به میزبانی دانشگاه سمنان ؛ بیست و ششمین کنفرانس شیمی تجزیه ایران آغاز به کار کرد

بیست و ششمین کنفرانس شیمی تجزیه ایران از امروز با حضور چهره های برجسته ملی و بین المللی این رشته به میزبانی دانشگاه سمنان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، دبیر بیست و ششمین کنفرانس شیمی تجزیه ایران در آئین افتتاحیه این کنفرانس گفت : برگزاری بیست و ششمین کنفرانس شیمی تجزیه ایران با حضور ۴۵۰ شرکت کننده و در هفت محور تا پنجم شهریور ادامه دارد .

دکتر علیرضا اصغری به  محورهای این همایش اشاره کرد و گفت : طیف سنجی تجزیه ای ، الکتروشیمی تجزیه ای ، کروماتوگرافی و روش های جداسازی ، کمومتریکس ، نانوشیمی ، شیمی تجزیه و صنعت و شیمی تجزیه و محیط زیست از محورهای این همایش سه روزه است .

دکتر اصغری با بیان اینکه در مجموع ۳۷۱ عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد افزود : پس از داوری مقالات ۳۰۵ عنوان مقاله برای ارائه در این همایش پذیرفته شد که در مدت برگزاری همایش ۳۰ عنوان مقاله به صورت سخنرانی و ۲۷۵ عنوان مقاله هم به صورت پوستر ارائه می شود .

دکتر اصغری ، ارائه آخرین دستاوردهای علمی- پژوهشی در رشته شیمی تجزیه و تبادل اطلاعات، تجربیات و برقراری ارتباطات بیشتر بین پژوهشگران، نهادهای دانشگاهی و صنعتی را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان در آئین افتتاحیه این همایش ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان حاضر در همایش گفت : دانشگاه سمنان بسیار خرسند است که میزبانی این دوره از کنفرانس شیمی تجزیه ایران را بر عهده دارد .

46

دکتر سیف الله سعدالدین گزارشی از بخشهای علمی و پژوهشی دانشگاه ارائه کرد و گفت : دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه منتخب و مادر استان سمنان دارای بیش از ۳۷۷ عضو هیات علمی است که از این تعداد ۲۱ نفر با مرتبه استادی ، ۸۸ نفر با مرتبه دانشیاری و ۲۶۸ نفر با مرتبه استادیاری و مربی در این دانشگاه مشغول فعالیت علمی هستند .

وی با بیان اینکه بر اساس رتبه بندی لایدن دانشگاه سمنان در سال ۹۸ توانست رتبه ۲۵ را در بین دانشگاههای سراسر کشور بدست آورد افزود : این دانشگاه بر اساس رتبه بندی ISC رتبه ۱۳ کشور و در پژوهش رتبه ۱۱ را کسب کرد که در تلاشیم تا این رتبه در سالهای آینده تک رقمی شود .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد: بر اساس رتبه بندی شانگهای دانشکده شیمی دانشگاه سمنان توانست رتبه ۴۰۱-۵۰۰ را در سال ۲۰۱۹ کسب نماید .

دکتر سعدالدین با اشاره به تدریس ۲۷۷ رشته دانشگاهی در دانشگاه سمنان گفت : تا کنون ۳۰ هزار و ۲۵۸ نفر از دانشگاه سمنان در مقاطع مختلف کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری فارغ التحصیل شده اند .

وی تعداد مجلات این دانشگاه را ۱۸ مجله علمی اعلام کرد و گفت : از این تعداد هشت مجله لاتین ، ۹ مجله فارسی و یک مجله عرب زبان است .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود : از این تعداد مجله ۱۲ مجله دارای اعتبار علمی پژوهشی است ، یک مجله ISI و سه مجله در اسکوپوس نمایه شده است و بقیه مجلات در راه کسب رتبه های علمی –پژوهشی و رتبه های معتبر ملی و بین المللی هستند .

همچنین در این آئین از دکتر طیبه مدرکیان که از طرف انجمن شیمی ایران به عنوان شیمیدان برجسته کشور در بخش شیمی تجزیه در سال ۱۳۹۸ انتخاب شده است،نیز تجلیل شد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =