افزایش ۷۰ درصدی کشت گوجه فرنگی در پارس آباد

حسن نظیفی با اشاره به اینکه این محصول نسبت به سال گذشته افزایش ۷۰ درصدی داشته است، عنوان کرد: قسمتی از محصولات به‌دست آمده به‌صورت خوراکی در داخل استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: پیش‎بینی می‎شود ۱۲۸ هزار تن محصول گوجه‎فرنگی از اراضی شهرستان پارس آباد برداشت شود.

حسن نظیفی اظهار کرد:در سال زراعی جاری ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته بود که پیش‌بینی می‌شود ۱۲۸ هزار تن از این محصول برداشت شود.

وی گفت: میانگین عملکرد گوجه فرنگی ۳۵ تن در هکتار است که کشاورزان این منظقه با روش‌های آبیاری نوین این مقدار را افزایش داده‌اند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد ادامه داد: کشاورزان عزیز این منطقه مزارع خود را به سیستم آبیاری نوین مجهز کرده‌اند که اجرای سیستم آبیاری نوین هم باعث افزایش تولید و هم باعث استفاده بهینه از منابع آبی می‌شود.

فعالیت ۴ کارخانه رب در شهرستان پارس آباد

نظیفی با اشاره به اینکه این محصول نسبت به سال گذشته افزایش ۷۰ درصدی داشته است، عنوان کرد: قسمتی از محصولات به‌دست آمده به‌صورت خوراکی در داخل استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و قسمتی هم جهت تبدیل به رب نیاز صنایع تبدیلی منطقه را برطرف می‌کند.

علی علایی فرماندار شهرستان پارس آباد نیز اظهار داشت: در حال حاضر چهار کارخانه رب در شهرستان پارس آباد فعال هستند که این چهار کارخانه جوابگوی نیازهای شهرستان پارس آباد نیستند.

وی افزود: از سرمایه‌گذاران عزیز جهت ایجاد و احداث کارخانه‌های مختلف فرآوری و صنایع تبدیلی دعوت می‌کنیم که این امر باعث رونق تولید در شهرستان پارس آباد خواهد بود.

46
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1290439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =