرار دهیم ؟

تخت خواب چوبی یا فلزی ؟

در صورتی که از لحاظ مادی مشکلی ندارید بهتر است به سمت تختخواب های چوبی بروید زیرا تختخواب های چوبی ضمن داشتن استحکام کافی از زیبایی خاصی برخوردارند و می توان به راحتی آنها را با محیط اتاق خواب ست کرد اگر علاوه بر بحث مادی از لحاظ فضا نیز مشکلی ندارید بهتر است یک سرویس خواب سفارش دهید . سرویس خواب می تواند شامل اجزای زیادی باشد اما به طور کلی اجزای آن عبارت است از تخت خواب, پاتختی, کمد و دراور .اما کلا در مورد تختهای چوبی جنس بکار رفته بسیار پراهمیت است دقت کنید که در ساخت آن از لترون یا ام دی اف های ارزان قیمت استفاده نشده باشد .

اگر از لحاظ مادی آزادی عمل زیادی ندارید بهتر است به سراغ تخت خواب های چوبی-فلزی بروید تخت خواب های چوبی-فلزی ضمن داشتن استحکام از لحاظ قیمت بسیار مناسب تر از تختخواب های چوبی هستند . در بازار ایران تخت خواب های چوبی-فلزی نیز در انواع یک نفره, دو نفره و دو طبقه موجود هستند . یادآور میشویم تخت خواب های دو طبقه غالباً تنها از جنس چوب نیستند زیرا در این نوع از تخت خواب ها نیاز به استخدام به شدت ملموس است مگر اینکه تخت خواب دو طبقه برای نوزاد ها استفاده شود خانواده هایی که دوقلو دارند و می خواهند دوقلوهای خود را در یک اتاق خواب قرار دهند همچنین اتاق خواب آنها فضای کافی ندارد بهتر است از تخت خواب های دو طبقه چوبی استفاده کنند .

و در انتها در صورتیکه میخواهید برای خوابگاهها یا سرباز خانه ها تخت خریداری کنید بهتر است تختهای تمام فلز را که  در بازار معروف به فرفورژه هستند خریداری نمایید زیرا دارای حداکثر استحکام هستند و به خوبی از عهده یک فضای خوابگاهی بر میآیند .

تخت پسرانه و دخترانه

در خرید تخت خواب پسرانه یا دخترانه میبایست تفاوتهایی قاءل شد . پسران غالبا جنب و جوش بیشتری دارند پس استحکام تخت بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد . ولی برای دختران بیشتر به رنگ و مدل و زیبایی تخت خواب توجه می شود رنگ تخت خواب را با دکوراسیون اتاق خواب ست کنید . دختران خود می توانند با سلیقه ای که دارند دکوراسیون اتاق خود را تکمیل کنند و تخت خواب را با سلیقه خود انتخاب کنند ولی اگر فرزند پسر دارید معمولا باید خودتان دست بکار شوید و دکوراسیون اتاق را با توجه به روحیات و سلیقه فرزندتان بچینید .

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1289780