سهمیه بنزین سال آینده هم بدون تغییر همانند امسال اختصاص خواهد یافت.

براساس اظهارات رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت، شایعات زیادی در خصوص تغییر سهمیه و قیمت بنزین منتشر شده اما باید تاکید کنم سهمیه بندی و قیمت‌های کنونی به روال فعلی در سال آینده ادامه می‌یابد.
به گفته محمد رویانیان در مراسم بهره‌برداری از یک جایگاه چند منظوره عرضه سوخت در شمال شرق تهران ، بنزین 100 تومانی تا زمانی که استفاده نشده در کارت‌ها باقی می‌ماند و بنزین 400 تومانی نیز به میزان ذخیره شده در کارت مردم باقی می‌ماند.
وی دلیل اینکه سهمیه‌ها 3 ماهه اعلام نمی شود را در عدم ذخیره سازی بنزین 400 تومانی توسط مردم طی این مدت دانست و افزود:  پس از هدفمند کردن یارانه‌ها مصرف بنزین و گازوئیل لااقل 15 درصد کاهش یافته و تصور می‌کنیم کاهش مصرف گازوئیل به زودی به 20 درصد برسد. محمد رویانیان اظهار داشت: ظرف 3 سال گذشته 1584 جایگاه CNG در کشور افتتاح شده که یک جهش عظیمی محسوب می‌شود.
وی افزود: کل جایگاه‌های بنزین از اول پیدایش تا یکی دو سال پیش 2 هزار و 400 باب بود که در حال حاضر به 2 هزار 900 باب رسیده است.
وی اضافه کرد: مجموع جایگاه‌های سوخت رسانی از 2 هزار و 400 جایگاه به 4 هزار و 400 جایگاه رسیده است که افزایش نزدیک به 2 برابری را نشان می‌دهد.
رئیس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت اظهار داشت: در استان تهران 179 جایگاه ظرف 3 سال گذشته ایجاد شه و 71 جایگاه به زودی افتتاح می‌شود یعنی ظرف 3 سال 250 جایگاه CNG و دو منظوره به تعداد جایگاه‌های تهران اضافه شده است.
وی افزود: در تهران 115 جایگاه CNG آماده است و 30 جایگاه نیز به زودی آماده می‌شود.
وی با بیان اینکه سهمیه موجود خودروهای دیزلی و گازوئیلی همچنان ادامه می‌یابد افزود: در 15 روز اول بهمن ماه عملکرد خودروهای دیزلی را بررسی کردیم و به زودی تصمیمات خوبی در جهت بهبهود وضعیت حمل و نقل دیزلی خواهیم گرفت اگر چه در حال حاضر هم مشکل عمده‌ای در این خصوص وجود ندارد.
وی تصریح کرد: مصرف گازوئیل لااقل 15 درصد از ابتدای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کاهش یافته که به زودی این میزان به 20 درصد می‌رسد.
وی افزود: در بنزین نیز مصرف لااقل 15 درصد کاهش یافته و به 44 یا 45 میلیون لیتر در روز رسیده‌ایم که این به معنی مستغنی شدن از واردات بنزین و آمادگی برای صادرات این محصول است./121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۳:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
    0 0
    باز زمزمه آغاز شد.آقا جون آخرش چند؟!
  • بدون نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
    0 0
    آقاي رويانيان ! مردم از بابت اين لطف بزرگ كه « بنزین 100 تومانی تا زمانی که استفاده نشده در کارت‌ها باقی می‌ماند» از شما تشكر عاجزانه مي كنند و از اينكه بنزين ليتر 400 توماني را به عنوان سهميه مردم قلمداد كرده و اعلام مي كنيد كه در سال اينده نيز به آنها داده خواهد شد باز هم از شما قدرداني مي كنند . آن زماني كه بنزين ليتر زير 100 تومان بود يكي مثل شما نبود كه از سهميه مردم دفاع كند . دعاي خير مردم قطعآ شامل حال شما خواهد شد
  • بدون نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۱
    0 0
    یعنی تا دی ماه بنزین 100 تومانی داریم111
  • منصور IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
    0 0
    خوب نیست چرا که به مردم فشار می اید