۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۳

یکی از اعضای برجسته گروه اخوان المسلمون مصر در گفت‌وگو با یک هفته‌نامه آلمانی گفت که تا زمانی که خواسته‌های مورد نظر ملت تحقق یابند، انقلاب مردمی در این کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش فارس رشاد البیومی در پاسخ به این پرسش "اشپیگل " که آیا شما شاهد شکل گیری عصری جدید در مصر هستید؟ گفت: پس از 30 سال خفقان، فساد و دیکتاتوری ما بدون شک در مسیر جدیدی قرار گرفته‌ایم و سوال اینجاست که آیا ما واقعا خواستار دموکراسی و حقوق بشر هستیم یا اینکه همچنان می خواهیم دیکتاتوری در کشورمان ادامه داشته باشد؟ (باید گفت که) انقلاب تا زمانی که خواسته‌های ما تحقق پیدا کند ادامه خواهد داشت.

وی در تشریح خواسته‌های عمومی افزود: نخست ما می‌خواهیم که حکومت تغییر کند سپس انتخابات برگزار شود چرا که پارلمان کنونی دیگر مشروعیت ندارد و به دنبال تقلب گسترده فعالیت خود را شروع کرد. سوم اینکه زندانی‌های سیاسی هر چه زودتر باید آزاد شوند. ما عدالت می‌خواهیم و سرانجام اینکه ما به دولتی نیاز داریم که در آن نمایندگانی از همه گروه های مخالف حضور داشته باشند.

خبرنگار اشپیگل در ادامه از البیومی پرسید که چرا اخوان‌المسلمون به عنوان بزرگترین گروه مخالف دولت در تظاهرات شرکت نمی‌کند، که وی گفت که این ادعایی مضحک است و این گروه نیز در تظاهرات‌ها حاضر می‌شود.
این عضو اخوان المسلمون با اشاره به احتمال قدرت گرفتن حزب متبوعش و تبدیل مصر به کشوری اسلامی گفت: غرب نمی‌خواهد که به خواسته‌های ما گوش کند. ما دیو نیستیم و می‌خواهیم صلح و نه خشونت در کشور حکمفرما شود. دین اسلام نیز دینی شیطانی نیست و به مردم با اعتقادات دیگر احترام می گذارد و این جزئی از قوانین ما است.

البیونی در پایان گفت: دولت مسئول بحران به وجود آمده است و من به شما قول‌می دهم که اخوان‌المسلمون فراخوانی برای خشونت نداده است و نخواهد داد. 16346

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =