«آغاز و انجام هستی و راهبری انسان»، نگاهی تازه به پرسش‌هایی مهم

در «آغاز و انجام هستی و راهبری انسان» نوشته سیدمحمدرضا دربندی آنطور که از نامش پیداست برخی از پرسش‌های بنیادین انسان‌ در رابطه با هستی موضوع بحث است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمحمدرضا دربندی در کتاب «آغاز و انجام هستی و راهبری انسان» که در دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است، با رویکردی نوین به طرح مباحث اعتقادی می‌پردازد. 

«در تنهایی مطلق بشر؛ در جهانی که به ظاهر با او بیگانه است و هم سنخ او نیست و پیامدی چون اضطراب ناشی از این تنهایی را برای او در بردارد، تنها داروی شفابخش، اشراف و آگاهی نسبت به جریان هستی و مبدا و مقصد «انسان» است.»

این جمله آغازین پیشگفتار کتاب «آغاز و انجام هستی و راهبری انسان» است که در شش فصل «توحید»، «عدل»، «معاد»، «نبوت»، «امامت» و «ولایت فقیه» سعی دارد پاسخ پرسش‌های اساسی انسان را به مخاطبان مشتاق بدهد. پرسش‌هایی چون «از کجا آمده‌ام؟»، «به کجا خواهم رفت؟» و «آیا این جهان خالقی دارد؟». 

آغاز و انجام هستی و راهبری انسان
آغاز و انجام هستی و راهبری انسان

قرآن کریم، نهج‌البلاغه، دعای ابوحمزه، زیارت امام حسین (ع)، زیارت امام زمان (عج)،‌ زیارت جامعه کبیره، زیارت عاشورا و صحیفه سجادیه برخی از منابعی است که دربندی برای نوشتن این کتاب از آن‌ها بهره برده است. 

کتاب سیدمحمدرضا دربندی در ۱۲۰۰ نسخه منتشر شده و با قیمت ۱۵۵ هزار ریال در بازار کتاب موجود است. 

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1292699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =