برگزیدگان تئاتر خیابانی مریوان به جشنواره‌های خارجی معرفی می‌شوند

رئیس کانون تئاتر خیابانی کشور گفت: چندین اثر برگزیده چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به دیگر جشنواره‌های بین‌المللی که در کشورهای گرجستان و عراق برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سامان خلیلیان با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به اصلی‌ترین رویداد این حوزه از هنرهای نمایشی در کشور تبدیل شده است اظهار داشت: در چهاردهمین دوره از برگزاری این جشنواره شاهد حضور پرشور گروه‌های خارجی هستیم که در طول پنج روز برگزاری این رویداد باهم به رقابت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: گروه‌هایی از تمامی استان‌ها در این جشنواره حضور دارند و  برگزاری ۲ کارگاه آموزشی با حضور اساتیدی از خارج کشور از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

رئیس کانون تئاتر خیابانی کشور در ارتباط با اعتبار مورد نیاز برای برگزاری این دوره از جشنواره گفت: در جلسه سیاست‌گذاری بیشترین بودجه به این جشنواره اختصاص پیدا کرد و براساس برآورد انجام شده ۱۱ میلیارد ریال برای اجرای آن مورد نیاز است.

خلیلیان بیان کرد: ۵ میلیارد ریال آن سهم اداره کل هنرهای نمایشی است و مابقی آن توسط استان و اسپانسرهای جشنواره تامین می‌شود و در این راستا اداره کل هنرهای نمایشی هرسال به تعهدات خود عمل کرده و مبلغ تعیین شده را پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان امروز در دنیا شناخته شده است، تصریح کرد: می‌طلبد بخش خصوصی و نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استان از این جشنواره حمایت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =