علم‌الهدی: اینکه مکرون ۱۰۰ دقیقه با روحانی صحبت می کند، کلاهبرداری است/اینستکس بدتر از برجام است /سانتریفیوژها را کندند و بتن ریختند

ایلنا نوشت:خطیب نماز جمعه حرم رضوی گفت: برجام را ما چهارسال تجربه کردیم الان نوبت اینستکس شده است. این برنامه که رئیس جمهور فرانسه ۱۰۰ دقیقه با رئیس جمهور ما صحبت می کند برنامه کلاهبرداری است. آنها در خصوص کاهش تعهدات برجامی ما آبرویشان در دنیا رفته است و با پیمان‌شکنی خود را بی‌حیثیت کردند.

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته حرم رضوی با تبریک میلاد امام هادی (ع) و سالگرد ورود آزادگان به کشور و گرامیداشت هفته مساجد گفت: مساله عظمت ولادت امام هادی (ع) به عنوان نور دیده امام هشتم عید امروز و فردای ما است و در حقیقت عامل کشف توطئه حکومت عباسی بود که با ولادت امام هادی(ع) توطئه شیطانی مامون شکست خورد و شکست این توطئه اعلام شد. 

وی ادامه داد: مامون بعد شهادت امام رضا(ع) گرایش بدون اختلاف شیعه را به آقازاده ۸ ساله امام رضا دید، ناراحت شد و در صدد برآمد این امام کودک را در طول قدرت خلافت قرار دهد. برای همین دستور داد امام هشتم(ع) را از مدینه به بغداد آوردند و وی را مورد تجلیل قرار داد و دختر خود را به نکاح ایشان درآورد تا امامت در خلاف حذف شود. 

وی افزود: اما امام جواد(ع) حجت بالغه الهی است و حجت خدا امام ۸ ساله و ۶۰ ساله ندارد. ایشان از قدرت وابستگی به خلافت به عنوان جریان آزاد برای توسعه ولایت و امامت خودشان استفاده کردند اما اینطور نبود که امامت در خلافت هضم شود و عقیم بودن دختر مامون باعث شد امام تجدید فراش کردند و با ازدواج دیگر بیت امام به خانه سمانه خاتون منتقل شد و خانواده اصلی امام(ع) به عنوان مرکز بیت امام(ع) مستقلانه مشغول فعالیت شد. 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مثل فردا صبحی حکومت عباسی فهمید شکست خورده و دنیای اسلام روشن شد و مساله امامت و ولایت قابل هضم در خلافت نیست. امام هادی(ع) و امام جواد(ع) امام امروز ما هستند چرا که سیره آنها و احادیثشان امروز در حقیقت زنده کننده جریان زندگی دینی، اسلامی و ولایی ما است و در حقیقت امام نهم و دهم ما هستند.

وی افزود: باید ببینیم روش ائمه در برابر دشمن چه بود. وقتی دشمن توطئه می‌کرد ائمه به سراغ دشمن نمی رفتند و می‌آمدند برنامه مستقلی را در درون جریان امامت اجرا می‌کردند و با برنامه مستقل، دشمن در توطئه خود شکست می‌خورد. این روش را ما باید در زندگی سیاسی واقتصادی خود رعایت کنیم. 

وی ادامه داد: دشمن با تحریم اقتصادی بدترین توطئه‌ها را در جهت سقوط نظام را پیش گرفته که در مساله اقتصاد و تحریم اقتصادی دو نظریه وجود دارد. نظریه اول نظریه مقام معظم رهبری است که بنشینیم یک کشور بزرگ با منابع و علم، یک اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کنیم و برنامه‌ریزی اقتصادی باید به شکلی باشد که مردم ما و جامعه ما را در عرصه معیشت در شرایطی قرار دهد که در برابر تحریم آسیب‌پذیر نباشد. 

علم الهدی گفت: از چهار یا پنج سال گذشته رهبری تیتر این برنامه را داده‌اند؛ راهکار و مولفه را گفته‌اند و این نظریه رهبری است. مقابل این نظریه این است که برای رفع مشکل تحریم به سراغ دشمن برویم و مشکل را حل کنیم. چهارسال این را تجربه کردیم و در قصه برجام علاف شدیم و تحریم‌ها افزون‌تر شد و این مساله از این طریق حل نشد. دشمنی که برای به زانو درآوردن نظام ما توطئه دارد نمی‌شود به سراغ او رفت. 

وی ادامه داد: همینقدر که به سراغ او بروی بدتر می‌کند. ما رفتیم و نتیجه را هم دیدیم. روش ائمه ما این بود که به سراغ دشمن نمی‌رفتند؛ امام جواد رابطه‌اش را با مامون برید و مرکز خانواده خود در کاخ خلافت را بایکوت کرده و کانون زندگی را در جای دیگر تنظیم کردند. این روش ائمه ما بود. برجام را ما چهارسال تجربه کردیم الان نوبت اینستکس شده است. این برنامه که رئیس‌جمهور فرانسه ۱۰۰ دقیقه با رئیس جمهور ما صحبت می‌کند برنامه کلاهبرداری است. آنها در خصوص کاهش تعهدات برجامی ما آبرویشان در دنیا رفته است و با پیمان‌شکنی خود را بی‌حیثیت کردند.

وی افزود: ما با ادامه این برنامه کاهش تعهدات، هم ضرر برجام را برطرف می‌کنیم و هم دشمن را بی‌آبرو کرده ایم و هم برنامه انتخابات آمریکا را خنثی خواهیم کرد که نوکر بی جیره و مواجب آمریکا ۱۰۰ دقیقه با رئیس جمهور ما صحبت می‌کند. 

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: رهبری در برجام شرط گذاشتند که اگر آنها تعهدات خود را شروع نکردند شما تعهدات خود را آغاز نکنید که متاسفانه این کار انجام نشد و البته ما به دنبال مقصر نیستیم. از همان اول سانتریفیوژها را کندند و بتن ریختند، در حالی که آنها یک قدم برنداشتند. حالا نوبت اینستکس شده؛ گفتند اقدامات خودر ا برگردانید و دوباره غنی سازی ۲۰ درصد انجام ندهید تا ما طرح اینستکس را انجام دهیم و ۱۵ میلیارد شما خریداری کنید که حرف در آن بیشتر است که از برجام بدتر است. 

وی ادامه داد: اینطور نشود که دوباره فناوری را متوقف کنید و آنها امروز و فردا کنند. اینها درمقام عمل باز عمل نمی کنند و ما هم بیاییم فناوری را متوقف کنیم و آنها نتیجه سیاسی را بگیرند و با توطئه به ما فشار بیاورند. اینجا به صحبت های رهبری گوش دهید. هیچ چیز در زندگی ما نیست که این ۱۱ نفر ائمه معصومین به ما نداده باشند. ما باید به دنبال برنامه‌ای برویم که اقتصاد خود را قوی کنیم تا تحریم دشمن عملی نباشد. 

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1290082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    کاش میشد یه هفته در میون نماز جمعه می خوند لااقل
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      حرف اشتباهی نزده برای اولین با باهاش موافقم لطفا چشماتون رو باز کنید و ببینید برجام و اینستکس فقط بازی بود و ایران باخت ایکاش یکبار که شده سعی کنیم واقعیت رو ببینیم و از تعصب فاصله بگیریم میدونم تو هم میدونی که عین حقیقته
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      131 8
      باخطبه های این حضرات روز به روز خلوت تر میشه
  • اهل منطق IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    238 8
    اقا جان چین با اون اقتصاد جهانی در برابر فشارهای جهانی متضرر شده ما با کدوم تکنولوژی و اقتصاد پویا میخواهیم با دنیا مراوده نداشته باشیم تا کی باید با شعار در تگنا زندگی کنیم اینجا جایگاه سیاست کجاست چرا باید در شرایط شعب ابیطالبی به سر برد ؟
    • علی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      اگر پای آمریکا و انگلیس به این مملکت باز بشه اولین اقدامی که میکنند تلاش برای تجزیه است اون زمان دیگه وضعیت مثل شعب ایطالب نمیشه مثل سوریه و عراق میشه که جلوی چشم مردم عزیزانشون رو سر می برند و به نوامیسشون تجاوز میشه .در حال حاضر بهترین کار اینه که درانتخابات مردم اگر میخوان پای صندوق های رای برن بیشتر چشم هاشون رو باز کنن .
  • من IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    تندروی تندروی تندروی
  • وحید IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    166 8
    واقعا اگر ایشون درست میگه چرا کسی با رییس جمهور برخورد نمیکنه و اگر ایشون اشتباه میگه چرا هنوز امام جمعه مونده ، این تناقض رو‌کجای دلم بزارم ؟؟؟
    • SC ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      73 2
      مهم ترین نکته
    • NL ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      تناقض نیست. اختلاف آرا در یک جامعه نشانه پیشرفت هست. همه که نباید مثل هم فکر کنند.
    • mostafa IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
      1 0
      فعلا بنا به مصالحی باید دست نگه داشت و مسالمت امیز حرکت کرد تا قضیه بو دار نشه همین
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    یه ذره اخبار بخون. آقای صالحی خیلی وقت پیش در مورد بتن ریزی توضیح دادند.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    147 6
    خدایا بسه بسه به خودت قسم کارد به استخونمون رسیده
  • GB ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    چرا اقایون در محدوده دانش خود صحبت نمی کنند، به مصلحت مملکت هم نیست که در همه امور ،از امور اخروی گرفته تا سیاست بین الملل و اینستکس و سانتریوفوژ صحبت کنند و اظهارنظر نموده و در اغلب موارد سیاه نمایی بنمایند. با آزاد سازی گشتی گریس از طریق دیپلماسی فعال وزارت امور خارجه به رهبری فردی خبره و البته بسیار زیرک بنام آقای ظریف، ثابت شد که زبان مقتدر دیپلماسی قوی، از زبان جنگ افزارها و زبان بی منطق جنگ طلبی ،بسیار نافذ تر و تاثیر گذارتر بوده و از جانب دنیا پذیرفتنی تر است.اقای المهدی بهتر است جنابعالی فقط برای عاقبت بخیری این ملت،دعا فرمایید و سیاست را به اهلش بسپارید
    • مهری IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      7 95
      کشتی گریس 1 قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح آزاد کرد ،نه دیپلماسی ظریف
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      89 3
      دوست عزیز!شرط محالی گذاشته ای چون اگر برخی آقایان بخواهند در محدوده دانششان صحبت کنند بایستی کاملا سکوت کنند بر این اساس تصمیم گرفته اند در چارچوب میزان ادعایشان صحبت کنند برای همین با حرفهایشان سینه آسمان را می‌شکافند
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      30 7
      " به رهبری فردی خبره و البته بسیار زیرک بنام آقای ظریف" من موافق علم الهدی نیستم ولی شما هم دیگه در مورد ظریف داری اغراق میکنی.
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    94 10
    سانتریفوژ ها رو کندند و سیمان ریختن؟ چی میگی پروفسور
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    105 6
    تو الان مشکل سانتریفوژ داری
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    98 7
    امامان جمعه در قدیم مورد احترام و وثوق عموم مردم بودند ...
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    146 7
    من موندم تخصص این علم الهدی چیه در همه موارد نظر میده
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
      13 54
      یعنی میگی حرفش درست نیست؟
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    49 3
    عجیبه این امام جمعه
  • رویا IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    46 4
    من چی بگم اخه
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    56 3
    سانتریفیوژ بتن؟
  • US ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    2 7
    به طور کلی مشکلی با ظریف ندارم اما صحبت‌هاشون رو تو یوتوب دنبال کردم، بسیار فرد بجا و پخته‌ای هستند به عنوان وزیر خارجه! این گفته من نیست! شما برید گفتگوهای انگلیسی زبان ظریف رو تو یوتوب بببنید و بخش کامنت‌هارو هم ببینید! تقریبا اکثرا همه اقرار کردند که ظریف ادم پخته، باهوش، ناطق و ... هست!
  • US ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    12 0
    خدا را شکر کسی مثل شما را داریم ماشاالله در همه زمینه ها هم تخصص دارین هم پیشگو هستین!
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    10 0
    من چیزی رو که با این سخنرانی فهمیدم که ایشون حداقل اصلا از اخبار هیچ اطلاعاتی ندارن، چند وقت پیش بود که خبرنگاران رفتند از سانتریفیوژی که می گفتن بتن ریخته شده بازدید و گرازش تهیه کردن به ایشون بگین روزی حداقل 5 دقیق سر خط های خبر رو حداقل بخونه
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    3 4
    اگه برجام بد بود چرا اسراییل و عربستان و همه دشمنای ایران می خواستن زیر آبشو بزنن؟
  • مسعود IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    12 0
    متاسفم برای عوام که انقدر ساده فریب میخورن و بیشتر از اون تاسف برای اینکه نماز جمعه شده جای عوام فریبی!
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    12 0
    خدا رو شکر که این موضوع هسته ای بوجود اومد که کسانی تو این امر صاحب نظر بدونن