شبکه ایران:یک نشریه فرانسوی در شماره امروز چهارشنبه خود از ماجرای پرداخت رشوه حسنی مبارک،‌ رییس‌جمهوری مصر به فرانسوا فیون، نخست وزیر فرانسه پرده برداشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، نشریه "لو کانار آنشنه" چاپ پاریس گزارش داد: حسنی مبارک، رییس‌جمهوری فرانسه تمامی هزینه‌های تعطیلات کریسمس گذشته فرانسوا فیون نخست وزیر فرانسه را به عنوان هدیه به وی متقبل شده بود.
بنابر این گزارش، دفتر نخست وزیر فرانسه نیز دریافت این هدیه توسط فرانسوا فیون را تایید کرد.
به نوشته نشریه فرانسوی، دولت مصر هزینه تعطیلات سفر خانوادگی فرانسوا فیون به مصر را بین 26 دسامبر تا دوم ژانویه متقبل شده بود.
این هزینه که به عنوان یک هدیه از سوی دولت حسنی مبارک به وی بود، شامل در اختیار گذاردن یک فروند جت شخصی به خانواده نخست وزیر فرانسه در سفر از شهر "اسوان" شمال مصر به "ابوسیمبل" در جنوب رود نیل بوده است.
در همین حال شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد که نخست وزیر فرانسه در جریان این سفر ملاقات رسمی نیز با حسنی مبارک، رییس‌جمهوری مصر داشته است.
بر اساس این گزارش، در حالی این هدیه سفر رایگان کریسمس از سوی دولت حسنی مبارک به نخست وزیر فرانسه اهدا شده است که یک هفته بعد مصر شاهد خیزش مردم شد.
افشای این خبر اینک به عنوان اشتباه به دنبال اشتباه در دولت نیکلا سارکوزی در نزد افکار عمومی فرانسه جاری است.
دولت سارکوزی پس از روزها بحث و جدل بر سر سفر جنجالی میشل الیو ماری، وزیر امور خارجه فرانسه به تونس به هزینه و دعوت یکی از دوستان نزدیک به زین العابدین بن علی رییس جمهوری مخلوع این کشور، این بار از رانت‌خواری فرانسوا فیون دچار تنش شده است.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =