پمپئو : 2.7 میلیون بشکه نفت ایران از بازار حذف شد

اسپوتنیک نوشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از موفقیت آمیز بودن اقدامات کشورش در زمینه تحریم های نفتی ایران خبر داد.

 به نقل از یورونیوز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما توانستیم 2.7 میلیون بشکه نفت خام ایران را از بازار حذف، سرمایه لازم برای ایجاد کمپین‌های تروریستی را از جمهوری اسلامی سلب و بازار نفت را تامین کنیم. من معتقدم که ما می‌توانیم به این راه خود (در قبال ایران) ادامه دهیم.

وی مدعی شد که کشورش توانسته با اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران، سرمایه لازم برای ایجاد آنچه که "کمپین‌های تروریستی" خوانده شد را از جمهوری اسلامی سلب کند.

در 5 نوامبر، تحریم های ایالات متحده علیه ایران به اجرا در آمد. تحریمها صادرات نفت ایران را پوشش می دهد. واشنگتن قبلا اعلام کرده بود که هدف قرار دادن صادرات نفت ایران به صفر است و از خریدارانش خواست تا خرید نفت از ایران را متوقف کنند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1291555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    33 21
    بعداً می فروشیم. تو غصه ما رو نخور. تو رفتنی هستی اما نفت داخل چاه های ما می مونه.
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    15 0
    احتمالا منظورش از بازار رسمیه
  • محمدی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    31 26
    سردمداران امریکایی اگر کوچکترین اعتقادی به خدا داشتند، اینکار را با ملتها نمی کردند و ایران نفت خود را طلا می کند، مرزهای علم و دانشش را گسترش می دهد، آنقدر کار و تلاش می کند که شما که با ملت ایران اینچنین کردین، با نابیتایی خود، قبل از انکه به جهنم روید، ببینید اقتصاد خودکفای مردم ایران را، ببینید استقلال و عزمت ایران را، ببینید ناموس داری و شرافت ایرانی را و انروز دیگر هیچ کاری نمی توانید انجام دهید و شما هیچ می شوید و ایران به تعالی خواهد رسید و آیندگانش را می بیند و این شمایند که یکجانبه گری شیطانی در وجودتان است و ایران با صلابت و در راستای منافع خود با تمام کشورهایی که اصل احترام متقابل را نگاه می دارند،بویژه آسیا، با احترام متقابل رفتار می کند و اما جواب شما سردمداران امریکایی (نه ملتتان که بنده ی خدا هستند و به پای جهل و نادانی و پستی شما گرفتار شده اند) را که بر ارابه ی شیطانی یکجانبه گری می رانید، خدای یکتا به حق منجی عالم بشریت خواهد داد و انروز را خواهید دید
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      0 0
      شما داريد معلومه با اختلاس و احتكار نشون داديد
  • US ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    0 0
    الا برکت ا...
  • محمد IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    0 0
    چه بهتر.نفت میمونه برای آیندگان. تازه وابستگی این اقتصاد غیر پویا رو به نفت از بین میبره و تلاش برای خروج موثر از تک محصولی بودن رو بیشتر میکنه. بعد حیف نیس نفت خام رو بدیم بشکه ای 67 دلار بعد بریم فراورده های خروجی نفت مثل بنزین و هزارتا چیز دیگه شو بخریم لیتری چند دلار