بهنام محمودی: بازگشت به والیبال؟ هنوز تصمیم نگرفتم

ملی‌پوشان والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک مقابل روسیه شکست خوردند تا روس‌ها سهمیه المپیک بگیرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بچه های ایران هنوز یک شانس خوب دیگر برای رسیدن به المپیک دارند اما به عقیده خیلی ها حالا کار کمی سخت است. چرا که ایران فقط در صورتی می تواند راهی المپیک شود که دی ماه و در مسابقات قهرمانی آسیا که در چین برگزار می شود، عنوان قهرمانی را از آن خودش کند؛ در مسابقاتی که چین به عنوان میزبان حاضر است و یکی دیگر از غول های آسیا یعنی استرالیا هم داعیه قهرمان شدن را دارد. با بهنام محمودی بازیکن اسبق تیم ملی درباره وضعیت تیم ملی والیبال گفت و گو کرده‌ایم.

*نظر شما درباره نتایجی که ملی پوشان در مسابقات انتخابی گرفتند چیست؟ به خصوص بازی با روسیه.

من از بازی با کوبا شروع می کنم. دیداری که به نظرم چندان در آن خوب نبودیم.حریف دوم ما هم مکزیک بود که خب حریف چندان قدری برای ملی پوشان نبود. به همین دلیل هم کولاکوویچ از  بازیکنان ذخیره خودش استفاده کرد تا آنها هم در جریان این مسابقات قرار بگیرند.

*در بازی با روسیه خیلی ها پیش بینی شکست را می کردند. چرا این طور بود؟

این را فراموش نکنیم که روسیه یکی از عنوان دار ترین تیم های حال حاضر در دنیای والیبال است. آنها بازیکنان خوبی دارند و همیشه یکی از مدعیان بوده اند. من نظرم این است که بازی خوبی مقابل این تیم کردیم. شاید اگر ایران در این رقابت ها میزبان بود کمی فرق می کرد. با این حال ملی پوشان تلاش خودشان را کردند. غفور و سید و سعید خوب بودند. یک چیزی بگویم، کارشناسان همیشه پیش بینی می کنند. من همیشه گفته ام کار نشد ندارد. ما با روسیه و لهستان که سرعت شان پایین و ارتفاع تیم شان بالاست راحت تر بازی می کنیم. اما با صربستان به مشکل می خوریم. روس ها یک شماره هفت داشتند که عالی بود. سرعت دست و ضربه هایی که می زد عالی بود. آنها جوان گرایی کرده اند و دارند نتیجه اش را هم می بینند.

*این واقعا یکی از کارهای خوب روس هاست.

شک نکنید. جوان های ما هم باید یاد بگیرند. البته ما هم به جوان های مان یاد می دهیم اما یک نکته را فراموش نکنید. بازیکنان با تجربه ما در دهه های مختلف به همین بسنده می کردند که چند تا بازی کنند و بروند. این اصلا تجربه خوبی نیست.

*نظر شما درباره مرحله دوم انتخابی المپیک چیست؟ 8 تیم از آسیا، چین میزبانی را برعهدا دارد و استرالیا هم که یکی از مدعیان است.

ما باید جواز صعود را کسب کنیم. سطح ما بالاتر از آسیاست و با پتانسیلی که من از بچه ها سراغ دارم امیدوارم که به مشکل جدی ای بر نخورند. شما به عقب برگردید و سیاست های فدراسیون را یک مرور کنید. آنها قول داده بودند که ما در المپیک 2020 روی سکو می رویم. من شخصا امیدوارم که این اتفاق بیفتد.

*در مسابقات قهرمانی آسیا از چه ترکیبی باید استفاده کنیم؟

به عنوان کارشناس اعتقادم بر این است تا ۵۰-۴۰ درصد ترکیب بازیکنان اصلی به همراه ۴۰-۵۰ درصد بازیکنان جوان و نفراتی مانند شهرام محمودی و سایر که به هر دلیلی بیرون بوده‌اند باید استفاده شود تا اینها برای تورنمنت‌های آینده نیز مهیا شوند.

*و این بار اگر به المپیک برویم شانس رفتن روی سکو را داریم؟

کار سخت است. شاید اگر برنامه های بلند مدت داشته باشیم این اتفاق برای المپیک 2024 یا 2028 بیفتد. اگر رییس درستی انتخاب شود، مدیری که برنامه ریزی درستی داشته باشد و والیبالی هم باشد هر اتفاقی ممکن است.

*یک بحثی که این روزها مطرح است، بازگشت دوباره داورزنی به والیبال است. نظر شما در این باره چیست؟

داورزنی زحمات زیادی کشیده است.نظر شخصی من این است که حضور ایشان در معاونت وزارت ورزش می‌تواند کمک بیشتری به والیبال بکند چرا که با حضور یک مدیر جوان بدون شک داورزنی هم حمایت خواهد کرد. ضمن اینکه یک مدیر جوان می تواند از تجربه بقیه استفاده کند. مدیری که والیبالی باشد،در بحث اسپانسرینگ فعال باشد،بتواند تعامل بین خانواده والیبال را فراهم کند و...

*این ویژگی ها را اما افشین داوری (سرپرست فعلی فدراسیون) ندارد.

ایشان عزیز من هستند و در فدراسیون های مختلفی هم سرپرست بوده اند. ایشان در اصل از خانواده دوومیدانی هستند و باید آهسته آهسته اتفاق های خوبی در والیبال بیفتد.

*یک بحث دیگری که وجود دارد شایعه حضور شما و آقای افشاردوست در والیبال است.این شایعه چقدر جدی است؟

من خودم هنوز تصمیمی دراین باره نگرفته ام. اما خب حضور یک مدیر جوان می تواند کمک کند. نمی گویم در والیبال اختلاف نظر نیست، اما همه این ها قابل حل است. همه چیز با تعامل و در آرامش حل می شود. ما از یک خانواده والیبالی هستیم و حرف یکدیگر را به خوبی می فهمیم. شک نکنید اگر روزی تصمیمی این چنینی بگیرم این طور نیست که همه را کنار بگذارم. خانواده ما نیاز به آرامش و تعامل دارد.

*به عنوان سوال آخر تیم والیبال جوانان ایران هم توانست به صدر رنکینگ جهان صعود کند.نظر شما در این باره چیست؟

تبریک می گویم.خیلی سال ها بود که تیم های ایران بالاتر از بیستم نمی آمدند اما حالا سرمان در جهان والیبال بالاست. البته حالا حالاها راه زیاد است و کار داریم. در بخش بانوان، والیبال ساحلی، تیم بزرگسالان و ... افتخارات زیادی مانده که باید کسب کنیم.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1290215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =