دولت با تشکیل هرگونه استان جدید مخالف است/مخالفت نماینده ارومیه با تشکیل آذربایجان‌مرزی

بعد از انتشار خبر صبح امروز مبنی بر اعلام وصول ایجاد استان آذربایجان‌مرزی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌غربی از مخالفت دولت با تشکیل هرگونه استان جدید خبرداد ضمن اینکه یکی از نمایندگان مجلس استان نیز از مخالفت نمایندگان استان با این اتفاق خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، به دنبال اعلام وصول طرح تشکیل استان جدید در آذربایجان‌غربی با نام آذربایجان‌مرزی به مرکزیت خوی، علی مصطفوی معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌غربی با گفت‌وگو با پایگاه محلی ندای موج، ضمن مخالفت با این مسئله گفت: این موضوع در حد یک طرح در مجلس اعلام شده و هنوز اتفاق خاصی در این خصوص رخ نداده است و اینگونه طرح‌ها باید بصورت کارشناسانه از سوی دولت بررسی گردد.

مصطفوی ادامه داد: دولت با تشکیل هرگونه استان جدید در کشور مخالف بوده و این موضوع را خرداد ماه امسال اعلام کرده است و اینگونه طرح‌ها باید در وزارت کشور و تقسیمات کشوری بررسی گردد؛ موضوع  تشکیل استان جدید به مرکزیتی خوی نیز مسئله‌ای است که نه ما اطلاعی داریم و نه وزارت کشور.

روح‌الله حضرت‌پور نماینده ارومیه در مجلس هم به خبرگزاری تسنیم گفت: این طرح از سوی نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی مطرح‌شده ولی نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و دیگر نمایندگان با این طرح موافق نبوده مطمئناً نیز مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه این طرح از سوی من امضا و تأیید نشده است، گفت: هیچ‌یک از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی این طرح را امضا نکرده‌اند و برخی از نمایندگان که این طرح را تأیید کرده‌اند نیز رأی خود را پس خواهند گرفت.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این طرح نباید مطرح می‌شد و برای آذربایجان غربی هیچ نفعی ندارد و به‌هیچ‌عنوان اجازه نخواهیم داد این طرح تصویب شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1290531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =