علی حاتمی، مرد تکرار ناشدنی سینمای ایران/ شما نظر دادید

کاربران خبرآنلاین بیان کردند که علی حاتمی کارگردانی است که دیگر مانند او در تاریخ سینمای ایران وجود نخواهد داشت، همچنین برخی از سبک کاری او و علاقه‌ای به وطنش داشت، نوشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی حاتمی یکی از کارگردانان برجسته سینمای ایران است، هنرمندی که با آثارش خاطره‌ساز نسل‌های بسیاری بوده است که پس از گذشت سال‌های بسیار هنوز هم در خاطرات خوب و به یادماندنی‌شان رد و اثری از فیلم‌های او وجود دارد، از «سوته دلان» و «کمال الملک» گرفته تا «حاجی واشنگتن» و «دلشدگان» و «مادر» که ادای دینی به تمامی مادران ایران زمین بود، امروز سالروز تولد علی حاتمی، سعدی سینمای ایران است.

۲۳ مرداد ماه مصادف با هفتادوپنجمین زادروز این کارگردان بود و به همین بهانه خبرآنلاین با انتشار تصویری از او، از کاربرانش درخواست کرده بود تا نظراتشان را درباره‌ این هنرمند بیان کنند.

از خاطره‌سازی‌هایش تا جای خالی‌اش در این روزها

بر این اساس بسیاری از کاربران خبرآنلاین، از دلتنگی شان برای یاد و خاطره او نوشتند و از آثارش گفتند که برایشان یادآور روزهای خوش بوده است، مانند کاربری که نوشت: «مرد تکرار ناپذیر سینمای ایران با فیلم‌هایی خاطره انگیز.»، یا کاربر دیگری که نظرش را اینطور مطرح کرد: «تجلی سینمای فاخر ایران... اینروزها نبودنش خیلی حس می شود. خیلی...»

همچنین یکی از کاربران نوشت: «آن سال که این مرد بزرگ از دنیا رفت . احساس کردم سینمای ایرانی از دنیا رفت . و هنوز این احساس را دارم.» یا فرهاد قاصد که یادی از فیلم «مادر» کرد و نظرش را به این شکل بیان کرد: «فیلم مادر بهترین خاطره از استاد حاتمی تداعی تمامی لحظات شیرین و تلخ مادر روحش شاد.»

در همین حال بخش دیگری از کاربران از جای خالی او را در این روزها و افت کیفیت آثار سینمایی و تلویزیونی نوشتند که از آن جمله می‌توان به این کامنت اشاره کرد: «یک سلبریتی واقعی که راز ماندگاری اش هنر و نبوغ و تلاشش بود، نه اینستاگرام بازی...»

کاربر بی نام دیگری هم اینطور نوشت: «تجلی سینمای فاخر ایران... اینروزها نبودنش خیلی حس می شود. خیلی...»، بهروز هم درباره حاتمی اینچنین نوشت: «هرچی فکر کردم نتونستم چیزی بگم فقط می تونم بگم حیف شد خیلی زود از دستش دادیم وهنوزکه هنوز کسی نتونسته جاش بگیره.(داداش حبیب ما داداشیم از یه خمیریم ما تنورمون علی حده است تنور شما عقدی بود مال ما تیغه‌ای صیغه‌ای کله ما شد عینهو نون تافتون گرد و تلمبه قلمبه کله ماشد عینهو نون سنگک هه هه هه خوب شد که بربری نشدیم!) دیالوگ زیبای سوته دلان. خداش رحمت کند.»

مرد که عاشق وطن و تاریخش بود

در این بین کاربرانی هم بودند که وطن دوستی و علاقه‌مندی به تاریخ را از ویژگی های بارز حاتمی می دانستند، مانند یکی از کاربران که نوشت: «فیلم های علی حاتمی واقعا بوی اصالت و فرهنگ می داد خدا رحمتش کنه.» یا یکی دیگر از مخاطبان به نام محمدمهدی که نظر خود را به این شکل بیان کرد: «خدا رحمت کن ایشان را فیلم هزاردستان شاهکار سینمای ایران بود مردی بود وطن پرست.»

همچنین چند از مخاطبان خبرآنلاین از دیالوگ نویسی حاتمی که واقعا بسیار حرفه‌ای و خاص بود یاد کردند، به عنوان مثال یکی از کاربران نوشت: «کارگردان محبوب من با دیالوگهای به یاد ماندنی که خط به خط فکر شده بود ... روحش شاد.»

یا کاربر دیگری که نظرش را به این شکل بیان کرد: «استاد مسلم در تمام ادوار با مدد گرفتن از یک ذهن خلاق، از خواستگار گرفته تا کار نیمه تمام جهان پهلوان تختی، از دیالوگهای زیبای مجید سوته دلان تا عارفانه های غلامرضای مادر توام با انتخاب‌های هوشمندانه موسیقایی، حقا که آیین چراغ خاموشی نیست، یادت گرامی استاد بزرگ.»

البته بودند برخی از کاربران اندکی که بیان کردند چندان علاقه‌ای به سینمای حاتمی و آثارش نداشتند.

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1289890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    6 0
    حاتمی حتی اگر یک فیلم مادر و یا یک سریال هزار دستان را ساخته بود بازهم کارگردان بلا منازع تکرار نشدنی و پرتفتخار سینمای ایران بود حیف و دریغ