جدیدترین سامانه موشکی ایران آماده تحویل و رونمایی/عکسی از اس ۳۰۰ ایرانی

سامانه موشکی جدید ایران با عنوان "باور ۳۷۳" که از آن به عنوان "اس ۳۰۰" ایرانی یاد می‌شود، به گفته یک مقام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آماده تحویل و رونمایی شده است.

به گزارش خبرآنلاین امیر سرتیپ سعید شعبانیان رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با گرامیداشت ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاع، گفت:‌ هفته آینده از سامانه موشکی جدید رونمایی خواهد شد؛ باور  ۳۷۳ را ساخته‌ایم که آماده تحویل به نیروهای مسلح است.

سامانه موشکی باور ۳۷۳ که به اس ۳۰۰ ایرانی معروف است، با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۲۷ کیلومتر از قابلیت های بیشتری نسبت به سامانه اس ۳۰۰ روسی بهره می برد. سامانه باور ۳۷۳ از نظر ظاهری تفاوت‌های بسیاری با مدل‌های مشابه آمریکایی و روسی از نظر پرتابگر، رادار و موشک‌های خود دارد. این سامانه از  رادار معراج چهار بهره می‌برد یک رادار کنترل آتش برد بلند و آرایه فازی معرفی شده‌است؛ این رادار نیز برای نخستین بار مرداد ماه ۹۵ همزمان با باور ۳۷۳ رونمایی شد.


رئیس بازرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمن از توانایی موشکی ما به شدت هراس دارد. در عرصه موشکی تا شعاع ۲ هزار کیلومتری آمادگی داریم هر دشمنی را هدف قرار دهیم و این روزها روی دقت، قدرت تخریب و سرعت آن برنامه ریزی می‌کنیم و به نتایج مطلوبی رسیدیم.

اهم اظهارات وی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*در عرصه پدافند هوایی در مقطعی کوتاهی‌هایی صورت گرفته بود و برای دریافت سلاح اس ۳۰۰ دردسرهای زیادی کشیدیم که در نهایت تعداد محدودی به دست ما رسید و نهایت این که با دستان توانمند متخصصان ایران، سامانه باور ۳۷۳ ساخته شد. 

* امروز در بهترین شرایط دفاعی قرار داریم و تمامی نیازهای عرصه دفاعی و غیردفاعی را تامین می‌کنیم. امروز نه تنها قادر به تامین کلیه نیازهای نیروهای مسلح هستیم بلکه قادر به صدور اقلام دفاعی و خدمات فنی به کشورهای مسلمان و همسایه هستیم.

*نیروهای مسلح با اقداماتشان باعث شدند ادبیات تهدیدات تغییر کند و دیگر از گزینه های روی میز خبری نیست و تهدیدات آن ها رنگ باخته است.

* تروریست های آمریکایی به خوبی درک می‌کنند که دیگر دوره قلدری به پایان رسیده است.خلیج همیشه فارس متعلق به کشورهای منطقه و ملت های آن است.

*در حال حاضر از مهندسی معکوس عبور کردیم، مهندسی معکوس به معنای آن است که ما یک وسیله ای را در اختیار داشته باشیم و آن را مونتاژ کنیم. در حال حاضر در مرحله ایده تا محصول هستیم، در روزهای اول مهندسی معکوس پنج تا هفت سال طول می کشید تا یک صنعت به نتیجه برسد اما امسال در آخرین معدل گیری ما به معدل دو سال رسیدیم یعنی یک نیاز را در سطح نیروهای مسلح تشخص داده می شود و ظرف دو سال با ورژن بالاتر توسط متخصصان داخلی ساخته و تحویل داده می شود.

*سال گذشته در ۳۱ مرداد شاهد پرواز جنگنده کوثر بودید و بعد از آن که دشمنان خیلی تبلیغات کردند که این جنگنده همان جنگنده سابق تحویلی استکبار جهانی است که این ادعا نادرست بود؛‌ خط تولید این جنگنده را در یکی از شهرها در یکی از صنایع راه‌اندازی کردیم و در آینده نزدیک اخبار بسیار خوب و شیرینی در حوزه های هوایی در ساخت هواپیماهای سنگین به اطلاع مردم ایران خواهد رسید.

* در حوزه دریایی ساخت انواع شناورها و زیردریایی ها در سال‌های گذشته در دستور کار بوده است که به عنوان نمونه، فاتح به عنوان یک زیردریایی فوق سنگین به آب اندازی شد و در آب های سرزمینی ما مشغول انجام وظیفه است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1290156