درگیری های مرزی هند و پاکستان/ ۶ مرزبان هندی کشته شدند

ایرنا نوشت: ارتش پاکستان سه شنبه شب با اعلام حملات خمپاره ای مرزبانان هندی به خاک پاکستان و جان باختن ۳ غیرنظامی این کشور، گفت: ۶ نظامی هند نیز درپی اقدام تلافی‌جویانه نیروهای پاکستانی کشته شدند.

درگیری‌های مرزی میان رقبای هسته‌ای سنتی در شبه قاره در حالی تشدید می‌شود که وزارت امور خارجه پاکستان‌ در اعتراض به تداوم تنش‌های مرزی با هند، امروز بار دیگر کاردار این کشور در اسلام‌آباد را احضار کرد.

سخنگوی ارتش پاکستان ساعاتی پیش اعلام کرد: تشدید حملات خمپاره‌ای هند به خاک پاکستان در خط کنترل مرزی کشمیر منجر به جان باختن ۳ غیرنظامی از جمله یک کودک شد.براساس این گزارش؛ نیروهای پاکستانی نیز در اقدامی تلافی جویانه مواضع مرزبانان هندی را هدف قرار دادند که به ادعای سخنگوی ارتش پاکستان شش نظامی هند از جمله یک افسر ارشد کشته شدند.

یکشنبه شب گذشته نیز درگیری‌های مرزی میان پاکستان و هند در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر بالا گرفت که در نتیجه آن ۳ غیرنظامی کشته شدند.

تشدید اختلافات سیاسی و دیپلماتیک میان دو رقیب سنتی هسته‌ای شبه قاره، باعث افزایش درگیری‌های مرزی نیز میان دو کشور همسایه پاکستان و هند شده است.

'عمران خان' نخست وزیر پاکستان هفته گذشته به مناسبت هفتاد و سومین سالروز استقلال این کشور، گفت: اسلام آباد اطلاعاتی را در خصوص اقدامات احتمالی هند برای تحریک پاکستان دریافت کرده و هشدار می دهیم که در صورت هر گونه تجاوز از سوی هند، پاسخ فوری و قاطعانه بدان خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال ۲۰۰۳ امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفند سال گذشته، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی ازسوی پاکستان، حادثه تروریستی چندماه پیش در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی و تصمیم دهلی نو برای لغو امتیازهای ویژه منطقه جامو کشمیر، از جمله تنش های سیاسی - نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1291575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =