هشدار مقام بلند پایه ارتش: دشمنان تعرضی به ایران کنند با پاسخ پشیمان کننده روبرو می شوند

مهر نوشت: معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه تهدیدات متعددی پیش روی ما وجود دارد،گفت: سناریوهای متعدد برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده کرده‌ایم.

 امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین افتتاحیه سی امین دوره مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به درپیش بودن هفته دفاع مقدس،گفت: افتخار ما ادامه دادن مسیر شهدا است.

معاون هماهنگ کننده ارتش وظیفه و مسئولیت ارتش را دفاع از تمامیت ارضی و اقتدار کشور دانست و تاکید کرد: ما برای اینکه بتوانیم ماموریت ارتش را به خوبی انجام دهیم باید بتوانیم توانمندی هایی در خودمان بوجود آوریم. ما در ارتش به این توانمندی «توان رزم» می گوییم و با بالا نگه داشتن این توانمندی بازدارندگی را به نمایش می گذاریم. امروز هیچ دشمنی به خود اجازه نمی دهد که تعرضی به مقدسات ما داشته باشد.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه  پدافندی باور ۳۷۳ گفت: هیچ کس باور نمی کرد که فرزندان انقلاب اسلامی بتوانند به این فناوری دست بیابد، این درحالی است که چند ماه پیش جنگنده بومی و پیشرفته کوثر به پرواز در آمد و در حوزه دریا هم شاهد تولید و بکارگیری زیر دریایی و ناوهای پیشرفته هستیم.

دریادار سیاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نیروی انسانی کارآمد گفت: فرماندهی معظم کل قوا همواره بر تربیت نیروی انسانی کارآمد تاکید دارند و می فرمایند که اگر نیروی انسانی کارآمد داشته باشید این نیرو تجهیزات نیز تولید می کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه صحنه های جنگ های آینده بسیار تغییر کرده است گفت: صحنه های جنگ های آینده از آن ارتشی است که نیروی انسانی کارآمد دارد و برتری تجهیرات تایین کننده نتیجه صحنه نبرد نیست، آنچه تا امروز موجب موفقیت های انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و بعد از آن شد همین نیروی انسانی کار آمد بوده است.

وی با اشاره به رخدادهای منطقه در طی چند سال گذشته گفت: روندها و اتفاقات پیرامون ما نشان می دهد که با روند گذشته نمی توان مسیر را ادامه داد، تهدیدات متعددی پیش روی ما وجود دارد و به دلیل همین تنوع تهدیدات و تغییرات متنوع سناریوهای متعددی را برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده کرده ایم.

دریادار سیاری به جایگاه دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش اشاره کرد و افزود: امروز دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با تجربه های غنی و امکاناتی که در اختیار دارد و البته اساتید و برنامه های آموزشی که دارند موجب موفقیت های فراوانی شده است.  دشمنان بداند که اگر بخواهند تعرضی به اهداف ارتش و نیروهای مسلح داشته باشند قطعا با پاسخی پشیمان کننده روبرو می شوند.

 معاون هماهنگ کننده ارتش درباره آمادگی ارتش برای اسکورت کشتی آدریان دریا گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی آمادگی دارد درصورت تشخیص و تصمیم مسئولین کشور، در هر جایی که لازم باشد این کشتی را اسکورت کند.  درحال حاضر در خلیج عدن و دریای سرخ بالای ۵ تا ۶ هزار کشتی را اسکورت و امنیت را برقرار کرده‌ایم و هرجایی لازم باشد می‌توانیم کشتی‌ها را اسکورت کنیم.

اعزام دانشجویان دافوس ارتش به کشورهای هم‌پیمان ایران

هم چنین، امیر حسین ولی‌وند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره مدیریت دفاعی دافوس که صبح امروز(یکشنبه) در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، اظهار کرد: دافوس همه ساله ماراتن بسیار سنگینی برای انتخاب دانشجویان خود دارد.

وی افزود: از میان حدود یک هزار پذیرفته شده دافوس در کنکور سراسری، ۴۵۰ نفر توسط دافوس گزینش شدند و مصاحبه با این افراد به مدت یک ماه به طول انجامید و نهایتا تعداد ۲۶۰ نفر از نیروهای ارتش، وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین دانشجویان کشورهای دوست و هم‌پیمان را برگزیدیم.

امیر ولی‌وند با بیان اینکه امسال فیلترهای بسیار خوبی برای گزینش افسران دافوس در نظر گرفته شده بود، تاکید کرد: اطمینان دارم که دانشجویان این روزهای دافوس، دست فرماندهان را در آینده خواهند گرفت و زمینه‌ساز تحول در ارتش خواهند شد. دافوس کماکان اعزام دانشجو به کشورهای دوست و هم‌پیمان را در دستور کار خود دارد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1292842

برچسب‌ها