سازه های پارچه ای؛ آمیزه ای از سازه‌های کهن با معماری نوین

سازه های پارچه ای سازه هایی هستند که از پارچه های مخصوص و با استفاده از کابل های مخصوص ساخته شده اند.

هزینه نصب این سازه ها بسیار کمتر و در عین حال دوام و مقاومت بسیار بالایی در مقابل باد و باران و همچنین آفتاب دارا هستند و همچنین پارچه های ماهوت مقاوم در برابر اشتعال بوده که وجه تمایز ماهوت است.

این سازه ها به جهت نصب سریع و آسان و همچنین هزینه های بسیار کمتر از سازه های سنتی و در عین حال زیبایی و داوم بیشتر  بسیار فراگیر شدهاند.

همانطور که گفته شدهزینه نصب این سازه ها بسیار کمتر و در عین حال دوام و مقاومت بسیار بالایی دارند. این سازه ها را می توان در همه جا بکار برد. از دیگر مزایای سازه های پارچه ای چهار فصل بودن آنهاست زیرا در مقابل باد و باران  بسیار مقاوم هستند.

جنس پارچه ها بسته به نوع استفاده متفاوت هستند. در بعضی مکان ها نیاز است پارچه ای استفاده شود که در برابر سرما و گرما مقاومت بالایی داشته باشددر نتیجه جنس و بافت پارچه مصرفی باهم تفاوت دارد.

نکته مهم که در مورد پارچه های ماهوت باید بگویم این است که این پارچه ها مقاوم در برابر اشتعال هستند و یکی از دلایل تمایز شرکت سازه های پارچه ای ماهوت با دیگر همکاران در این حوزه همین موضوع است.که در حین وقوع حادثه اهمیت خود را نشان می دهد.

علاوه بر جنس پارچه عواملی که در سازه های پارچه ای (کششی) همانطور که در مکانهای مختلف به چشم شما خورده شامل پایه ها و ستون ها وهمچنین کابل های کششی هستند.

طراحی تکیه گاهها و انتخاب مصالح مناسب و طراحی دقیق لبه ها عواملی هستند که فرایند طراحی و فرم یابی سازه های پارچه ای ماهوت را تشکیل می دهند.

این فرایند امروزه توسط رایانه ها در کنار مهندسین متخصص در زمینه سازه های پارچه ای امکانپذیر شده و دقت اندازه گیری و طراحی اصولی در ساخت این سازه ها بسیار مهم است.

و اکنون مفتخریم به لطف خداوند متعال و همت تیم طراحی و فنی شرکت سازه های پارچه ای ماهوت خوشنام ترین برند در این حوزه پروژه های بسیاری را طراحی و اجرا نماییم که از آن جمله می توان به پروژه هتل اسپیناس پالاس و هتل مارینا و کیبل اسکی کیش و مجموعه هواپیمایی ماهان و برج های روما واکسین جردن و.... بسیاری از پروژه های دیگر اشاره کرد.

آدرس سایت شرکت سازه های پارچه ای ماهوت www.mahoot.ir

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1290708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =